چطور جشن تولد کودک خود را کم هزینه ­تر کنیم؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

در ادامه نکاتی را بیان می­ کنیم که با انجام آنها می‌­توانید تا حد زیادی از هزینه ­های برگزاری جشن تولد کودک را کم کنید:

جشن مجزایی در مدرسه برگزار کنید

از معلم کودک خود بپرسید که آیا می‌­توانید تعدادی کیک فنجانی بپزید و آنها را با خود به مدرسه بیاورید. با این کار، می­توانید خود را از میزبانی یک جشن بزرگ و پرخرج در خانه خلاص کنید.

.

فقط چند نفر از دوستان را دعوت کنید

اگر فرزندتان از شما می­خواهد که بجای یا علاوه بر جشن تولد کودک در مدرسه، چند تا از دوستان صمیمی او را هم برای جشن گرفتن دعوت کنید، یک بازی داخل خانه یا پارتی کوچک برای او ترتیب دهید. از فرزند خود بخواهید که تعداد بچه­‌ها به اندازه­ی یک گروه کوچک باشد – مثلا 4 یا 5 دوست – و سپس همه را برای دیدن فیلم در سینما و مهمانی شام به صرف پیتزا به بیرون ببرید.

.

دعوت نامه­‌های جشن تولد را طبق سلیقه­ خودتان طراحی کرده و بسازید.

ساخت دعوت نامه تولد که کودک شما شخصا آنها را طراحی کرده و ساخته باشد هم فرصت خوبی برای فرزند شماست تا خلاقیت خود را نشان دهد و هم شیوه ­ای عالی برای کاهش هزینه­‌های جشن تولد کودک است.

.

خودتان دکوراسیون را طراحی کنید.

هیچ چیز به اندازه استفاده از هنر بچه­‌ها برای تزیین تولد فوق العاده نیست. به کودک خود کمک کنید تا مقداری کاغذ کاردستی را برش داده و به شکل­‌های جالب دربیاورد. مقداری چسب و پولک هم تهیه کنید و نقاشی­­‌ها را برای برجسته ­تر کردن به کاغذ کشی و بالون بچسبانید. به کمک کاغذ رنگی (به سختی که به نظر می­رسد نیست)، اوریگامی پرنده کاغذی درنا و گل درست کنید. بچه­‌ها عاشق این هستند که یک سری چیزها را درست کرده و آنها را آویزان کنند – از این فرصت برای جشن تولد کودک نهایت استفاده را برده و به آنها این افتخار را بدید که تا جایی که می‌­توانند در جشن تولد خود سهیم باشند.

.

مهم ترین ایده‌های کاهش هزینه جشن تولد کودک:

◉ خودتان موجبات سرگرمی را فراهم کنید: مقداری آهنگ پخش کنید و رقص freeze یا رقص limbo در پذیرایی خانه داشته باشد. اگر آب و هوا هم مناسب است، توری بدمینتون را در حیاط پشتی نصب کنید یا بازی مسابقه ­ای موانع را انجام دهید.

◉ در غذا درست کردن خلاق باشید: قطعا، یک غذای همیشگی برای غذای تولد پیتزا است اما اگر قصد دارید گزینه­‌های دیگری هم برای شام ارائه کنید بدون اینکه وقت زیادی صرف کنید، به عنوان مثال به برش ساندویچ­‌های بوقلمون و پنیر به شکل­‌های جذاب با قالب شیرینی فکر کنید. همچنین می­توانید محلی برای تزئین شیرینی و کلوچه قرار بدهید و برخی از میان وعده­‌های خوشمزه و سالم مثل میان وعده ­های سالم بعد از مدرسه، ضروری هستند.

◉ خودتان تم بامزه­ جشن تولد کودک را انتخاب کنید: شما و فرزندتان می­ توانید در مورد یک ایده­ جالب برای جشن تولد کودک نظر داده و آن را در خانه با هزینه­ کم اجرا کنید. چه تصمیم بگیرید که میزبانی جشن تولد کودک را در خانه با بازی­‌های جذاب داشته باشید یا خیر، بیرون بردن بچه­‌ها برای اینکه در محیط بیرون بازی­‌های جذابی انجام دهند، یا آماده کردن تعدادی کاردستی تا بچه ­ها جشن کاردستی بگیرند، انتخاب کردن تم تولد مورد علاقه جشن تولد کودک و انجام دادن آنها توسط خودتان در خانه یا پارک، قطعا مدیریت آن طبق بودجه­ شما بسیار راحت تر خواهد شد.

◉ فعالیت ­ها را پر از هیجان نگه دارید: اگر قصد برنامه ریزی یک جشن تولد همراه با یک فعالیت در خانه­ خود دارید، مثل پیدا کردن گنج یا فیلم دیدن، حتما در کنار آن آپشن دیگری هم آماده داشته باشید. بچه­‌های دبستانی معمولا کل توجه شان به یک فیلم 90 دقیقه ­ای نمی ­رود و زودتر از آن خسته می‌­شوند. در صورتی که بچه­‌ها یک فعالیت را تمام کردند یا از انجام آن خسته شدند، در صورتی که نخواسته باشید که بچه دورتادور خانه­ شما با شلوغ کاری و سر و صدای زیاد بچرخند، همدیگر را دنبال کرده و خراب کاری زیاد به بار بیاورند بهتر است که فعالیت دیگری آماده داشته باشید مگر اینکه با این وضعیت مشکلی نداشته باشید و در چنین حالتی اجازه بدید انرژی خودشان را تخلیه کنند.

◉ زمان برگزاری: برای اینکه مجبور نباشید برای جشن تولد کودک ناهار یا شام آماده کنید تا هزینه­‌های خود را بالا ببرید می‌­توانید به صورت میان وعده ­ای دعوت کنید مثلا بین ناهار و شام از ساعت 1 بعد از ظهر تا ساعت 6 زمان خوبی است.

◉ زمان خرید: وقتی آخرین لحظات را برای خرید وسایل و خوردنی­‌های جشن تولد کودک انتخاب می‌­کنید زمان کافی برای مقایسه­ قیمت­‌ها ندارید و همین عامل به راحتی هزینه ­های شما را افزایش می­ دهد بجز اینکه از قبل مکانی مورد اعتماد با قیمت­‌های مناسب را شناسایی کرده­ باشید یا مشتری دائمی او هستید.

◉ دعوت دیجیتالی: علاوه بر اینکه می­ توانید کارت ­های دعوت را خودتان درست کنید تا در هزینه ­ها صرفه جویی شود، می‌­توانید دعوت­‌ها را به صورت دیجیتالی و از طریق گوشی هوشمند ارسال کنید. هم زمان بسیار کمی را صرف خواهید کرد و هم اینکه هیچ هزینه ­ای نخواهد داشت.

◉ کتاب خواندن: برای یک تفریح عالی و بدون هزینه می‌­توانید از کتابخانه­ نزدیک خود، کتابی که متناسب با تم جشن تولد کودک شماست را خریداری کنید و بچه­‌ها را دور هم جمع کرده و زمانی را به عنوان گوش کردن به داستان اختصاص دهید. هم زمان را سپری کرده ­اید، هم هزینه ­ای متقبل نشده ­اید و هم اینکه به سالم ­ترین روش ممکن از شلوغی و خرابکاری در خانه جلوگیری کرده ­اید.

◉ درست کردن یا تزئین کیک: برخی از مادرها تصمیم می­ گیرند که خودشان کیک تولد کودک درست کنند و کلیه­ تزئینات را هم خودشان انجام می‌­دهند تا هزینه ­ها به شدت پایین آمده و تمامی کارها را طبق سلیقه و علاقه­ خود برای فرزندشان انجام دهند. برخی افراد هم که پختن کیک را بلد نیستند، کیک آماده از مکانی با کیفیت خریداری می‌کنند اما تزئینات را خودشان انجام می­دهند.

◉ فیلمبرداری و عکاسی: اکثر والدین برای اینکه خاطرات جشن تولد کودک را تا ابد زنده نگه دارند به عکاسی و فیلمبرداری می‌­پردازند، مخصوصا اینکه کودک آنها ممکن است بخاطر سن خیلی کم، درکی از جشن نداشته باشد و قطعا مشاهده­ فیلم و عکس ­ها در آینده لذت بخش خواهد بود. لذا به جای اینکه از فیلمبردار یا عکاس حرفه ­ای بخواهید جشن را برای شما مدیریت کنند و ثبت لحظه­‌ها انجام دهند، خودتان به فیلمبرداری و عکس برداری بپردازید و از قبل در اینترنت در مورد بهترین نکات عکاسی و فیلمبرداری تولد مطالعه کنید. در صورتی هم که دوربین مناسبی ندارید می‌­توانید از گوشی هوشمند استفاده کنید یا دوربینی از فامیل یا دوستان خود به امانت بگیرید. با این کار در هزینه­‌های خود صرفه جویی زیادی کرده ­اید و خاطره انگیز بودن جشن را هم ثبت کرده ­اید.

◉ اجاره­ وسایل: در صورتی که مطمئن هستید کودک شما وسایلی برای جشن تولد خود می­ خواهد که شما آن را ندارید و از طرفی خرید آنها نیز در توان مالی شما نیست، فروشگاه­ هایی هستند که این وسایل را اجاره می­ دهند و شما می­توانید از این ویژگی استفاده کنید تا هم جشن تولد کودک خود را به فرم دلخواه وی برگزار کنید و هم مجبور به صرف هزینه­‌های زیاد نشده باشید.

◉ پول کاغذی: برخی عادت دارند در جشن تولد پول پخش کنند و کودکان فارغ از اینکه از ارزش مادی آن باخبر باشند، به هوا ریختن کاغذ پاره، کاغذ کادو، برف شادی و حتی پول را دوست دارند. اگر می­خواهید هزینه­ خاصی نکنید، پول­‌های تقلبی کاغذی خریداری کنید تا به راحتی و با صرف کمترین هزینه بتوانید این خواسته را برآورده کنید و شور و هیجان زیادی را به جشن تولد کودک خود تزریق کنید.

در این مطلب سعی کردیم بهترین نکاتی که می‌­توانید با رعایت آنها هزینه­‌های خود را به شدت کاهش دهید را ارائه کردیم که قطعا روش ­های بیشتری هم شاید باشند ولی طبق نظرسنجی­‌های انجام شده، این موارد بهترین روش ­ها و راهکارها هستند. ضمنا توجه داشته باشید که برگزاری جشن تولد با صرف هزینه­ کم تنها یکی از مواردی است که باید انجام دهید و فاکتورهای بیشتری نیز هستند.

.
منابع :
.https://tavallodeto.com

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت