کرم انبه (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
مواد لازم کرم انبه
انبه درشت 1 عدد
شیر 3 پیمانه
شکر سه چهارم پیمانه
پودر ژلاتین 3 قاشق سوپ خوری
آب نصف پیمانه
وانیل کمی
خامه 15-0 گرم

طرز تهیه کرم انبه

مرحله اول

برای تهیه کرم انبه در ابتدای کار، ژلاتین را درون یک کاسه کوچک می‌ریزیم. سپس آب سرد را به آن اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند. سپس روی بخار کتری قرار می‌دهیم تا به صورت بن ماری حرارت ببیند و حل شود.

مرحله دوم

وقتی ژلاتین حل شد و کامل شفاف شد، آن را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم. درون یک قابلمه، شیر و شکر را می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم و مرتب هم می‌زنیم تا شکر در شیر حل شود. از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله خامه را نیم ساعت قبل از یخچال خارج کردیم تا به دمای محیط برسد. در ادامه خامه را کم کم به مواد شیری اضافه می‌کنیم و به همراه وانیل مخلوط می‌کنیم تا با هم به خوبی یک دست شود. انبه را شسته و پوست می‌کنیم.

مرحله چهارم

سپس هسته آن را جدا کرده و درون غذا ساز قرار می‌دهیم تا پوره شود. در ادامه می‌توان آن را با رنده نیز پوره کرد. ژلاتین را به انبه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم و به مخلوط شیر اضافه می‌کنیم. بعد از این که کامل مخلوط شد،

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط را از صافی رد می‌کنیم. این کار باعث می‌شود پوره یکدست شود و دسر ما زیبا تر شود. در ادامه قالب سیلیکونی را برداشته و روی کی بشقاب یا سینی قرار می‌دهیم، سپس مواد کرم را درون آن می‌ریزیم.

مرحله ششم

سپس حدود 6 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا ببندد. وقتی دسر به طور کامل بست، کناره‌های دسر را آزاد کرده و قالب را در ظرف مناسب بر می‌گردانیم. سپس با گل‌های خوراکی یا اکیلی خوراکی روی آن را تزیین می‌کنیم.

.
منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت