آشنایی با ژست‌ها، فیگورها و پوزیشن‌های عکاسی از کودکان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

آشنایی با ژست‌ها، فیگورها و پوزیشن‌های عکاسی از کودکان
در این مقاله قصد داریم چند ژست را به عنوان ایده معرفی کنیم، تا با زیرنظر داشتن حرکات کودکان، ژستی شبیه آن‌ها را ثبت کنید. عکاسی از کودکان شاید دشوارتر از عکاسی از بزرگسالان باشد. کودکان افکاری در ذهن خود دارند که تغییر آن‌ها هنگام عکاسی از طبیعی بودن عکس می‌کاهد.

1- زمان عکاسی از کودکان دوربین را هم‌تراز با چشمان آن‌ها قرار دهید. آن‌ها را همانگونه که هستند به تصویر بکشید تا حالت و احساس طبیعی آن‌ها به خوبی در عکس نمایان شود.

شماره 1

2- یک ژست شیرین برای کودکان. از سوژه خود بخواهید روی زمین دراز بکشد و از زاویه خیلی پایین عکس بگیرید.

شماره 2

3- حالتی دیگر از کودک در حالی که روی زمین دراز کشیده.

شماره 3

4- حالتی جذاب برای کودکانی که در تخت خواب هستند. قسمتی از پتو را روی سر کودک انداخته و عکس بگیرید. در این حالت بهتر است لباس خواب سفید یا روشنی بر تن کودک باشد.

شماره 4

5- برای نشان دادن حالت آرامش کودک از او بخواهید اسباب‌بازی یا عروسک دلخواه خود را بغل کرده یا با آن بازی کند.

شماره 5

6- سعی کنید از آن‌ها در محیط‌هایی که در طول روز سپری می‌نند عکس بگیرید. هنگام کشیدن نقاشی، انجام تکلایف و یا حین بازی کردن. در این حالت آن‌ها مشغول کار خود شده و شما به راحتی و در حالت طبیعی عکاسی کنید.

شماره 6

7- سعی کنید کودک را با وسایل خود مشغول کنید، طوری که اصلا متوجه عکاسی شما نشوند. نشان دادن یک کتاب پر از عکس یکی از راه‌های پیشنهادی است.

شماره 7

8- آماده باشید تا خنده‌های بلند و جیغ فریاد‌های کودکان را از دست ندهید که این چنین عکس‌ها احساس خوبی را منتقل می‎کنند. سعی کنید از خنده‌های مصنوعی بپرهیزید.

شماره 8

9- از یک خوراکی به عنوان کمک، استفاده کنید. کودکان هنگام خوردن خوراکی‌های خوشمزه همانند بستنی، میوه، شکلات و … حالت جذابی به خود می‌گیرند.

شماره 9

10- استفاده از حباب‌های صابونی یک ایده جالب می‌تواند باشد. اول به خاطر اینکه بچه‌‌ها واقعا حباب و ایجاد آن را دوست دارند، دوم با استفاده از نوردهی‎های خلاقانه می‎توانید از حباب‌ها به عنوان افکت‎های جذاب در عکس استفاده کنید.

شماره 10

11- اگر در فضای بیرون عکاسی می‌کنید، از روش پنهان شدن استفاده کنید. از سوژه بخواهید پشت یک چیز پنهان شود و با درخواست شما، خود را نشان دهد.

شماره 11

12- بازی با شن یک ژست خوب برای عکاسی است. بدون آنکه توجه آن‌ها را جلب کنید، اجازه دهید گرم بازی شوند، تا بتوانید از زوایای مختلف از آن‌ها عکس بگیرید.

شماره 12

13- کودک را به چالش بکشید. به آن‌ها یک توپ داده، و از زاویه پایین عکاسی کنید. طوری که توپ در پیش‌زمینه قرار بگیرد.

شماره 13

14- اگر حیوان خانگی دارید، فراموش نکنید که هنگام عکاسی از کودکان و خانواده، آن‌ها نیز جزئی از اعضای خانه با شمار می‌آیند. از آن‌ها در عکس‌هایتان استفاده کنید، تا احساس را بیننده منتقل کنید.

شماره 14

15- محیط بازی کودکان در خارج از خانه، فضایی مناسب برای عکاسی از حالات و فعالیت‌های مختلف آنان است.

شماره 15

16- اگر کودک به فعالیت و ورژش خاصی مشغول است، از ابزار و تجهیزات آنان در داخل عکس استفاده کنید، تا نشان دهنده نوع فعالیت وی باشد.

شماره 16

17- یک ژست خوب برای عکاسی از مادر و کودک که در این حالت مادر روی زمین درازکشیده و کودک را روی سینه خود نگه می‌دارد. در این ژست می‌توانید بجای مادر از حضور پدر و یا هردوی آن‌ها بهره بگیرید.

شماره 17

18- یک ژست طبیعی و ساده که در آن مادر کودک را در بغل خود نگه می‌دارد. در این حالت سعی کنید زوایای مختلفی را امتحان کنید.

شماره 18

19- یک ژست بی‌نظیر و ارزشمند. از کودک بخواهید با تمام وجود مادر/پدر خود را بغل کند.

شماره 19

20- برای داشتن یک حالت جالب از مادر/پدر بخواهید روی زمین بنشیند و کودک را روی کمر خود سوار کند.

شماره 20

21- ژستی جذاب که هم در داخل خانه و هم در فضای بیرونی کاربرد دارد و صمیمیت خانواده را نشان می‌دهد. تعداد افراد در این ژست مهم نیست. جو صمیمی خانواده انرژی مثبتی به بیننده انتقال می‌دهد.

شماره 21

چون کودکان مدام در حال جنب و جوش هستند، سعی کنید از سرعت شاتر بالا استفاده کنید. با بالابردن ایزو به اندازه کم می‌توانید سرعت شاتر را راحت‌تر تنظیم کنید. به صورت متوالی عکاسی کنید تا هیچ موقعیتی را از دست ندهید.

ژست‌های عکاسی از خانم ها

ژست‌های عکاسی از کودکان

ژست‌های عکاسی از آقایان


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت