رادی استزیا درمانی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

رادی استزیا یعنی حساسیت به پرتو افشانی ناپیدا. رادی استزیا درمانی امروزه برای تشخیص بیماری‌ها و انتخاب داروی مناسب از آونگ یا پاندول استفاده می‌کند و رادی استزیا درمانی نامیده می‌شود. دو سوم بدن حیوانات، و البته انسان، مانند سطح کره زمین، از آب است. یکی از پیش شرط‌های طنین یا باز آوایی این است که هم گونی یا دست کم سازگاری در ساختار فرستنده و گیرنده وجود داشته باشد.

چنین است که اگر نوعی انرژی (پرتو افشانی) از سوی یک منبع آب زیرزمینی، فرستاده شود، واکنش مناسب در بدن حیوانات و به ویژه حیوانات پستاندار تولید می‌کند. 80 درصد مغز انسان آب است و این وضعیت آن را از خون سیال تر می‌کند و بنابراین واکنش به پرتو افشانی آب باید در مغز انسان شکل گیرد ولی بیشترین پاسخ را در عضلات او تولید می‌کند .

.

تاریخچه شکل گیری رادی استزیا درمانی

پیروان مکتب درمانی رادی استزیا باور دارند که همه مواد، میدان‌های انرژی ذاتی خاص خود را دارند، و این انرژی‌ها به گونه ای هستند که بدن انسان می‌تواند با وسایلی چون چوب یا آونگ پیش گویی و تشخیص، و اگر تعلیم لازم را از آیین هایی چون تصوف ایرانی یا یوگای هندی یا ذن بوداییسم ژاپنی گرفته باشد، حتی بدون نیاز به آنها، این انرژی‌ها را حس کند.

.

رادی استزیا درمانی چگونه عمل می‌کند؟

باید صادقانه گفت که هیچ کس نمی داند این روش چگونه عمل می‌کند اما آشکار است که جلوه ای از نوعی پدیده انرژیایی نادیدنی است. به عبارت دیگر چیزی در انسان هست که نسبت به پرتوهای متشعشع از ماده ای که در حال گمانه زنی آن هستیم واکنش نشان می‌دهد.

حواس فراعادی ما، تحت شرایط مناسب، می‌توانند باعث پیدایش حرکات غیر ارادی عضلات بدن شوند. عقل یا ذهن پذیرای شخص گمانه زن باعث انقباض غیرارادی عضلات دست‌ها و در نتیجه حرکت آونگ پیش گویی یا هرگونه ابزار دیگر که او در دست دارد می‌شود.

.

روش اجرا رادی استزیا درمانی

آونگ معمولا ابزار اساسی در روش رادی استزیا است. درمانگر معمولا با یک تار مو یا تکه ای از ناخن یا قطره ای از خون شخص بیمار که روی کاغذ جوهر خشک کن انداخته کار می‌کند. نوع آونگی که در گمانه زنی پزشکی استفاده می‌شود معمولا کوچک و نخ آن کوتاه است. سر نخ را با دو انگشت اشاره و شست می‌گیرند و وزنه آويخته به آن را روی یک نمونه نگه می‌دارند و به واکنش آونگ توجه می‌کنند.

حرکات آونگ معمولا یکی از گونه زیر است: جلو و عقب یا چپ و راست. هر یک از آن حرکات به واقع پاسخ به پرسشی است که درمان گر به طور خاموش در ذهن خود از آونگ کرده است. چنین است که رادی استزیست پس از آشنایی با شیوه زندگی بیمار و شنیدن تاریخچه کلینیکی بیماری او می‌داند که کدام عضو بدن بیمار بیشترین احتمال بیماری را دارد.

.

رادی استزیا درمانی چه کاربردی دارد؟

این روش را برای تشخیص و درمان هر نوع بیماری می‌توان استفاده کرد. درمانگر رادی استزیا می‌تواند پیدایش بیماری را پیش از آسیب رسانی به بدن تشخیص دهد و امکان دهد که بیماری پیش از رسیدن به مراحل حاد و مزمن یا غیر قابل علاج با حداقل رنج و هزینه درمان شود.

.

چه انتقاداتی به رادی استزیا وارد است؟

به هر حال، متخصصان رادی استزیا درمانی خود می‌گویند که حتی اگر فردا برای همگان ثابت شود که روش رادی استزیا درمانی بسیار موثر و مفید و ارزشمند است، امکان اندکی وجود دارد که در سراسر دنیا در سطحی گسترده به کار گرفته شود زیرا:

– شمار افرادی که به دنیای فرا عادی بر احساس که رادی استزیا بخشی از آن است حساسیت کافی داشته باشند و بتوانند حداکثر امکانات این روش را به کار گیرند کم است.

– تعلیم اجرای صحیح رادی استزیا، مگر به کسانی که فوق العاده حساس و آرام و باطن گرا هستند کاری دشوار است، و بیشتر مردم اجرای روزانه آن را عملی خسته کننده خواهند یافت.

– افزایش جمعیت دنیا چنان سرعت سرسام آوری یافته که اجرای دقیق روش رادی استزیا درمانی که زمانی نسبتا زیاد لازم دارد برای همه بیماران نیازمند در نظام پزشکی موجود و امکانات موجود خیلی دشوار است.

با همه این ها، شکی نیست که چنان چه روش‌های کل نگر پزشکی مکمل، اگر امکانات لازم فراهم شود، در طولانی مدت خواهند توانست از صرف هزینه‌های عظیم و رنجهای بی‌حساب بشریت به مقدار زیاد جلوگیری کنند.

.
منابع: https://aydana.com

بخش‌های مرتبط

مجله عطاری و طب سنتی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت