فالوده با شربت مخصوص (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم برای 4 نفر
نشاسته 300 گرم
گلاب ¼ لیوان
شکر 1 لیوان
آب 4 لیوان
لیمو ترش 1 عدد
شربت آلبالو برای تزیین

دستور تهیه فالوده

 

مرحله اول

ابتدا 2 لیوان از آب را در قابلمه ای می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و شکر را کم کم به آن اضافه می‌کنیم و با قاشق هم می‌زنیم تا کاملا شکر در آب حل شود و دیگر هم زدن را متوقف می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا شربت قوام یابد.

 

مرحله دوم

در این مرحله گلاب را می‌افزاییم و شربت را هم می‌زنیم و صبر می‌کنیم تا بجوشد و قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم و صبر می‌کنیم تا شربت سرد شود و بعد در کاسه ای می‌ریزیم و در فریزر قرار می‌دهیم تا یخ بزند.

 

مرحله سوم

سپس شربت یخ زده را از فریزر خارج می‌کنیم و در مخلوط کن یا غذاساز می‌ریزیم و پودر که شد در کاسه ای می‌ریزیم و مجددا داخل فریزر قرار می‌دهیم.2 لیوان آب باقی مانده را در قابلمه ای می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

 

مرحله چهارم

حالا نشاسته را به آن می‌افزاییم و کمی با قاشق مخلوط آب و نشاسته را هم می‌زنیم و دیگر اجازه می‌دهیم تا آب کامل تبخیر شود و نشاسته غلیظ شود. پس از اینکه نشاسته غلیظ شد با قاشق آن را هم می‌زنیم.

 

مرحله پنجم

باید نشاسته کشدار نیز شده باشد و بعد خیلی سریع در کاسه ای تکه‌های درشت یخ می‌ریزیم و نشاسته غلیظ شده را در آبکش ( سوراخ‌های ریز داشته باشد ) می‌ریزیم و با قاشق روی نشاسته‌ها فشار می‌آوریم.

 

مرحله ششم

حالا نشاسته‌ها از سوراخ‌های آبکش رد می‌شوند به صورت رشته هایی بسیار نازک و کاسه یخ را زیر آبکش می‌گذاریم تا رشته‌ها روی تکه یخ‌ها بریزند و با قاشق رشته‌ها را آرام زیر و رو می‌کنیم تا به طور کامل سفت نشوند و انعطاف داشته باشند.

 

مرحله هفتم

یخ پودر شده را از فریزر بیرون می‌آوریم و در کاسه ای می‌ریزیم و رشته‌های نازک نشاسته را از داخل کاسه یخ بیرون می‌آوریم و به یخ پودر شده می‌افزاییم و خوب با یکدیگر مخلوط می‌کنیم تا رشته‌های فالوده منسجم شوند.

مرحله هشتم

حالا فالوده ما آماده شده است و می‌توانیم فالوده را در کاسه‌های مورد نظرمان بریزیم. برای بهتر شدن طعم فالوده می‌توانید به سلیقه خود از آب لیمو ترش، شربت آلبالو و … استفاده کنید که کاملا سلیقه ای می‌باشد.

.

منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت