مارچوبه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

مارچوبه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا چند متر می‌رسد و دارای شاخه‌های نسبتا چوبی و صاف می‌باشد . مارچوبه بصورت وحشی در اکثر نقاط دنیا می‌روید برگهای آن فلسی شکل بوده که از کنار آنها شاخه هایی باریک و دراز و سبز رنگ بصورت دسته‌های 3 تا 8 تائی خارج می‌شود . بعلت زیبا بودن این گیاه را بصورت تزئینی در باغچه‌ها می‌کارند مار چوبه را در اوائل پائیز می‌چینند .

فواید مارچوبه

 1)خوردن آن دید چشم را تقویت می‌کند

2)برای تقویت نیروی جنسی مفید است

3)ضعف مثانه را برطرف می‌کند

4)برای تقویت قلب مفید است

5)ملین است و یبوست را برطرف می‌کند

6)تب بر است

7)مارچوبه بعلت داشتن کلروفیل خونساز است و کسانیکه کم خون هستند باید از آن استفاده کنند .

8)مارچوبه به ساختن گلبولهای قرمز خون کمک می‌کند

 

مضرات استفاه از مارچوبه

مارچوبه را نباید آنهایی که مبتلا به ورم مجاری ادرار هستند و یا اشخاص عصبی مصرف کنند . مارچوبه همچنین برای مبتلایان به رماتیسم و سنگ کلیه خوب نیست .

 

طریقه مصرف مارچوبه

برای نگاهدری مارچوبه آنرا در پارچه‌های مرطوب ببندید و در یخچال قرار دهید زیرا گرما و خشکی آنرا از بین میبرد مارچوبه را نیز می‌توان در سالاد ریخت و یا از آن سوپ تهیه کرد . مورد دیگر استفاده از مارچوبه غیر از پختن آن بصورت دم کرده آن است دم کرده مارچوبه را به این صورت تهیه کنید : چند شاخه مارچوبه را در داخل یک لیتر آبجوش بریزید و مقدری هم رازیانه و جعفری به آن اضافه کنید و بگذارید مدت پنج دقیقه دم بکشد . از این دم کرده به مقدار دو تا سه فنجان در روز برای تسکین و آرامش قلب استفاده کنید .

.

منبع: دکتر ساینا | https://www.drsaina.com

بخش‌های مرتبط

مجله عطاری و طب سنتی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت