نرم افزارهای تولید انیمیشن برای تازه کارهای مبتدی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نرم افزارهای تولید انیمیشن برای تازه کارهای مبتدی
یکی از جمله فیلم‌هایی که در بین بچه‌ها و حتی بزرگسالان از استقبال زیادی روبرو شده است، انیمیشن‌های کارتونی و سینمایی هستند. به همین دلیل اخیرا بیش از پیش بچه‌هایی که با کامپیوتر مانوس هستند به ساخت چنین فیلم‌هایی می‌پردازند.
البته آموختن نحوه ساختن انیمین کار راحتی نیست اما خوشبختانه نرم افزار‌هایی وجود دارد که سطح بندی شده اند و برای تازه کاران شروع مثبتی به حساب می‌آیند.

از آنجا که در ایران در مدارس مسابقات تولیدات انیمیشنی برگزار می‌شود، تصمیم گرفتیم طیف علاقمندان به این هنر را برای تابستان مشغول به این کار کنیم به همین منظور 5 نرم افزار برتر تولید انیمیشن برای تازه کاران انتخاب نمودیم که به دوستان معرفی کنیم. از بین این 5 نرم افزار، یک نرم افزار به طور رایگان و جود دارد و دیگری به صورت پولی است.

Apple Motion
اگر از مک بوک‌های اپل استفاده می‌کنید و می‌خواهید برای شرکت خود و یا برای موضوعی خاص یک فیلم کوتاه انیمیشنی تولید کنید پیشنهاد ما این است که این نرم افزار قابل دانلود را با قیمت 49٫99 دلار خریداری کنید. این برنامه دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های فراوانی برای تولید انیمیشن‌های حرفه‌ای است که از جمله آن می‌توان به حرکت‌های ریز گرافیکی، وکتورهای خاص و تقسیم بندی سه بعدی اشاره کرد

Adobe After Effects
این نرم افزار یکی از کامل‌ترین برنامه‌های تولیدات انیمیشنی دو بعدی است که قیمتی بالادارد. البته بخاطر دارا بودن بسیاری از وکتورها، مدل‌های انیمیشنی و … این برنامه برای کسانی که می‌خواهند در این راستا حرفه‌ای کار کنند پیشنهاد می‌شود. بخاطر قیمت 999دلاری این نرم افزار، اگر کسی نتواند این نرم افزار را خریداری کند می‌تواند به طور ماهانه با پرداخت 19٫99 دلار یا استفاده رایگان 30 روزه از این نرم افزار بهره‌مند شود. از جمله مزایای این نرم افزار این است که بعلت ویژگی‌های موجود در این نرم افزار امکان تولید انیمیشن‌ها به طور سریع وجود دارد و وقت زیادی از کاربران نمی‌گیرد. همانند نرم افزار قبلی این برنامه نیز داری انیمیشن‌های آماده است که می‌توانید از آن‌ها در تولیدات خود استفاده کنید.

Go Animate
این سایت ارائه دهندهٔ بستری برای تولید انیمیشن است. امکانات این سایت به اندازه تهیه یک انیمیشن مناسب و معمولی است. Go! Animate در واقع برای پلن‌های بیزینس به صورت ماهانه هزینه‌ای دریافت می‌کند. از جمله امکانات این سایت وجود 50 شخصیت جذاب کارتونی، 20 موسیقی و صدا برای افکت گذاری، 20 بگراند و 200 گزینه برای اضافه کردن به انیمیشن! می‌باشد .علاوه بر این‌ها شما می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و در انیمیشنتان بکار ببرید .

Xtranormal
این نرم افزار شبیه به Go! Animate عمل می‌کند با این تفاوت که برای تولیدات سه بعدی بکار می‌رود و امکانات آن بیشتر می‌باشد. افرادی که می‌خواهند از نسخه حرفه‌ای آن استفاده کنند باید ماهانه 50 دلار خرج کنند! از جمله امکانات این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
وجود 500 کاراکتر با بیش از 80 حرکت 200 پس زمینه برای بکاربردن در انیمیش 20 زبان. شما می‌توانید برای اینکه انیمیشن پرباری داشته باشید در هر صحنه تا 15 کاراکتر( شخصیت نمایشی ) را در کنار هم نمایش دهید .

Wimeo
این برنامه نیز همجون برنامه‌های مذکور برای تولید انیمیشن بکار می‌رود. نرم افزار Wideo هنوز در مرحله بتا قرار دارد و امیدواریم که در آینده تغییرات شگرفی در آن ببینیم، این نرم افزار برای تولید انیمیشن‌های کوتاه با استفاده از ابزارهای موجود و حتی تصاویری که خودتان ارائه می‌دهید بکار می‌رود .اگر دوست دارید برای شرکتتان تبلیغ انیمیشنی داشته باشید خوب است که این برنامه را در لیست نیاز‌های خود قرار دهید .این نرم افزار به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است .

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت