اسپرسوساز (نگهداری و عیب یابی)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نکات مهم جهت نگهداری اسپرسوساز

در کنار آشنایی با آموزش تعمیرات اسپرسوساز ،بهتر است بدانید در نگهداری از دستگاه اسپرسوساز نکاتی وجود دارند که شما با رعایت این نکات می‌توانید مدت زیادی از دستگاهتان بدون نیاز به تعمیرات اسپرسوساز استفاده کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • بهتر است سبد فیلتر دستگاه اسپرسوساز را در هنگام استفاده با آب داغ بشویید. این کار باعث خارج شدن رسوبات موجود در دستگاه می‌شود.
  • آب فیلتر را به ‌صورت مرتب عوض کنید.
  • قطعاتی از دستگاه اسپرسوساز که قابل جدا شدن است، به‌ صورت دوره‌ای جدا و تمام آن‌ها را تمیز کنید؛ چون در هر بار استفاده از دستگاه، مقداری از اسپرسو در بین این قطعات باقی می‌ماند که به ‌مرور زمان این موارد باعث اختلال در کار دستگاه و نیاز به تعمیرات اسپرسوساز می‌شود.
  • دستگاه اسپرسوساز را بعد از هر بار استفاده خاموش نمایید.
  • هد دستگاه اسپرسوساز را به‌صورت روزانه تمیز کنید.
  • بهتر است مطالب مختلفی در مورد آموزش تعمیرات اسپرسوساز و نحوه استفاده از آن مطالعه کنید تا در هنگام خراب شدن دستگاه بتوانید عیب آن را تشخیص دهید و آن را برطرف نمایید.
  • بهتر است برای کاهش نیاز به تعمیرات اسپرسوساز، درون مخزن آن از آب تصفیه‌ شده استفاده کنید؛ چون آب شهری معمولاً سخت است و درون آن املاحی وجود دارد که به ‌مرور زمان این املاح، باعث تشکیل رسوبات و اختلال در عملکرد دستگاه می‌شوند.
  • برای تمیز کردن راه‌ آب دستگاه اسپرسوساز می‌توانید درون مخزن آب اسپرسوساز را با آب داغ و مواد شوینده پرکنید.
    در این حالت، درون فیلتر اسپرسو چیزی نریزید و دستگاه را در این حالت روشن کنید و اجاره دهید مانند روزهای قبل کار خود را انجام دهد.

.

مشکلات متداول اسپرسوساز ها

مشکلات و معایبی وجود دراند که تمامی اسپرسوسازها ممکن است در طول عمر مفید خود با آن مواجه شوند. بسیاری از این مشکلات و معایب با اقدامات کوچکی مانند نظافت صحیح دستگاه برطرف می‌شوند. با دانستن این مشکلات و علل بروز آن می‌توانید خودتان به رفع ایراد دستگاه بپردازید.

⇠ چرا برد اسپرسو ساز دچار مشکل شده است، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

همان‌طور که می‌دانید برد الکترونیکی دستگاه، بخش مهم و آسیب‌پذیر این وسیله محسوب می‌شود. بهتر است برای تعمیر برد اسپرسوساز از تعمیرگاه‌های مجاز و باتجربه آن کمک بخواهید. حتی بهتر است برای تعویض برد اسپرسو ساز نیز خودتان اقدام نکنید و این کار را به دست متخصصین  بسپارید.

.

⇠ چرا اسپرسوساز روشن نمی‌شود، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر دستگاه اسپرسوساز شما روشن نمی‌شود، قبل از هر چیز اتصالات برقی را چک کنید. در بسیاری از موارد ایراد ناشی از پریز، دوشاخه، کابل دستگاه، نوسانات برق و… است.

.

⇠ چرا اسپرسوی خروجی از اسپرسوساز مزه سوختگی و تلخی دارد، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اولین دلیل بروز این ایراد ممکن است زیاد بودن اسپرسو استفاده شده باشد. اگر به‌اندازه کافی اسپرسو درون سبد دستگاه ریخته‌اید اما اسپرسو شما مزه تلخ می‌دهد، ممکن است ایراد ناشی از تمیز نبودن دستگاه باشد. به‌مرورزمان و طی استفاده از اسپرسو ساز، اسپرسو درون آن باقی می‌ماند و موجب چنین اتفاقی می‌شود.

.

⇠ چرا اسپرسو در حین آماده شدن می‌جوشد، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر اسپرسو خروجی از دستگاه شما جوشیده است احتمالاً ترموستات دستگاه شما تنظیم نیست. اگر ترموستات دستگاه قابل تنظیم نیست باید آن را تعویض کنید.

.

⇠ چرا آب به نقطه جوش نمی‌رسد و اسپرسو دم نمی‌کشد، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

مشکل نرسیدن آب به نقطه جوش هم از تنظیم نبودن ترموستات دستگاه است. می‌توانید آن را تنظیم یا تعویض کنید. دلیل دوم بروز چنین مشکلی مسدود بودن سوراخ‌های سوپاپ است. سوراخ‌های سوپاپ را تمیز کند تا مشکل برطرف شود. البته سوپاپ ممکن است شکسته یا خمیده باشد، در این صورت تنها راه تعویض آن خواهد بود.

.

⇠ چرا اسپرسو خروجی از اسپرسوساز رقیق است، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر در تهیه اسپرسو از آب گرم استفاده کنید، اسپرسو خروجی شما رقیق خواهد بود و مشکل از دستگاه نیست. اگر در هنگام تهیه اسپرسو ، از اسپرسو خشک کمی استفاده کنید نسبت آب به اسپرسو بیشتر خواهد شد و طبیعتاً اسپرسو شما رقیق‌تر است.

.

⇠ چرا اسپرسو ساز آب را گرم نمی‌کند، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر اتصالات برقی را چک کرده‌اید و مشکلی ندارند المنت دم کننده سوخته است. برای تست المنت می‌توانید از یک چراغ سری استفاده کنید.

.
منابع:

.https://nikanespresso.com
.https://emdadip.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت