انواع اسکمو (طرز تهیه)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

مواد لازم برای 4 نفر

آلبالو خشک 1 لیوان
آلو خشک 1/2 لیوان
نمک 1/2 قاشق غذا خوری
گلپر 1/2 قاشق غذا خوری
شکر 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه

1-اول آلبالو و آلو خشک‌ها رو با آب ولرم میزاریم خیس بخوره به مدت 1 الی 2 ساعت تا کمی باز و تمیز بشن.

2-بعد داخل قابلمه کوچکی ریخته به اندازه ای که آب فقط روی آلو‌ها باشه آب میریزیم و بعد نمک و گلپر و شکر و میزاریم کمی جوش بخوره تا جایی که کمی له بشن.

3-بعد از حاضر شدن میزاریم کمی خنک بشن و داخل لیوان مورد نظرمون میریزیم و داخلش قاشق یا چوب بستنی میزاریم و بعد بمدت یکروز داخل فریزر موندن حاضر میشه.

 

طرز تهیه اسکمو تابستونه خوشمزه

برای تهیه اسکمو رشت میوه‌های یا میوه تابستانی که انتخاب کردید را میریزین توی قابلمه ، روش آب میریزید یه کم نمک و شکر و گلپر هم میریزید میزان این چاشنی هاش سلیقه ایه،یکی ترش دوس داره، یکی ملس. در مرحله بعد درشو میذارید و اجازه میدید حدود نیم ساعت بپزه، در حدی که وقتی با قاشق میزنید روی میوه‌ها له بشن. اگه دوست داشتید قبلش هسته هاشو جدا کنید ،من با هسته میذارم چون هسته هاش هم بخشی از وجود آلاسکاس. و در آخر توی آبکش میریزید و آبش رو جدا میکنید،میوه‌ها رو یه کم با پشت قاشق له میکنید و قاطی آبش میکنید و در لیوان ریخته با یک‌ چوب بستنی راهی فریزر کنید بعد از یخ بستن از لیوان جدا کنید و میل کنید. نکته کلیدی دیگری که بسیار مهم است میوه تابستانی که انتخاب می‌کنید سعی کنید درجه یک باشد و همچنین خوب آن را شسته تا خوب تمیز شود تا برایتان مشکلی پیش نیاید.

.
منابع:

.https://7ganj.ir
.https://nazshow.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت