طرز تهیه ماسک صورت توت فرنگی در خانه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
برای آنکه به پوستی شاداب، جوان و زیبا دست یابید، می‌توانید از ماسک‌های طبیعی پوست استفاده کنید که مواد مغذی را به پوست شما می‌رسانند. همان طور که می‌دانید ماسک‌های صورت مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ ماسک‌های طبیعی که از میوه‌ها و سبزیجات و روغن‌های گیاهی مفید ساخته می‌شوند. در این مطلب ما قصد داریم شما را با یکی از بهترین ماسک‌ها یعنی ماسک صورت توت فرنگی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تهیه ماسک صورت توت فرنگی

توت فرنگی یکی از بهترین میوه هایی است که حاوی ویتامین c است. ویتامین c سبب افزایش تولید کلاژن در پوست خواهد شد و می‌تواند چین و چروک‌های به وجود آمده را به حداقل ممکن برساند. از طرف دیگر توت فرنگی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است و می‌تواند تیرگی‌های به وجود آمده روی پوست را از بین برده و آن را روشن سازد.
در ادامه شما می‌توانید با سه نمونه از ماسک صورت توت فرنگی آشنا شوید:

ماسک توت فرنگی و ماست

ماسک توت فرنگی و ماست یکی از بهترین ماسک هایی است که به کمک آن می‌توانید جوش‌های روی صورت خود را درمان کنید. البته توجه داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید، این ماسک برای شما مناسب نیست، چرا که سبب حساس تر شدن پوست شما می‌شود. برای تهیه این ماسک به شیوه زیر عمل کنید:
یک چهارم فنجان توت فرنگی و یک فنجان خامه ترش و یا ماست بدون طعم آماده کنید. صبر کنید تا توت فرنگی و ماستبه دمای اتاق برسند. سپس آن‌ها را درون مخلوط کن ریخته و آن‌ها را با هم بزنید. حتی می‌توانید این دو را درون ظرف با یک چنگال مخلوط نمایید. بعد این ترکیب را برای مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و پخش کنید. سپس صورتتان را با آب شسته و خشک کنید.

ماسک توت فرنگی و عسل

عسل نیز حاوی مواد مغذی است که برای پوست بسیار مفید است. 5عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری عسلو یک قاشق چای خوری لیمو مخلوط نمایید. سپس این ترکیب را روی صورت خود بزنید و به همه نواحی پخش کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا این ماسک روی صورت شما خشک شود. بعد صورتتان را شسته و به کمک مرطوب کننده آن را مرطوب کنید.

ماسک توت فرنگی و آلوئه ورا

یکی دیگر از بهترین ماسک هایی که می‌توانید برای صورت خود از آن استفاده نمایید، این ماسک صورت و آلوئه وار است. دو قاشق ماست و عسل را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کرده و توت فرنگی به آن بیفزایید و این ماسک را به صورت خود بزنید. به این صورت می‌توانید مواد مغذی به پوست خود برسانید و پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.
.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، توت فرنگی یکی از بهترین میوه هایی است که شما می‌توانید به کمک آن، ماسک صورت درست کنید. چنانچه پوست حساسی ندارید، این ماسک‌ها را درست کنید و پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت