چکار کنیم که در عکس‌ها لاغرتر و خوش اندام‌تر دیده شویم؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

چکار کنیم که در عکس‌ها لاغرتر و خوش اندام‌تر دیده شویم؟
شاید بسیاری از ما با این سوال مواجه شده باشیم که باید چکار کنیم که در عکس‌ها لاغرتر و خوش اندام‌تر دیده شویم؟
برخی افراد هنگام تماشای عکس‌های خود به دلیل زاویه و حالت قرار گیری اشتباه یا واقعیت چاق به نظر می‌رسند و این اتفاق گاهی باعث می‌شود برخی تصاویر برای همیشه کنار گذاشته شوند. البته باید این را قبول کرد که هرکس به هرشکل و ظاهری که باشد، زیباست و این صرفا یک احساس است. اما با رعایت برخی نکات مربوط به ژست‌های عکاسی می‌توان تا حد امکان از وقوع این اتفاق پیشگیری کرد.

فتوژنیک عبارتی لاتین به معنای «جذاب دیده شدن در عکس یا فیلم» است. بیشتر افراد به هر نحوی می‌خواهند این حالت فتوژنیک را در تصویر حفظ کنند و بعضی اوقات عواملی همانند چاقی یا لاغری بیش از حد، داشتن این اعتماد به نفس را از آدم سلب می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که شکل ظاهری سوژه و نحوه عکاسی عکاس به یک اندازه در رخ دادن این اتفاق دخیل هستند. شاید راه‌حل‌های بسیاری برای اینکه در عکس لاغرتر دیده شوید شنیده باشید، اما در حالت کلی تمامی روش‌ها نسبت به افراد در شرایط مختلف، متفاوت است. در اینجا به چند راهکار که بیشتر بر ژست‌های عکاسی تمرکز دارد، برای حل این موضوع اشاره می‌کنیم:

1- عکس از روبه‌رو یه دست به کمر توصیه نمی‌شود

عکاسی از رو‌به‌رو در حالتی که دست‌ها روی کمر قرار داده شده‌اند، معمولا زیبا به نظر می‌رسند. اما همین ژست برای افراد چاق اگر از زاویه رو‌به‌رو گرفته شود، کاملا برعکس است. بنابراین اولین ایده برای حل این مشکل عکاسی از زاویه بالا است. هرگاه بخواهید سوژه را کوچکتر از آنچه که هست نشان دهید، دوربین را در ارتفاع بالایی قرار دهید. تابش نور زرد رنگ کمک بسزایی در لاغر دیده شدن فرد دارد. اگر به سلفی‌های گرفته شده توسط تلفن‌های همراه دقت کرده باشید، اکثر تصویر به دلیل زاویه بالایشان جذاب و کوچکتر از اندازه واقعی به نظر می‌رسند. در تصاویر گرفته شده از رو‌ به رو گاهی اغراق بیشتری می‌شود و شما حتی بزرگتر از آنچه هستید به نظر می‌رسید.

2- در کنار افراد لاغر نایستید.

ایستادن کنار افراد لاغر، مخصوصا اگر تشابهی هم بین لباس‌هایتان وجود داشته باشد، در چاق دبده شدن شما موثر است. پس در این عکس‌های گروهی ترجیحا افرادی را بیابید که نسبت به شما چا‌ق‌تر هستند یا مطمئن شوید فرد لاغری در کنار شما قرار نگرفته است.
در فضای بیرون می‌توانید از اجسام و اشیای موجود در اطراف استفاده کرده و خود را پشت آن پنهان کنید. برای مثال درخت گزینه خوبی برای اینکار است. اما دقت داشته باشید که تنه‌ای که انتخاب کرده‌اید به قدری ضخیم باشد که بتواند میزان بیشتری از بدنتان را پوشش دهد.
اگر افرادی در تصویر وجود دارد که احساس می‌کنید با آن‌ها‌ تا اندازه‌ای صمیمی هستید، می‌توانید خود را پشت آن‌ها پنهان کنید. این ژست اغلب برای زوج‌ها نتیجه خوب و زیباییبه همراه دارد.

3- به خاطر داشته باشید که هرچه به دوبین نزدیک‌تر قرار بگیرید، بزرگ‌تر دیده خواهید شد

در تصاویر تکی سعی کنید از دوربین به اندازه کافی فاصله بگیرید. اگر گروهی عکس می‌گیرید، پشت سر بقیه افراد قرار بگیرید.

4- از ابزارهایی که دارید برای پوشاندن قسمت‌هایی از بدنتان کمک بگیرید

می‌توانید با کمک وسایلی همانند کیف جلو بدن خود مخصوصا شکم را بگیرید تا در تصاویر ثبت نشوند. گاهی بهتر است در این مورد مد را فراموش کنید. هرچه کیفتان بزرگ‌تر باشد، نتیجه بهتری می‌دهد. از وسایل دیگری نظیر صندلی، ساز، حیوان خانگی، دسته گل، کودک و … نیز می‌توان برای این منظور استفاده کرد.

5- تصویری که چشم می‌بیند با تصویر خروجی از لنز دوربین مقداری تفاوت دارد.
چشم‌ها به دلیل خطای چشم از برخی موارد چشم پوشی می‌کنند و همچنین لنزها هم با اینکه واقعیت را ثبت می‌کنند اما از آنجهت که با هم تفاوت‌هایی دارند معمولا به خاطر گرد بودنشان درصد کمی موج به تصویر اضافه می‌کنند و این باعث می‌شود سوژه مقداری درشت و چاق‌تر به نظر بیاید.

برای حل این مشکل می‌توان از برنامه لایت‌روم و ابزار Lens Correction استفاده کنید.

با کمک این ابزار می‌توانید تصویر را به اصطلاح عکاسی از حالت بشکه‌ای خارج کنید. همچنین سعی کنید بیشتر از لنزهای تله برای عکاسی از افراد چاق استفاده کنید.

6- زوایای مختلفی را امتحان کنید

استفاده از زوایا و حالت‌های خاص عکاسی همانند نگه‌داشتن صورت به شکل کج، تکیه به ستون یا نرده یا امثال آن، قرار دادن دست‌ها بر روی کمر برای کوچکتر نشان دادن آن، قرار دادن یک وا بر روی دیگری و … کمک بسیاری در لاغر دیده شدن دارد.

7- بجز تمرکز بر ژست‌های عکاسی به انتخاب رنگ هم دقت کنید

رنگ لباس نقش مهمی در شکل ظاهری شما دارد. سعی کنید نقاطی از بدنتان که می‌خواهید لاغرتر دیده شود، رنگ تیره داشته باشد. معمولا پوشیدن بلوز تیره پیشنهاد خوبی برای لاغرتر دیده شدن است. پس‌زمینه روشن نیز کمک بسیاری می‌کند. دقت کنید که برعکس این نیز وجود دارد. یعنی پس‌زمینه تیره و لباس روشن شما را چا‌ق‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد. همچنین از انتخاب لباس‌های تنگ خود داری کنید.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت