راهنمای دعوت نامه جشن تولد

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

جشن تولد برای کودکان و بزرگسالان در تمام سنین جذاب است و نگارش دعوت نامه تولد یک گام مهم برای برنامه‌ریزی جشن تولد است چرا که افراد مطمئن می‌شوند به آن‌ها توجه دارید و حضورشان برایتان مهم است. اگر با نحوه‌ی نگارش دعوت نامه تولد آشنا نیستید یا برای اولین بار می‌خواهید دعوت نامه تولد را نگارش کنید، یا می‌خواهید دعوت نامه تولد خالی از نوشته را بنویسید یا خودتان می‌خواهید از صفر نگارش آن را انجام دهید، در هر صورت ما در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.

نکته‌ی اصلی در نگارش دعوت نامه تولد این است که باید مهم‌ترین اطلاعات را در اختیار مهمانان خود قرار دهید مانند تاریخی که جشن شما برگزار می‌شود بنابراین باید سعی کنید دعوت نامه تولد را طوری تنظیم کنید که تمامی اطلاعات ضروری در آن قرار داشته باشد. با داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه نگارش و تنظیم دعوت نامه تولد، می‌توانید با جمع آوری اطلاعات مربوط به جشن خود، به راحتی آن را بنویسید.

.

قرار دادن اطلاعات مهم در دعوت نامه تولد

◉ به دعوت شدگان در مورد بزرگداشت، میزبان و فردی که جشن تولد برای او برگزار می‌شود، بگویید. در هر دعوت نامه تولد، چهار مورد مهم وجود دارد، این که از طرف چه کسی، به چه منظور، چه زمانی و در کجا برای جشن باید حضور داشته باشند. اولین موردی که در دعوت نامه تولد ذکر می‌شود این است که از طرف چه کسی دعوت شده‌اند چرا که مدعوین تمایل دارند اول از همه بدانند از طرف چه کسی به جشن دعوت شده‌اند.

◉ هنگام گشودن دعوت نامه تولد، نام فردی که جشن تولد برایش برگزار می‌شود، نوشته می‌شود. می‌توانید از یک عبارت ساده مانند « تولد کارن است» استفاده کنید.

◉ اکثر اوقات، افرادی که به جشن تولد دعوت می‌شوند دوستان صمیمی و یا فامیل‌های نزدیک می‌باشند، بنابراین شما فقط باید نام او را ذکر کنید و ذکر نام خانوادگی ضرورتی ندارد.

◉ اگر میزبان تولد، فرد متولد شده نباشد، نیاز است که میزبان به خوبی معرفی شود. زمانی که فرد متولد شده، میزبان نباشد، می‌توانید اطلاعات بیشتری مانند نام خانوادگی یا رابطه‌ی دوستی میزبان با فرد متولد شده را ذکر کنید. برای مثال: خواهر کارن، مری، خواستار دعوت شما به جشن تولد است.

◉ در مورد دعوت نامه تولد بیان کنید که به چه دلیل برگزار می‌شود. بعد از بیان اینکه جشن برای چه کسی برگزار می‌گردد، باید دلیل جشنی که برای آن دعوت شده‌اند، توضیح داده شود.

◉ از ذکر مشخصات هراسی نداشته باشید، مانند مثلا فردی که برای وی جشن تولد گرفته می‌شود در چه سنی قرار دارد، مخصوصا اگر یک تولد مهم باشد. به طور مثال « کارن، 40 ساله می‌شود».

◉ زمان برگزاری جشن را به مهمانان خود بگویید. ذکر زمان برگزاری جشن نیز از موارد مهمی است، به همین دلیل باید دقیق و خاص باشد. نمی‌توانید تنها روز را ذکر کنید یا مثلا بگویید یکشنبه، چرا که مهمانان شما نمی‌دانند کدام یکشنبه مورد نظرتان است، زمان و تاریخ جشن را به صورت دقیق ذکر کنید.

◉ اگر مدت زمان معینی را برای برگزاری جشن در نظر دارید، حتما بازه‌ی زمانی مشخص شده را در دعوت نامه تولد ذکر کنید. به طور مثال می‌توانید بگویید: جشن در روز یکشنبه، 29 فوریه، از ساعت 15 تا 18 برگزار می‌گردد.

◉ به یاد داشته باشید که به مهمانان بگویید مکان جشن تولد کجاست. صرف‌نظر از این که جشن در خانه، رستوران، کلوپ یا جاهای دیگر برگزار می‌شود، باید آدرس و محل دقیق را ذکر کنید. هرگز تصور نکنید که مهمانان شما منزل میزبان را می‌شناسند و یا از محل یک رستوران خاص اطلاع دارند.

◉ اگر مهمانی در منزل کارن برگزار می‌شود بگویید: این مهمانی در منزل کارن، مِین تَون، لان پین 123.

◉ از مهمانان خود بخواهید که به دعوت نامه‌ی تولد شما پاسخ دهند. در این مورد، لازم است که بدانید چه کسانی در جشن حضور دارند و در نهایت چند نفر در جشن حضور دارند، در انتهای دعوت نامه تولد، باید از مهمانان بخواهید که به دعوت شما پاسخ دهند، از آن‌ها بخواهید که به میزبان اطلاع دهند که در جشن حضور خواهند داشت یا خیر.

◉ درخواست پاسخ مهمان، به صورت سنتی از طریق پست انجام می‌شد اما امروزه مردم ترجیح می‌دهند به وسیله‌ی تلفن یا ایمیل به این دعوت پاسخ دهند. دقت داشته باشید که به مهمانان خود اطلاع دهید که از چه طریق می‌توانند پاسخ خود به دعوت نامه تولد شما را برایتان ارسال نمایند.

.
منابع :
.https://tavallodeto.com

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت