بهترین روش رفع سیاهی زیر بغل

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
سیاهی زیر بغل یکی از موضوعات آزاردهنده ای است که هر دو گروه آقایان و خانم‌ها را در بر می‌گیرد. این موضوع بر مرور زمان وخامت بیشتری پیدا کرده و موجب نازیبایی می‌گردد. اما خوشبختانه روش هایی برای رفع سیاهی زیر بغل وجود دارد که با دنبال کردن آن ها، می‌توانید به بهترین شکل این موضوع را مرتفع کرد.
برای شناخت این روش‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

رفع سیاهی زیر بغل

استفاده از روغن نارگیل برای رفع سیاهی زیر بغل

برای رفع سیاهی زیر بغل می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کرده و در مدت زمانی کمتر از 3 ماه نتایج درخشان آن را مشاهده نمایید. لازم است که به میزان یک قاشق مرباخوری از روغن نارگیل را در محل زیربغل خود قرار داده و پس از آن اجازه دهید که این ماسک برای چیزی نزدیک به ربع ساعت باقی بماند. بعد از آن محل روغن را پاک کرده و به کمک آب ولرم و شوینده ای معمولی بشویید و خشک کنید.
لازم است که این ماسک طبیعی را برای چند ماه، هر هفته دو بار تکرار کنید تا نتیجه دلخواه برای شما حاصل شود.

استفاده از خیار برای رفع سیاهی زیر بغل

اما مانند همیشه خیار می‌تواند برای رفع سیاهی‌های پوستی موثر واقع شود. استفاده از خیار برای رفع سیاهی زیر بغل بسیار ساده انجام می‌شود و کافی است که یک خیار در اختیار داشته باشید. برای به کار بردن این تکنیک، کافی است که یک خیار را از سطح مقطع آن و بدون پوست کندن، برش زده و حلقه حلقه کنید. اکنون دراز کشیده و در موقعیتی مناسب قرار بگیرید و برش‌ها و حلقه‌های خیار را روی پوست زیر بغل خود قرار دهید. اجازه دهید برش‌های خیار برای مدتی نزدیک به نیم ساعت، به همین شکل باقی بمانند. سپس برش‌های خیار را برداشته و زیر بغل خود را به کمک یک دستمال مرطوب تمیز کرده و یا حتی می‌توانید بدون تمیز کردن، تنها صبر کنید تا رطوبت خیار خشک شود. خیار بوی خوشی برجای گذاشته و نیازی به شستن و تمیز کردن محل آن نیز وجود نخواهد داشت.
این عمل را می‌توانید هر روز تکرار کرده و تا رسیدن به نتیجه دلخواه و سفید شدن زیر بغل به حد رضایت، ادامه دهید. لازم به ذکر است که این روش استفاده از خیار، هیچ ضرری نداشته و خنکی خیار برای غدد زیر بغل بسیار مفید نیز خواهد بود.

استفاده از سیب زمینی

یکی دیگر از ماسک‌های رفع سیاهی پوست که می‌توانید برای زیر بغل خود به کار بگیرید، برش‌های سیب زمینی است. همین طور شما می‌توانید سیب زمینی را رنده کرده و آن را به شکل رنده شده روی پوست زیربغل خود قرار دهید. لازم است که برش‌های سیب زمینی یا فرم رنده شده‌ی آن برای مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت روی محل باقی مانده و سپس زیر بغل را بشویید و خشک کنید. همان طور که احتمالا می‌دانید سیب زمینی تاثیری شگفت انگیز در رفع سیاهی‌های زیربغل، رفع سیاهی کشاله ران و یا هر قسمت دیگری از بدن دارد و تداوم استفاده از این ماده طبیعی و در دسترس و ارزان قیمت، نتایج حیرت انگیزی در سفید و یکدست شدن پوست زیربغل شما ایفا خواهد کرد.

استفاده از لیمو

لیمو اما قوی ترین ماده ای است که برای از بین بردن و رفع سیاهی زیر بغل به سراغ آن می‌رویم. کافی است که برش‌های لیمو را روی محل زیر بغل خود قرار داده و اجازه دهید برای ربع ساعت روی سیاهی‌ها باقی بمانند. پس از آن لیمو را برداشته و حتما محل را با آب ولرم شستشو دهید. تکرار این عمل هفته ای 3 بار مجاز بوده و با هر بار انجام آن، متوجه بهتر شدن وضعیت رنگ پوست زیر بغل خود خواهید شد. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که برخی افراد ممکن است پوست بسیار حساسی داشته و با استفاده از لیمو در محل زیر بغل خود، دچار خارش‌ها و یا حساسیت‌های پوستی شوند. به همین دلیل در صورتی که نخستین واکنش‌های منفی پوستی را احساس کرده یا مشاهده نمودید، خیلی زود برش‌های لیمو را برداشته و زیر بغل را بشویید. لازم است که شما از سایر روش‌های برای از بین بردن سیاهی زیر بغل خود استفاده نموده و از لیمو صرف نظر کنید.

استفاده از شیر برای رفع سیاهی زیر بغل

شیر همیشه به عنوان یک ماده موثر جهت رفع سیاهی پوست به کار گرفته می‌شده و خاصیت روشن کنندگی داشته است. شما نیز می‌توانید از شیر برای رفع سیاهی زیر بغل خود کمک گرفته و به سادگی و با تداوم این کار، به پوستی یکدست و سفید دست یابید. کافی است که هر بار پیش از حمام رفتن، به کمک یک پد یا پنبه، زیر بغل خود را به شیر آغشته کرده و بگذارید برای نیم ساعت تا 45 دقیقه بماند. سپس زیر بغل را شسته و باز در روزهای بعد این کار را تکرار کنید. استفاده از شیر برای سفید کردن پوست زیر بغل می‌تواند تا هر چند بار در هفته تکرار شده و منعی برای آن وجود ندارد.

استفاده از خمیر جوش شیرین

خمیر جوش شیرین نیز یکی از ترکیبات معجزه آسایی است که به راحتی تیرگی زیر بغل شما را محو خواهد کرد. به این منظور مقداری جوش شیرین را با آب، طوری مخلوط کنید که به یک خمیر یکدست دست یابید. سپس این خمیر را روی پوست زیر بغل خود قرار داده و به خوبی پخش کنید. اجازه دهید این خمیر برای مدت نیم ساعت در محل زیر بغل باقی بماند. سپس آن را پاک کرده و زیر بغل را به خوبی بشویید. شما مجاز به استفاده دو بار در هفته از این خمیر هستید و می‌توانید تا رسیدن به نتیجه کاملا مطلوب، این کار را ادامه دهید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت