فلای بورد سواری (راهنما)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

فلای بورد چیست؟

فلای (Fly) به معنی پرواز و برد (Board) به معنی تخته است. فلای بورد به وسیله‌ای اشاره می‌کند که برای پرواز در آسمان طراحی شده است. فلای بورد وسیله‌ای است که به یک جت اسکی متصل است و با فشار آب فرد سوار بر آن را روی هوا معلق نگه می‌دارد. فلای‌بورد عمر زیادی ندارد و قدمت آن به سال 2011 بر می‌گردد. این وسیله برای اولین ‌بار در مسابقات جت اسکی چین در سال 2011 معرفی شد و در سال 2012 در اختیار عموم قرار گرفت.

 

کجا می‌توان فلای بورد را تجربه کرد

فلای‌بورد در محیط‌های آبی صورت می‌پذیرد، بنابراین برای تجربه آن باید به سواحل دریای شمال یا جزیره کیش سفر کنید. البته اگر اهل تهران هستید یا نزدیک تهران سکونت دارید، بخت با شما همراه است و می‌توانید در تهران نیز فلای بورد را تجربه کنید.

فلای بورد در تهران

علاوه‌بر سواحل دریای خزر مثل ساحل سلمان‌شهر یا جزیره کیش، در تهران نیز فلای‌بورد برای اهالی تهران و اطراف آن فراهم شده است. برای تجربه فلای بورد باید به دریاچه فشافویه بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) در کیلومتر 18 اتوبان تهران-قم سفر کنید.

برای تجربه فلای‌بورد باید چه کرد؟

مثل هر تفریح دیگری ابتدا باید بلیط استفاده از تفریح را خریداری کنید، به منظور کم شدن هزینه می‌توانید بلیط را از سایت‌های تخفیف تهیه کنید. بعد از تهیه بلیط و رفتن به محل، نوبت به پوشیدن تجهیزات ایمنی مثل کلاه و جلیقه ‌نجات می‌رسد. بعد از این‌که آماده شدید، باید منتظر باشید تا شما را برای سواری روی آب صدا کنند. بالاخره وقتی نوبت شما شد، به داخل آب می‌روید و با راهنمایی‌های مربی تفریح هیجان‌انگیز فلای بورد شروع می‌شود.

در ورزش فلای بورد یا بهتر است بگوییم تفریح فلای بورد کنترل فشار آب توسط مربی انجام می‌گیرد و شما فقط باید تعادل خود را حفظ کنید کنید تا بتوانید از سطح آب فاصله بگیرید. البته ناگفته نماند در سطوح پیشرفته حتی کنترل فشار آب نیز در دستان شما قرار دارد.

کنترل فلای برد و حفظ تعادل آن بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. تنها کاری که باید بکنید، این است که پشت به آب خوابیده، پاهای خود را درون شکم بگیرید و بایستید. بعد مربی کم‌کم فشار آب را زیاد خواهد کرد. به شرط اینکه بتوانید تعادل خود را به‌خوبی حفظ کنید، بالا می‌روید. برای حفظ تعادل خود تمام کاری که باید بکنید این است که هنگام بالا رفتن اگر به جلو می‌افتید، کمی انگشتان پای خود را به سمت بالا حرکت دهید و بالعکس اگر به پشت می‌افتید، انگشتان خود را به سمت پایین حرکت دهید. برای چرخیدن نیز کافی است یکی از پاهای خود را کمی خم کنید. چیزی شبیه سواری بر اسکوتر برقی.

البته حق دارید با خود بگویید انجام این کارها در کلام ساده است و در عمل همه چیز تفاوت دارد! فراموش نکنید با کمی تمرین در چند دقیقه اول، فوت‌و‌فن کار دستتان آمده و می‌توانید در مابقی زمان خود از فلای برد لذت ببرید.

فلای‌بورد برای چه افرادی مناسب است؟

تجربه فلای بورد برای همه افراد 18 سال به بالا امکان‌پذیر بوده و برای خانم‌ها نیز محدودیتی وجود ندارد. البته افرادی که ترس شدید از آب و ارتفاع دارند یا سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند و خانم‌های باردار امکان استفاده از فلای بورد را نخواهند داشت.

 

هزینه فلای بورد در ایران چه‌قدر است؟

فلای‌بورد جزیره کیش در سال 98 بین 150 تا 200 هزار تومان هزینه داشته است؛ اما متاسفانه اطلاعاتی از قیمت‌های فلای‌بورد در شمال کشور یا دریاچه فشافویه تهران در دسترس نیست. باوجوداین، می‌توان به‌طورتقریبی گفت تجربه 15 تا 20 دقیقه‌ای فلای بورد تقریبا 150 تا 300 هزار تومان هزینه دارد.

 

کلام آخر

هیچ چیز به‌اندازه یک تفریح هیجان‌انگیز نمی‌تواند حال شما را خوب کند؛ پیشنهاد ما در کاغذرنگی این است که اگر فلای‌بورد را تجربه نکردید، حتما برای یک‌بار هم که شده آن را امتحان کنید.

.
منابع:
.https://kaghazrangi.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت