موارد مهم در طراحی وب‌سایت

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

موارد مهم در طراحی وب‌سایت
کدنویسی اختصاصی
در هنگام طراحی اختصاصی، سایت هسته مرکزی معمولا سبکی دارد و سایت فقط به میزان قابلیت‌ها و امکانات موجود از منابع سخت افزاری استفاده می‌کند و برعکس سیستم‌های آماده هسته مرکزی سنگینی ندارد. از طرف دیگر در طول زمان، امکان اعمال تغییرات و اضافه نمودن قابلیت‌های خاص و جدید ساده‌تر است چرا که برنامه‌نویس سیستم کاملا بر روی تمام اجزای سایت احاطه دارد و می‌تواند تغییرات عمده ایجاد نماید و بنا بر نظر کارفرما امکانات خاص به سایت اضافه نماید.
کدنویسی اختصاصی امنیت بیشتری دارد چرا که کدهای نرم‌افزار و متدلوژی برنامه نویسی و پیاده‌سازی خصوصی است و در اختیار عموم قرار ندارد. کنترل پنل ساده‌تری دارد چون بیشتر با هدف مدیریت محتوای سایت در اختیار ادمین قرار می‌گیرد و نه مدیریت امکانات و قابلیت‌ها و چیدمان سایت.
تمام مبانی بهینه سازی رتبه سایت برای موتورهای جستجو یا در واقع SEO می‌تواند در هنگام پیاده‌سازی سایت اختصاصی لحاظ شود و از منظر فنی عملکرد سایت را در زمینه ارتقاء رتبه سایت برای جستجوگرها تضمین نماید. امکانات نرم‌افزاری و چیدمان اجزای سایت حرفه‌ای‌تر هستند چرا که توسط متخصص انجام می‌شوند..

تحویل سریع و آنلاین
سالها تجربه در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک در کناربکار گیری نیروهای متخصص، مکمل ما در تحقق آنچه که یک وب سایت کامل و بدون نقص نیاز دارد، بوده است، هم اکنون وب تیم لیلیت معتقد است موارد زیر اصول مورد نیاز طراحی یک وب سایت بدون نقص می‌باشند که همواره سعی شده در کنار ارایه کیفیتی بی نهایت هزینه‌ها تا حد ممکن در حداقل باشند.
سالها تجربه در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک در کناربکار گیری نیروهای متخصص، مکمل ما در تحقق آنچه که یک وب سایت کامل و بدون نقص نیاز دارد، بوده است، هم اکنون وب تیم لیلیت معتقد است موارد زیر اصول مورد نیاز طراحی یک وب سایت بدون نقص می‌باشند که همواره سعی شده در کنار ارایه کیفیتی بی نهایت هزینه‌ها تا حد ممکن در حداقل باشند.
سالها تجربه در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک در کناربکار گیری نیروهای متخصص، مکمل ما در تحقق آنچه که یک وب سایت کامل و بدون نقص نیاز دارد، بوده است، هم اکنون تیم لیلیت معتقد است موارد زیر اصول مورد نیاز طراحی یک وب سایت بدون نقص می‌باشند که همواره سعی شده در کنار ارایه کیفیتی بی نهایت هزینه‌ها تا حد ممکن در حداقل باشند.

طراحی سایت با معماری MVC
معماری MVC یا همان Model View Controller که اخیراً توسط مایکروسافت در ASP.NET به کار گرفته شده است در واقع انقلابی در زمینه بهبود پروژه‌های تحت وب بود.
ام وی سی از کلمات model، view، controller گرفته شده است در این نوع از برنامه نویسی همه چیز سر جای خود است بطوری که هر یک از این بخش‌ها مسئولیت اجرا و یا ارتباط با بخشی را دارندموارد زیر اصول مورد نیاز طراحی یک وب سایت بدون نقص می‌باشند که همواره سعی شده در کنار ارایه کیفیتی بی نهایت هزینه‌ها تا حد ممکن در حداقل باشند.
در معماری mvc تمامی برنامه نویسان مجبور می‌شوند تا از این چهارچوب پیروی کنند و همین مسئله باعث می‌شود تا کدهای نوشته شده خوانایی کامل را داشته باشد و هر برنامه نویسی بتواند کدهای برنامه نویس دیگری را ویرایش نماید در صورتی که در کدنویسی به صورت pure هر برنامه نویسی از روش و عادت خود پیروی می‌کند.
در حال حاضر لیلیت از آخرین نسخه معماری MVC در C# ASP.NET و موتور نمایش Razor که از سوی شرکت مایکروسافت که از قوی ترین‌ها در زمینه انواع علوم رایانه‌ای است، استفاده می‌کند. pure هر برنامه نویسی از روش و عادت خود پیروی می‌کند.

طراحی ریسپانسیو برای نمایش مناسب در موبایل و تبلت
سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاههای مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد (مثل اکثر گوشی‌های هوشمند موبایل) یا نمایشگری متوسط(مثل لپ تاپ و تبلت) و یا نمایشگرهای بزرگ (کامپیوترهای رومیزی و ال سی دی‌های بزرگ)داشته باشند، موارد زیر اصول مورد نیاز طراحی یک وب سایت بدون نقص می‌باشند، می‌توانند به راحتی سایت را بررسی کنند و دیگر نیازی نیست اندازه صفحه را تغییر دهند که سایت به صورت کامل دیده شود.
حدود 50 درصد از کاربران از موبایل و تبلت برای مشاهده سایت‌ها استفاده می‌کنند و در صورتی که قالب سایت شما نمایش درستی در موبایل و تبلت نداشته باشد کاربران بسیاری را از دست خواهید داد. زیرا این دسته از کاربران پس از ورود به سایت شما در صورتی که نتوانند مطالب سایت شما را به راحتی مطالعه نمایند ممکن است سایت شما را بلافاصله ترک کنند و وارد سایت دیگری شوند که به درستی در دستگاه آنان نمایش داده شود.
کلیه سایت‌هایی که در اینجا به فروش می‌رسند، کاملا ریسپانسیو هستند و با تمامی نمایشگرهایی که می‌توان سایت را مشاهده کرد، سازگاری کامل دارند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو SEO
سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق، انجام می‌گیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت تأثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت برای موتورهای جستجو را سئو میگویند.
اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل پیدا می‌کنند، از این رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که آن‌ها به دنبالش هستند به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی، مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر ارزش سئو را دوچندان خواهد کرد. کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل می‌تواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند.
با توجه به این مهم و اینکه در لیلیت سایت‌ها به صورت کاملا دستی طراحی می‌شوند، بنابراین انجام امور سؤ در مرحله طراحی بسیار اسان بوده و ما این مورد را شامل دریافت هزینه اضافی نمی دانیم، این مورد به متقاضیان طراحی سایت به صورت هدیه ارایه می‌گردد،مهمترین نکات مربوط به سؤ کلمات کلیدی سایت،عنوان صفحات، ساختار ادرس صفحات،عنوان و شرح گذاری تصاویر،سرعت لود شدن ان‌ها، عدم وجود خطا در کد،نحوه صحیح استفاده از شمارشگر صفحات و … می‌باشد.

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت