بهترین ماسک‌های جوش شیرین برای صورت

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
همان طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای داشتن پوستی زیبا و شاداب وجود دارد که در این میان استفاده از ماسک‌های طبیعی می‌تواند تاثیرات فوق العاده ای داشته باشد. البته که روش‌های شیمیایی و تهاجمی شما را زودتر به اهدافتان می‌رساند، اما حقیقت این است که استفاده از روش‌های طبیعی، تاثیرات بهتر و مطمئن تری خواهند داشت. یکی از این روش‌ها استفاده از ماسک جوش شیرین است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با ماسک‌های جوش شیرین برای صورت آشنا نماییم که به کمک آن‌ها می‌توانید زیبایی را به پوست خود هدیه کنید. با ما همراه باشید.

ماسک‌های جوش شیرین برای صورت

جوش شیرین یکی از ماده‌های لایه بردار خانگی محسوب می‌شود و از این رو می‌تواند پوست شما را جوان و شاداب کند و لایه‌های مرده پوست را بزداید. اما برای آنکه بتوانید از جوش شیرین در بهترین و بالاترین سطح استفاده نمایید، می‌بایست آن را با سایر مواد نیز ترکیب کنید و ماسک بسازید. در ادامه به بهترین ماسک‌های جوش شیرین برای صورت آشنا خواهید شد:

ماسک جوش شیرین و ماست

یکی از بهترین ماسک‌های جوش شیرین برای صورت، ترکیب آن با ماست است. این دو در کنار هم می‌توانند ضمن لایه برداری از پوست، پوست شما را مرطوب و شاداب کنند. چرا که جوش شیرین لایه بردار بوده و از سوی دیگر ماست، رطوبت رسان است. برای درست کردن این ماسک، درون ظرفی مقداری ماست ریخته و به تناسب آن، جوش شیرین به ماست اضافه کنید. این دو را با هم ترکیب کرده و کمی صبر نمایید تا این مخلوط پف کند. پس از پف کردن، این ماسک را به صورت خود بزنید و برای مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را با آب ولرم و صابون نرم کننده بشویید و خشک نمایید. به این صورت شما نه تنها پوستی شاداب خواهید داشت، بلکه می‌توانید جای جوش و تیرگی‌های پوستتان را نیز از بین ببرید.

جوش شیرین و مرطوب کننده

این ماسک بسیار ساده است و برای درست کردن آن به مرطوب کننده، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 2 قاشق غذاخوری آب نیاز دارید. برای درست کردن آن، ظرفی آورده و جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر نرمی شود. سپس صورت خود را تمیز کنید و این خمیر به دست آمده را روی صورتتان بزنید. برای مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب ولرم و یا آب سرد بشویید. در آخر هم به پوست خود نرم کننده بزنید تا رطوبتش حفظ شود. برای رسیدن به نتیجه دلخواتان، یک روز در میان از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک‌های جوش شیرین برای صورت ؛ ماسک عسل و جوش شیرین

ترکیب عسل و جوش شیرین نیز می‌تواند یکی از بهترین ماسک‌های جوش شیرین برای صورت را بسازد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری عسل، پارچه ای گرم و مرطوب کننده آماده کنید.
ظرفی آورده و درون آن عسل و جوش شیرین را ریخته و آن‌ها را با هم ترکیب نمایید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس صورت خود را تمیز کنید و از این خمیر روی تمامی صورت بزنید. بعد پارچه ای گرم را روی صورتتان قرار دهید و 5 دقیقه صبر کنید تا این مواد به خورد پوست بروند. پس از آنکه پارچه سرد شد، آن را از روی صورت خود بردارید و به کمک آن پارچه خمیر را از پوستتان پاک کنید. در نهایت صورتتان را با آب سرد شسته و به آن مرطوب کننده بزنید. دو الی سه بار در طول هفته این کار را انجام دهید تا شاهد زیبایی و شادابی پوست خود باشید.
.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، روش‌های مختلفی برای درست کردن ماسک جوش شیرین وجود دارد. شما می‌توانید با راحتی با استفاده از این ترکیبات طبیعی، پوستی زیبا، صاف و یکدست داشته باشید.

.
منابع:
.https://mag.arayeshyab.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت