رفع سیاهی دور چشم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
سیاهی دور چشم ممکن است برای هر فردی ایجاد شود. اما عمده ترین دلایل ایجاد سیاهی دور چشم شامل این موارد می‌شود: پیری و افزایش سن، عوامل ژنتیکی و ارثی، خستگی و گاهی اوقات بیماری‌های خاص. در صورتی که سیاهی دور چشم ممکن است چندان مورد نگران کننده ای نباشد، اما بسیاری از افراد دوست دارند تا آن را برطرف کرده و پوستی یکدست داشته باشند. راه هایی برای رفع سیاهی دور چشم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید:

راه‌های خانگی رفع سیاهی دور چشم

درمان و رفع سیاهی دور چشم بستگی به علت آن دارد، با این حال راه‌های خانگی برای درمان آن وجود دارد.

از کمپرس آب سرد استفاده کنید

استفاده از یک کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و کوچک شدن رگ‌های خونی گشاد شده کمک کند. این کار می‌تواند به رفع سیاهی و تیرگی دور چشم کمک کرده و پف را کم کند. چند قطعه یخ کوچک را درون کیسه فریزر بریزید و آن را همانند کمپرس زیر چشمان خود، جایی که سیاه و تیره است، قرار دهید. همچنین می‌توانید یک دستمال را با آب سرد مرطوب کرده و به مدت 20 دقیقه آن را روی دور چشم خود قرار دهید تا همین تاثیر را شاهد باشید. اگر پارچه گرم شد یا اینکه یخ ذوب شد این روند را تکرار کنید.

خواب کافی و حتی اضافه داشته باشید

خوب خوابیدن همیشه می‌تواند برای سلامتی پوست مفید باشد که یکی از آن‌ها همین رفع سیاهی دور چشم است. کمبود خواب باعث می‌شود پوست شما کمرنگ به نظر برسد و این امر سیاهی‌های دور چشم را بیشتر نمایان می‌کند. به همین دلیل لازم است 7 یا 8 ساعت در شب بخوابید.

سر خود را بالا بگیرید

در حالی که کمبود خواب می‌تواند در ایجاد پف و سیاهی دور چشم تاثیر داشته باشد، نوع خوابیدن هم می‌تواند این مشکل را تشدید نماید. زیر سر خود، تا آنجایی که به گردن شما آسیب وارد نکند، بالشت قرار دهید تا سر شما بالا قرار گرفته و از پف و تورم زیر چشم جلوگیری کنید.

از کیسه‌های چای استفاده کنید

استفاده از کیسه‌های چای سرد در چشم می‌تواند ظاهر آن‌ها را بهبود بخشد. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است که می‌تواند به تحریک گردش خون کمک کرده، رگ‌های خونی شما را کوچک کند و احتباس مایعات را در زیر پوست شما کاهش دهد. دو کیسه چای سیاه یا سبز را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید. آن‌ها را برای مدت 15 الی 20 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا سرد شود. پس از خنک شدن، آن‌ها را برای مدت 15 الی 20 دقیقه در ناحیه تیره و پف کرده چشم قرار دهید. بعد از برداشتن آن ها، چشمان خود را با آب خنک بشویید.

از وسایل آرایشی استفاده کنید

در حالی که آرایش و وسایل آرایشی راه کار درمان و رفع سیاهی دور چشم محسوب نمی شود، اما می‌توانند به راحتی این تیرگی‌ها را استتار نمایند. کانسیلرها می‌توانند تیرگی‌های دور چشم را پنهان کرده و پوست شما را یکدست نشان دهند. از سوی دیگر یک کرم پودر خوب نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد. با این حال لازم است تا از وسایل آرایش باکیفیت و مرغوب استفاده کنید تا این تیرگی‌ها را تشدید نکنید. از این رو ما به شما کرم پودر آرت دکو را پیشنهاد می‌کنیم. این کرم پودر حاوی ویتامین E است و خاصیت ضد رادیکال‌های آزاد و کم آبی دارد. به همین دلیل به تیرگی دور چشم شما دامن نمی زند. برای خرید این کرم پودر روی لینک زیر کلیک کنید:

راه‌های شیمیایی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

علاوه بر موارد خانگی فوق، روش‌های شیمیایی برای رفع سیاهی دور چشم وجود دارد که بهتر است پیش از بهره گیری از آن ها، با دکتر مشورت نمایید:

  • استفاده از لایه بردارها و اسکراب‌های پوستی
  • بهره گیری از روش‌های لیزر درمانی به منظور از بین بردن سیاهی دور چشم
  • خال کوبی‌های پزشکی برای تزریق رنگدانه در پوست
  • پرکننده‌های بافت برای پنهان کردن رگ‌های خونی و ملانین که باعث تغییر رنگ پوست در زیر چشمان شما می‌شوند.
  • جراحی‌های سرپایی

.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، سیاهی دور چشم یکی از مشکلاتی است که بسیار از افراد با آن دست و پنجه نرم کرده و درصدد رهایی از آن هستند. چنانچه شما نیز این مشکل را دارید، می‌توانید با استفاده از این راه ها، نسبت به رفع سیاهی دور چشم خود اقدام نمایید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت