بهترین روش شست و شوی صورت

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
پوست صورت یکی از حساس ترین ناحیه‌های بدن انسان است که باید با آن با احتیاط رفتار شود. چرا که در غیر این صورت شاهد ایجاد چین و چروک و آسیب هایی به پوست خواهیم بود. از طرف دیگر پوست صورت می‌تواند در زیباتر جلوه داده افراد و همچنین نمایش سن آن‌ها تاثیر زیادی داشته باشد، از این رو می‌بایست تمامی جوانب احتیاطی را رعایت نمود. ما در این مطلب قصد داریم بهترین روش شست و شوی صورت را به شما آموزش دهیم تا بدون آسیب به پوست، پوستی شاداب داشته باشید.

شست و شوی صورت

اگر به پاکسازی پوست خود اهمیت می‌دهید و یا اینکه به طور مرتب از شوینده‌های صورت استفاده می‌کنید، بهتر است این نکات را برای شست و شوی صورت به خاطر داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن و بدون آسیب به پوستتان، این کار را انجام دهید:

از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده نمایید

یکی از بهترین راه‌ها برای شست و شوی صورت، استفاده از پاک کننده‌ها است. پاک کننده‌های مختلفی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. اما برای آنکه بتوانید بدون آسیب رسیدن به پوست صورت، پوستتان را تمیز کنید، بهتر است به سراغ پاک کننده‌های ملایم و لطیف بروید که با پوست شما سازگاری دارند. همچنین خوب است پاک کننده هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد مغذی مانند آلوئه ورا، ویتامین E و … هستند چرا که با این پاک کننده‌ها می‌توانید ضمن شست و شو، مواد مفیدی را به پوست خود برسانید.

برای شست و شوی صورت از لایه بردارها استفاده نکنید

اگر پوست شما بسیار حساس، خشک و شکننده است، بهتر است از لایه بردارها استفاده نکنید. برخی از این لایه بردارها حای الکل هستند که این می‌تواند خشکی و شکنندگی پوست را بیشتر کنند. اما اگر زیاد آرایش می‌کنید، می‌بایست حتما پوست خود را پاکسازی کنید؛ چرا که پس از شستن صورت ممکن است گرد و غبار همچنان روی پوست شما باقی بمانند. یک شوینده فومی و یا استفاده از دستمال مرطوب می‌تواند این کار را به نحو احسن برای شما انجام دهند.

هر شب دست و صورت خود را بشویید

حتی اگر آرایش نمی کنید، لازم است تا پیش از خواب صورت خود را بشویید چرا که در طول روز گرد و غبار روی صورت شما می‌نشیند. این گرد و غبار در منافذ پوستی شما نفوذ می‌کنند و سبب ایجاد جوش‌های سر سیاه و حتی آکنه خواهند شد. اما از سوی دگر هم باید توجه داشته باشید که نباید بیش از حد ممکن پوست خود را بشویید؛ چرا که شست و شوی زیاد سبب خشکی پوست خواهد شد و همین امر چربی پوست را افزایش می‌دهد و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

به درستی آبکشی کنید

یکی از فرایندهای مهم در شست و شوی صورت، آبکشی مناسب است. اگر پس از استفاده از فوم‌ها و پاک کننده‌های صورت به درستی پوست خود را آبکشی نکنید، ممکن است مواد شوینده همچنان روی پوست شما باقی بمانند. پس برای آنکه از این اتفاق جلوگیری کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما از آب ولرم برای شستن صورت خود استفاده نمایید. همچنین لازم است تا خط رویش مو، ابروها و اطراف بینی خود را به خوبی بشویید تا هیچ گونه چربی در این مناطق تجمع نیابد.

بعد از شست و شوی صورت از حوله نرم و تمیز استفاده کنید

پس از آنکه صورت خود را شستید، برای خشک کردن پوستتان، حتما از یک حوله نرم و تمیز استفاده نمایید. همچنین برای خشک کردن صورت حتما به کمک ضربات آرام روی سطح پوست، این کار را انجام دهید.
.

سخن پایانی

شاید شست و شوی صورت امری آسان و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما حقیقت این است که اگر این کار به درستی انجام نشود، شاهد جوش‌ها و چین و چروک‌های زود هنگام روی صورت خود خواهید بود.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت