برفراز شهر بارسلونا، اسپانیا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

برفراز شهر بارسلونا، اسپانیا

بارسلون یکی از مشهورترین شهرهای باستانی جهان است. طبق یکی از افسانه ها، این شهر توسط هرکول، قهرمان افسانه‌ای اساطیر یونان، 400 سال قبل از روم تأسیس شد. افسانه دوم، پایه گذاری بارسلونا را به هامیلکار بارکای کارتاژنی، پدر فرمانده هانیبال نسبت می‌دهد.

بارسلونا به دلیل موقعیت ایده آل خود در سواحل مدیترانه، شهری پر رونق بود که بارها توسط بسیاری از ملت‌ها از جمله رومی ها، ویزیگوت ها، مورها، فرانک ها، بریتانیایی‌ها و سایر ملل تحت محاصره و فتح قرارگرفت. با وجود آن، این شهر توانسته میراث خود را تا به امروز حفظ کند. مکان‌های دیدنی مختلف بارسلونا، از قلعه‌های باستانی گرفته تا آسمان خراش‌های فوق مدرن، تقریباً تمام دوره‌های تاریخ آن را در بر می‌گیرد.

بارسلونا از ارتفاع 350 متری

مرکز شهر قدیمی محله گوتیک است. هنوز هم سازه‌های زیادی دارد که در قرون وسطی ساخته شده‌اند و حتی برخی از ساختمان‌هایی که در زمان اولین سکونتگاه‌های رومی ساخته شده‌اند. درست‌ درکنار محله گوتیک، لا رامبلا، خیابانی پرجنب‌وجوش قرار دارد که برای همه کسانی که قصد سفر به بارسلونا را دارند، باید از آن دیدن کنند. علاوه بر مغازه‌ها و رستوران‌های خوب، تقریباً هر ساختمانی در اینجا یک بنای معماری است. به خصوص بازار قدیمی Boqueria که از شیشه ساخته شده و با موزاییک تزئین شده است و همچنین بنای یادبود 60 متری کلمبوس جالب توجه است. این بنای تاریخی دقیقاً همان جایی است که کاشف معروف از اولین سفر خود به آمریکا فرود آمد.

بنای یادبود کلمب

خود شهر از تپه‌های زیادی تشکیل شده است که ارتفاع متفاوتی دارند. بلندترین نقطه (500 متر از سطح دریا) کوه تیبیدابو است که مناظری زیبا از بارسلون را ارائه می‌دهد. نام کوه از لاتین “Tibi Dabo” (“من به شما می‌دهم”) آمده است، کلمات شیطان با خدا زمزمه می‌کند تا او را وسوسه کند و در عین حال زیبایی‌های جهان را از بالا نشان دهد.

دومین نقطه مرتفع (173 متر) کوه Montjuic است، جایی که بارسلونا میزبان نمایشگاه جهانی در سال 1929 و بازی‌های المپیک تابستانی در سال 1992 بود. مکان‌های دیدنی محلی شامل فواره جادویی آینده نگر به شکل بیضی با نور، موسیقی و گاهی اوقات آتش بازی است. کمی دورتر به بالای کوه، می‌توانیم پارک Montjuïc و منطقه المپیک و همچنین قلعه Montjuic، یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های تاریخی بارسلون را پیدا کنیم. در قرن 17-18 برای دفاع از شهر ساخته شد. در طول تاریخ این قلعه چندین بار تصرف شد: توسط انگلیسی‌ها به رهبری کنت پیتربورو و همچنین توسط نیروهای ناپلئون. امروزه یک موزه نظامی در آن قرار دارد.

شهر در شب

در پای کوه Plaza de España، یکی از بزرگترین میدان‌های شهر قرار دارد که به مناسبت نمایشگاه جهانی 1929 اختصاص داده شده است. دو برج 47 متری ونیزی در جلوی میدان وجود دارد و یک فواره زیبا با مجسمه‌های سبک باروک در وسط آن قرار دارد. Plaza de España در بارسلونا به عنوان نمادی از عظمت سابق شهر و در عین حال نمادی از دولت-شهر مدرن است. در واقع یک نماد با شکوه است!

از دیگر بناهای تاریخی قرن بیستم می‌توان به کاخ موسیقی کاتالان، نمونه‌ای عالی از سبک مدرنیستی کاتالان، که توسط معمار لوئیس دومنک‌ای مونتانر ساخته شد و برج آگبار، یک آسمان خراش مدرن 38 طبقه (اگرچه چهار طبقه آن زیر زمین است، اشاره کرد. ). شکل این برج از آب، شکل دیدنی کوه مونتسرات در مجاورت و برج‌های ناقوس ساگرادا فامیلیا در بارسلون الهام گرفته شده است. کل این سازه از صفحات فلزی و شیشه‌ای رنگی تولید شده است.

منظره بارسلون در غروب آفتاب

اما تمام نقاط دیدنی بارسلونا در مقایسه با بناهای تاریخی بزرگی که توسط معمار آنتونی گائودی طراحی شده است، ترکیب شده اند. البته، هر بنای تاریخی در بارسلونا منحصربفرد است، اما هر یک از آن‌ها را می‌توان به سبک خاصی نسبت داد. فواره‌های باروک، برج‌های ونیزی، ساختمان‌های مدرن و ویرانه‌های روم باستان را می‌توان در بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان یافت. بدون اطلاعات اضافی، تشخیص عکس‌هایی از اسپانیا، ایتالیا، یا شاید جمهوری چک دشوار است؟ با این حال، هر شاهکار معماری گائودی شبیه هیچ چیز دیگری در جهان نیست. تنها چیزی که نیاز دارید این است که یکی از ساختمان‌ها، بالکن‌ها یا «چرخش‌های» او را ببینید و بتوانید فوراً سبک او را در میان بسیاری دیگر شناسایی کنید. چندین خانه توسط گائودی در شهرهای دیگر طراحی شده است، اما بیشتر میراث او را می‌توان در پایتخت کاتالونیا یافت.

میلیون‌ها صفحه دربارهٔ این معمار شگفت‌انگیز نوشته شده است – بنیانگذار سبک خودش که فقط برای او منحصربفرد بود – هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند ماهیت شاهکارهای منحصربفرد گائودی را بیان کند. گائودی دوران کودکی خود را‌ درکنار دریا گذراند، بنابراین تمام خانه‌های او شبیه یک قلعه شنی است. او فکر می‌کرد که آسمان و دریا بهترین فضای داخلی را می‌سازند و چوب و ابر شکل‌های مجسمه‌سازی کاملی هستند. گائودی از فضاهای بسته و منظم متنفر بود، از خطوط مستقیم اجتناب می‌کرد و آن‌ها را ساخته دست بشر می‌دانست. در حالی که یک دایره منشأ الهی داشت. توصیف شاهکارهای خلق شده توسط معمار با چنین باورهایی دشوار است.

باید خودتون ببینید پانورامای ما برخی از شاهکارهای او را به شما نشان می‌دهد: پارک گوئل (1900-1914)، کازا میلا (1906-1910) و ساگرادا فامیلیا در بارسلونا که در 130 سال گذشته درحال ساخت است.

کازا میلا توسط معمار آنتونی گائودی

در مجموع ده‌ها سازه توسط Gauidi در پایتخت کاتالونیا ایجاد شده است و همه آن‌ها ساختمان نیستند. به عنوان مثال، در پارک گوئل که مساحتی بیش از 17 هکتار را اشغال می‌کند، خانه‌ها و فواره ها، مسیرها و ستون‌های متعددی وجود دارد که با تخیل قدرتمند گائودی ساخته شده اند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به ساگرادا فامیلیا داشته باشیم. کلیسای خانواده مقدس (یا ساگرادا فامیلیا) کلیسایی در منطقه Eixample بارسلونا است، پروژه معروف آنتونی گائودی، که از سال 1882 با کمک‌های مالی خصوصی در دست ساخت بوده است. اگرچه گائودی تنها یکی از معماران بود، اما این کمک او بود. از سال 1883 تا 1926 که نمای فعلی کلیسای افسانه‌ای را مشخص کرد. و حتی با وجود این واقعیت که در سال 2008 گروهی متشکل از بیش از 400 نفر از فرهنگیان اسپانیا خواستار توقف ساخت کلیسا شدند (به گفته آنها، شاهکار بزرگ معماری قربانی مرمت بی‌دقت و ناشیانه‌ای شد که عمدتاً به صنعت گردشگری ارائه می‌شد)، ظاهر غیر معمول آن را به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بارسلون تبدیل کرده است. در نوامبر 2010 پاپ بندیکت شانزدهم ساگرادا فامیلیا را تقدیس کرد. بنابراین اکنون می‌تواند به طور رسمی خدمات کلیسا را ​​برگزار کند. حتی درحال ساخت این کلیسا به طرز شگفت انگیزی زیبا به‌نظر می‌رسد.

اداره بارسلونا با مهربانی موافقت کرد که در طول جلسه عکس ما، تمام جرثقیل‌ها را از سایت ساخت و ساز ساگرادا فامیلیا حذف کند. اگر دوست دارید این مکان را با جرثقیل ببینید، می‌توانید پانورام 22 را در تورهای مجازی ما باز کنید.

ساگرادا فامیلیا

از آنجایی که مناظر پانورامای ما از بارسلونا شهر را از منظر پرنده به شما نشان می‌دهد، به این معنی است که آن‌ها تقریباً کل شهر را نشان می‌دهند. شما می‌توانید هر نقطه عطف بارسلون یا دوره تاریخی را که بیشتر به آن علاقه دارید انتخاب کنید و بزرگنمایی کنید. از گشت و گذار مجازی خود لذت ببرید!

عکاسی توسط  استانیسلاو سدوف  و  دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “برفراز شهر بارسلونا، اسپانیا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان برفراز شهر بارسلونا، اسپانیا بر روی لینک اشاره نمایید …