مخلوط کن (نگهداری و عیب یابی)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نگهداری از مخلوط‌کن

⇠ هرگز نباید از مخلوط‌کن به جای غذاساز استفاده کرد و غذاهای جامد را درون آن ریخت. زیرا مخلوط کن مخصوص خردکردن یخ و مخلوط کردن مایعات بوده و غذاساز برای مواد غذایی جامد بکار می‌رود. …⇠ هرگز نباید از مخلوط‌کن به جای غذاساز استفاده کرد و غذاهای جامد را درون آن ریخت. زیرا مخلوط کن مخصوص خردکردن یخ و مخلوط کردن مایعات بوده و غذاساز برای مواد غذایی جامد بکار می‌رود. قبل از ریختن مواد غذایی درون مخلوط‌کن، باید آنها را خرد کرد.⇠ هرگز نباید بیش از حد مخلوط‌کن را پر کرد زیرا باعث وارد آمدن فشار به موتور آن شده و به عملکرد مخلوط‌کن آسیب می‌رساند.

⇠ مخلوط‌کن را نباید برای مدت طولانی روی دور تند قرار داد. علاوه بر این هنگام استفاده باید مدتی استراحت به دستگاه داد.

⇠ اگر فرصت کافی برای شست‌وشوی سریع مخلوط‌کن نیست، کافی است چند قطره مایع ظرفشویی را همراه با چند قطره آبلیموی تازه و آب درون آن بریزید و آن را روشن کنید. سپس مخلوط‌کن را آب بکشید.

.

مشکلات متداول مخلوط کن

مشکلات متداول مخلوط کن مانند سایر وسایل دیگر، مشکلات و معایبی است که اغلب برای دستگاه‌هایی با این کاربرد، فارغ از برند و مدل آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها اتفاق می‌افتد. برخی از این مشکلات و معایب به دلیل استفاده نادرست از دستگاه، سهل‌انگاری و …به وجود امده است که به راحتی حل می‌شوند.

.

⇠ چرا مایعات از پارچ مخلوط کن نشت می‌کنند، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

در اثر استفاده از دستگاه ممکن است پیچ شش ضلعی تعبیه شده در آن ساییده و باعث نشت مایعات شود. برای رفع این مشکل بوش یا پیچ شش ضلعی باید تعویض شود. پیش از تعویض این بخش سلامت واشرهای زیر این پیچ را نیز بررسی کنید.

.

⇠ چرا مخلوط کن صدای غیر معمولی می‌دهد، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر در حین کارکردن مخلوط کن صدایی غیر از صدای همیشگی به گوش می‌رسد، تیغه‌های دستگاه را بررسی کنید. این تیغه‌ها به مرور زمان در اثر خرد کردن یخ و سایر مواد سخت تغییر شکل می‌دهند و موجب ایجاد صداهای غیر عادی در دستگاه می‌شوند.

.

⇠ چرا مواد غذایی کم خرد شده یا له می‌شوند، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

باید نسبت مایع موجود در ظرف بیشتر از مواد غذایی جامد آن باشد. به این خاطر که مخلوط کن برای خرد کردن طراحی نشده است. به همین دلیل اگر مقدار ماده غذایی جامد بیشتر از مایع موجود در ظرف باشد، دستگاه نمی‌تواند آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را خوب مخلوط کند. در هنگام استفاده از مخلوط کن، مواد غذایی جامد را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید تا مخلوط کن قادر به چرخاندن آن باشد. همچنین مخلوط کن قادر به مخلوط کردن حجم زیادی از مواد با ویسکوزیته بالا نیست. به‌طور مثال نمی‌تواند گندم پخته‌شده را که از ویسکوزیته بالایی برخوردار است پوره کند. در نتیجه مواد به درستی مخلوط نمی‌شوند یا به موتور دستگاه آسیب می‌رسد.

.

⇠ چرا قدرت و سرعت مخلوط کن کم شده است، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر قدرت و سرعت دستگاه شما کم شده است احتمال خرابی قطعاتی همچون، بوش تیغ و بوش موتور وجود دارد. کثیفی کلکتور، کوتاه شدن زغال دستگاه، نیم‌سوز بودن آرمیچر و با خرابی بالشتک‌ها می‌تواند از دلایل دیگر بروز این مشکل باشد. هر یک از مشکلات نامبرده باید توسط یک متخصص برطرف شود.

.
منابع:

.https://www.tamiratsite.com
.https://emdadip.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود