تبلیغات در دنیای بازی‌های دیجیتالی!

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

تبلیغات در دنیای بازی‌های دیجیتالی!
در صنعت نوظهور بازی‌های ویدیویی و دیجیتالی مقوله‌ای که آن را از دیگر رسانه‌ها مانند سینما جدا می‌کند قدرت تعامل مخاطب به عنوان شخصیت اصلی با جهان بازی است که او را از جایگاه دوم شخصی که تنها به نظارهٔ اتفاقات می‌نشیند به جایگاه اول شخص و تاثیرگذار در روند اتفاقات در دنیای بازی تبدیل می‌کند.

حال فکر کنید که اگر در این میان عنصر تبلیغاتی در این رسانه جدید استفاده شود، چه سودی می‌تواند برای برندها و محصولات و خدماتی که به این شیوه تبلیغ می‌شوند داشته باشد؟

اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد این است که اگر آن عنصر تبلیغاتی به جزئی از جهان بازی تبدیل شود کاربر با آن عنصر تبلیغاتی تعامل خواهد کرد و تنها نظاره گر تبلیغ محصولات نخواهد بود. در ضمن باید خاطر نشان کرد که تاثیر این نوع تبلیغات بستگی به کیفبت بازی‌ای که ارایه می‌شود دارد. اگر آن بازی به درستی تمام اجزایش کنار هم چیده شده باشد و گیم پلی جذابی داشته باشد و آن محصول یا خدمات با شیوه‌های صحیحی به عنوان تبلیغ در بازی جانمایی شده باشد با این شیوه آن عنصر تبلیغاتی می‌تواند جزئی از خاطرات خوب مخاطب باشد. بگذارید این مطلب را با یک خاطره شخصی تبیین نمایم.

در زمان قدیم حدود 10 الی 15 سال پش زمانی که کنسول سگا در ایران آمده بود (بازیبازهای قدیمی حتما اسم این کنسول را شنیده و بازیهایش را انجام داده اند) من یک بازی‌ای بر روی آن کنسول انجام دادم که شخصیت اصلی آن یک اسمارتیزی بود! که بر روی بدن آن حرف انگلیسی m نقش بسته بود(فکر کنم بعضی‌ها این برند را شناخته باشند) که در فضای ساحلی از موانع‌های مختلف عبور می‌کرد و با دشمنانی می‌جنگید. سال‌ها گذشت و چند روز پیش من مجسمه‌ای از همان اسمارتیز را بر در مغازه‌ای در لاهیجان دیدم و بلا فاصله یاد آن بازی افتادم.

قسمت جالب ماجرا اینجا بود که من نه نام آن برند را می‌دانستم نه تا به حال یک بار محصولات آن را امتحان کرده بودم اما خاطره خوب من از آن بازی باعث شد تا بخواهم نام آن برند را بدانم و به جستجوی هویت آن بپردازم. قابل ذکر است که این مطلب نشانگر یکی ازساده‌ترین نوع تاثیرات تبلیغات در بازی‌های ویدیویی است در حالی که با این روش یک برند و خدمات و یا محصول به طرز عمیق‌تر می‌تواند خود را در ذهن مخاطب ثبت کند.

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت