ترکیب گوشت چرخ کرده

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

ترکیب گوشت چرخ کرده برای انواع غذا

کدام ترکیب برای کباب کوبیده مناسب است؟

دقت داشته باشید که رعایت این ترکیب برای این غذای خاص بسیار مهم است. باید نسبت 60 به 40 را به خاطر بسپارید. برای مثال در یک کیلو گرم گوشت چرخ کرده باید 600 گرم سر دست گوساله و 400 گرم گوشت قلوه گاه گوسفندی استفاده شود. در واقع این قلوه گاه است که به دلیل چرب بودن، کباب شما را خوشمزه می‌کند. پیاز مناسب برای این میزان گوشت، 200 گرم است.

کدام ترکیب برای پلو و کتلت مناسب است؟

علاوه بر کتلت، می‌توانید از گوشت چرخ کرده در انواع و اقسام پلوها استفاده کنید. برای این منظور نیز نسبت 55 به 45 را در نظر داشته باشید. برای مثال در یک کیلوگرم گوشت 550 گرم گوشت ران گوساله را با 450 گرم گوشت قلوه گاه گوسفندی ترکیب کنید.

ترکیب جادویی گوساله و بوقلمون!

می دانید که طبع غذاها در سلامت ما تاثیر به سزایی دارند. می‌توانید گوشت گوساله را که طبعی سرد دارد با گوشت بوقلمون که گرم و مرطوب است ترکیب کنید. برای این منظور نسبت 60 به 40 را در نظر بگیرید. برای مثال در یک کیلو گرم گوشت چرخ کرده، 600 گرم ران گوساله و 400 گرم سینه بوقلمون بریزید.

ترکیب گوشت با مرغ!

در ترکیب کوبیده با اضافه کردن کمی مرغ می‌توانید علاوه بر لطیف شدن کباب، چسبندگی آن را نیز افزایش دهید. اما در نظر داشته باشید که این مرغ نباید زیاد باشد. برای این منظور نسبت 70 به 30 را در نظر داشته باشید. برای مثال برای یک کیلوگرم گوشت چرخ کرده، 700 گرم گوشت سردست گوسفندی را با 300 گرم گوشت سینه مرغ مخلوط کنید. می‌توانید به اندازه مرغ نیز پیاز آب گیری شده اضافه کنید یعنی در این مثال چیزی در حدود 300 گرم.

ترکیب گوشت با سویا

با تر کیب گوشت با سوبا می‌توانید میزان کلسترول مصرفی را کاهش داده و همین طور نگران آب رفتن گوشت کتلت و برگر نباشید. برای این کار نباید طعم سویا غالب باشد. برای این منظور نسبت 100 به 30 را در نظر داشته باشید. برای مثال در یک کیلو گرم گوشت چرخ کرده باید از یک کیلو گوشت سردست گوسفندی یا گوساله و 300 گرم سویا استفاده کنید. حتما سویا را به مدت 3 ساعت بخیسانید و بعد به همراه گوشت چرخ کنید تا کاملا با هم قاطی شود.

ترکیب کوبیده مرغ

کوبیده مرغ را قرار نیست تنها با مرغ درست کنید! برای این منظور ترکیب 60 به 10 و 10 و 20 را در نظر داشته باشید. به این شکل که برای یک کیلوگرم گوشت مرغ چرخ کرده، 600 گرم ران مرغ را با 300 گرم سینه مرغ و 100 گرم دنبه گوسفندی ترکیب کنید. همان 200 گرم تفاله پیاز، برای این کباب هم کافی است.

.
منبع: چی‌شی | https://chishi.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت