بخارشو (نگهداری و عیب یابی)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نکات نگهداری و تعمیر بخارشوی :

  • پارچه و یا حوله مورد استفاده در بخارشوی را تنها با آب گرم و بدون هیچ نرم کننده ای بشویید . پس از شستشو ، پارچه و یا حوله را در هوای آفتابی و بدون رطوبت خشک نمایید، طوری که به صورت آویزان و معلق باشند زیرا برخی طناب‌ها و یا تخته‌های خشک کن ، مواد شیمیایی را که پارچه‌ها هنگام حرارت دیدن جذب می‌کنند ، ساتع و منتشر کرده و این امر باعث می‌گردد تا این مواد هنگام استفاده بخارشوی از طریق بخار انتقال یابند.
  • جهت اینکه این دستگاه سالم بماند و نیاز به تعمیر بخارشوی نباشد ، قبل و بعد از استفاده با پارچه نمدار تمیز نمایید تا هنگام استفاده ، مانع و پخش و انتشار گرد و غبار در فضای منزل گردد.
  • اگر از بخارشوی دسته دار استفاده می‌کنید که سر آن پارچه ای برای تمیز کردن قرار می‌گیرد، پس از هر بار استفاده ، مخزن را تخلیه کرده و بگذارید تا خشک شود. اجازه دهید تمامی آبی که درون سر شلنگ بخار وجود دارد ، خالی گردد و سیم برق دستگاه را دور گره نگهدارنده سیم بپیچانید. این کار باعث می‌شود دستگاه دیر تر خراب شده و کمتر نیاز به تعمیر بخارشور وجود داشته باشد.
  • دستگاه خود را رسوب گیری نمایید ، (توجه داشته باشید که موارد زیر مخصوص بخارشوی‌های یک مخزنه می‌باشد.)

برای رسوب گیری باید توجه داشته باشید که آب آشامیدنی حاوی مواد معدنی است که می‌توانند سرشلنگ دستگاه و یا مخزن بخار را مسدود سازند و همین امر منجر به ته نشین شدن رسوبات در قطعات فلزی شده و باعث سوء عملکرد دستگاه می‌گردد و در نتیجه نیاز به تعمیر بخارشوی در این شرایط وجود دارد.

اگر می‌خواهید بخارشوی شما به درستی عمل کند ، پاکسازی رسوبات آهکی از دستگاه بسیار حائز اهمیت است که این کار را می‌توانید با استفاده از مواد شوینده مخصوص دستگاه و یا درست نمودن محلول آب و سرکه سفید به میزان یک به نیم سرکه سفید و حدود یک لیتر آب و ریختن آنها درون مخزن آب دستگاه انجام دهید ، به این صورت که :

  • مخزن آب بخارشوی را با محلول پر کنید.
  • این کار را ادامه دهید و اجازه دهید تا محلول گرم شود.
  • بخارشوی را روشن کرده و بگذارید تا دستگاه به مدت 1 الی 2 ساعت گرم بماند.
  • اجازه دهید تا تولید بخار آب و سرکه آنقدر ادامه یابد تا محلول تمام شود و بخار به حالت عادی برگردد.
  • دستگاه را از برق کشیده و بگذارید تا 3 الی 4 ساعت خنک گردد و پس از آن مخزن را خالی نمایید.
  • مخزن را با بشویید و آن را با آب تمیز پرکرده و به دستگاه وصل کنید و بگذارید تا کار کند.
.
  • نکات کلی در رابطه با بخارشوی :

هنگام استفاده بخارشوی ، هیچگونه مواد شیمیایی و شوینده ای را بکار نبرید. تنها زمان پاکسازی رسوبات آهکی می‌توانید از شوینده مخصوص بخارشوی و یا محلولی که قبلا به دستور آن اشاره کردیم، استفاده نمایید.

هرگز از آبی که با نرم کننده ترکیب شده ، در مخزن استفاده نکنید. نرم کننده کلسیم و منیزیم موجود در آب را از بین برده و تولید سدیم می‌نمایند. افزایش سطح سدیم در آب ترکیب شده با نرم کننده منجر به آسیب دیدگی و کاهش طول عمر دستگاه و در نتیجه نیاز مکرر به تعمیر بخارشوی می گردد.

قبل از انجام هرگونه مراقبت و نگهداری در رابطه با بخارشوی ، مطمئن شوید که دستگاه کاملا خنک شده است.

.

مشکلات متداول بخارشوها

تمام لوازم برقی معمولاً دارای یکسری مشکلات و معایب هستند که به‌طورکلی برای آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها از هر برندی که باشند اتفاق می‌افتد. بخار شو‌ها نیز از این قاعده کلی مستثنا نیستند. مشکلات و معایبی وجود دارند که در بین بخار شو‌ها مشترک است و به‌سادگی برطرف می‌شوند. تعدادی از این مشکلات در بخش زیر آورده شده است.

.

⇠ چرا بخارشو روشن نمی‌شود؟ برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

در اکثر وسایل برقی روشن نشدن دستگاه به دلیل مشکلاتی است که در اتصالات برقی منزل وجود دارد. جریان پریز را چک کنید. همچنین سیم دستگاه، دوشاخه آن و دکمه پاور را بررسی کنید. اگر مشکلی در این موارد نیافتید و دستگاه شما همچنان روشن نمی‌شود با کارشناسان امداد آی.پی تماس بگیرید.

.

⇠ چرا سیستم اسپری بخار کار نمی‌کند؟ برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

تسمه‌های دستگاه را چک کنید. تسمه‌ها در بخار شوی موجب حرکت و چرخش قطعات متحرک و اسپری بخار می‌شوند؛ بنابراین اگر اسپری بخار دستگاه شما کار نمی‌کند تسمه آن باید بررسی شود. تسمه ممکن است ساییده شده یا کش آمده باشد.

.

⇠ چرا مکش بخار شوی کم شده است؟ برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

سالم بودن نازل‌ها و سایر اتصالات را بررسی کنید. پوسیدگی واشرها، پر شدن مخزن و … از دلایل ایجاد مشکلات این‌چنینی در بخار شوی است.

.

⇠ چرا بخارشو مثل قبل تمیز نمی‌کند؟ برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

مخزن بخار شو را بررسی کنید. اگر آب داخل مخزن نبود آن را پرکنید و سپس به سراغ مخزن ماده شوینده بروید و آن را نیز پرکنید. دقت داشته باشید که هر چند وقت یک‌بار فیلتر دستگاه را چک کنید و در صورت وجود آلودگی آن را تمیز کنید. در صورتی که مشکل همچنان ادامه داشت برای رفع آن با امداد آی.پی تماس بگیرید.

.

⇠ چرا بخار شور، بخار تولید نمی‌کند؟ برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر المنت حرارتی بخار شوی شما خراب شود، دستگاه قادر به تولید بخار نخواهد بود. برای تعمیر و تعویض المنت حرارتی با امداد آی.پی تماس بگیرید.

.
منابع:

.https://www.tamiratsite.com
.https://emdadip.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت