غذاساز (نگهداری و عیب یابی)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

مراقبت از غذاساز چند کاره

  • برای مراقبت از غذاساز خود بعد از هربار استفاده قطعات آن را جدا کرده و کاملأ بشورید و پس از خشک شدن در جای خود قرار دهید.
  • بعد از اینکه کار شما با غذاساز تمام شد سیم آن را از پریز برق جدا کنید تا در اثر نوسانات برقی دچار آسیب به موتور آن نشود.
  • در صورت داغ شدن موتور دستگاه به آن اجازه‌ی استراحت بدهید و سپس دوباره مشغول به کار شوید.

.

مشکلات متداول غذاساز

روزانه تماس‌های بسیاری برای خرابی غذاساز با امداد آی.پی برقرار می‌شود. اغلب در این تماس‌ها، کاربران مشکلات مشابهی را برای غذاساز بیان می‌کنند. برخی از این مشکلات ساده و قابل‌حل هستند. اما برخی دیگر باید توسط یک متخصص برطرف شوند. تعدادی از این مشکلات در بخش زیر قید شده است.

⇠ چرا مواد از ظرف غذاساز بیرون می‌ریزد، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر مواد بیش از حد ظرفیت غذاساز درون دستگاه ریخته شود، از دستگاه بیرون می‌ریزد. البته احتمال معیوب بودن لاستیک آب‌بندی و ترک برداشتن در کاسه غذاساز نیز وجود دارد.

.

⇠ چرا موتور غذاساز صدای بلندی می‌دهد، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

اگر موتور دستگاه شما صدایی مانند هوم تولید می‌کند، به دلیل گیر مکانیکی دستگاه است. بلبرینگ‌ها و بوش را بازدید کنید. اگر از مخلوط‌کن استفاده می‌کنید ممکن است غلظت مواد زیاد باشد. اگر غلظت مواد زیاد باشد دستگاه توان چرخاندن آن را ندارد. در هنگام استفاده از تمامی قسمت‌های غذاساز مواد غذایی سفت را به قطعات کوچک‌تر تبدیل کنید.

.

⇠ چرا زیر زغال‌های غذا ساز جرقه است، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

کم بودن فشار فنر یا کوتاه شدن زغال‌ها باعث مشاهده جرقه در این بخش می‌شود. زغال‌ها را تعویض کنید تا این مشکل رفع شود. اگر مشکل از زغال و فنر نبود، بلبرینگ یا بوش را بررسی کنید. اگر این دو بخش در سر جای خود لق می‌زنند، عامل ایجاد جرقه هستند. البته لاغر شدن شفت آرمیچر، سوختن فنر پشت زغال و جابه‌جایی سیم‌ها نیز ممکن است موجب ایجاد جرقه در زیر زغال‌ها شود. اما اگر جرقه ایجاد شده شدید بود آرمیچر یا بالشتک سوخته یا تیغه‌های کلکتور کنده شده است.

.

⇠ چرا مواد به درستی آسیاب نمی‌شوند، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

تیغه کند شده، سرعت انتخابی برای آسیاب شدن کم است یا بخش‌های مختلف دستگاه به درستی بر روی یکدیگر سوار نشده‌اند.

.

⇠ چرا غذاساز روشن نمی‌شود، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

هنگامی‌که هر دستگاه برقی روشن نمی‌شود، قبل از هر چیز اتصالات برقی و سیستم برق‌رسانی منزل شامل فیوز، پریز و … را چک کنید. در غیر این صورت عملکرد سیم‌های رابط دستگاه و میکرو سوییچ حفاظتی را بررسی کنید. اگر مشکلی نداشتند، زغال کند شده یا یک شیء خارجی بین زغال و کلکتور دستگاه گیر کرده است. در غیر این صورت موتور سوخته یا مدار آن قطع است.

.
منابع:

.https://servicekala.com
.https://emdadip.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت