روش‌های طبیعی رفع ترک‌های پوستی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
زیبایی پوست برای همه افراد به خصوص خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اما گاهی به دلایل مختلفی پوست دچار ترک هایی می‌شود که این زیبایی را از آن می‌گیرد. این رگه‌ها اغلب کم رنگ و باریک هستند و بیشتر به دلیل انبساط و یا انقباض‌های سریع پوست ایجاد می‌شود. اما خوشبختانه راه هایی برای رفع ترک‌های پوستی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.
.

رفع ترک‌های پوستی

اگر بر اثر زایمان، چاقی و لاغری سریع و … روی پوست شما رگه‌های باریکی ایجاد شده است، می‌توانید با روش‌های بسیار ساده ای از این ترک‌ها خلاصی یابید. اما این روش‌ها کدامند؟

ویتامین A

یکی از بهترین راه‌ها برای رفع ترک‌های پوستی، استفاده از ویتامین A است. این ویتامین‌ها تحت عنوان رتینوئیدها که یکی از ماده‌های جوانسازی پوست است، شناخته می‌شود که اغلب در بسیاری از لوازم آرایشی وجود دارد. اما اگر می‌خواهید ترک‌های پوستی خود را درمان کنید، می‌توانید از ویتامین A به شکل موضعی استفاده نمایید. همچنین مصرف خوراکی این ویتامین نیز می‌تواند به درمان این ترک‌ها کمک نماید.

رفع ترک‌های پوستی با روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز خواص بسیاری برای بدن، پوست و مو دارد. برای آنکه بتوانید از شر ترک‌های پوستی خلاص شوید، می‌توانید از روغن نارگیل استفاده نمایید. برای رسیدن به این منظور، هر روز مقداری روغن زیتون روی ترک‌های پوستی خود بزنید و کمی مالش دهید. رفته رفته خواهید دید که این خطوط کم شده و رفع می‌شوند.

روغن آرگان

روغن آرگان را از هسته همین میوه به دست می‌آورند و می‌توانید آن را به شکل موضعی و همچنین خوراکی مصرف کنید. روغن آرگان مزایای سلامتی بسیاری را دارد و می‌تواند به خاصیت ارتجاعی پوست کمک شایانی نماید. اگر می‌خواهید پوست خود را زیباتر کرده و در نهایب سبب رفع ترک‌های پوستی شوید، حتما از روغن آرگان استفاده نمایید.

اسکراب

یکی از دیگر روش هایی که می‌تواند ترک‌های پوستی را درمان کند، اسکراب است که از میان آن ها، اسکراب شکر می‌تواند این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اسکراب می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و با این کار لایه زیرین و جوان تر پوست نمایان می‌شود.
برای درست کردن اسکراب شکر، از این روش استفاده نمایید:
یک چهارم فنجان روغنی نرم کننده مانند روغن نارگیل و یا بادام را با یک فنجان شکر و همچنین مقداری آبلمیو مخلوط نمایید. سپس این اسکراب را برای 8 الی 10 دقیقه روی ترک پوستی خود بزنید. این کار را چند مرتبه در هفته انجام دهید تا شاهد کمرنگ شدن ترک‌های روی پوست خود شوید.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای از بین برد ترک‌های پوستی خود استفاده نمایید. روش هایی مانند پوشاندن این ترک‌ها با کرم‌های مخصوص، لیزر و تزریق نیز می‌توانند به شما برای رسیدن به این هدف کمک کنند؛ اما استفاده از مواد طبیعی ماند آلوئه ورا، روغن زیتون، کره کاکائو، شی باتر و … روش‌های بهتری هستند.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت