آیا تا به حال به تاریخچه پدید آمدن لوگو فکر کرده اید؟
اولین لوگویی که توسط تاریخ دانان و محققان باستان شناسی و کشف شده است، مربوط به دوران یونان باستان است. در آن زمان از کلمه آرم استفاده میشد که این واژه ریشه یونانی دارد.
یونیان برای دریافت پیامهای پنهانی خود در قلمرو پادشاهی از آرم یا لوگو استفاده میکنند. همچنین برای معرفی بهتر قوانین هم از لوگو استفاده میکردند. بسیاری از سکههای به جامانده از دوران یونان و روم باستان دارای لوگوهایی مربوط به پادشاهان عصر خود هستند. آنها با هدفهای مختلفی از لوگو استفاده میکردند.
آشوریها به عنوان اولین سازندگان فولاد نیز استفاده زیادی از لوگو کرده اند. در میان چینیها، مصر و بابل نیز برای برقراری ارتباط با یکدیگر از لوگو استفاده میکردند.
لوگوها به شکل کلماتی بود که میتوانست پیام آنها را منتقل کند. اگر کمی به جلوتر بیایم، در قرن 13 و 14 میلادی هم لوگوها مورد استفاده قرار گرفته اند. در این دوران از علائم تجاری برای کار صنعت گری، بازرگانی و کشاورزی استفاده میشد. استفاده تجاری از لوگوها از همین زمان آغاز شد. برای مثال کشاورزان با استفاده از تمبرهایی که با آهن داغ درست میکردند، روی گاوهای خود حک میکردند تا آنها را از گاوهای دیگر کشاورزان متمایز کنند.
تاریخچه طراحی لوگو طراحی لوگو در طول انقلاب صنعتی انقلاب صنعتی از قرن 18 میلادی آغاز شد و از همین دوران آرم و نام تجاری رشد بیشتری پیدا کرد. کسب و کارها گسترش یافت و از همین دوران فرهنگ نام تجاری و استفاده از لوگو هم افزایش پیدا کرد. با گسترش تولیدات و تجارت، محصولات متفاوت و متعددی وارد بازار شد که هر یک به آرام و لوگو نیاز پیدا کردند تا از هم متمایز شوند. با ظواهر فناوری طراحی لوگو، صنعت تجارت کاملتر شد.
افزایش هنرهای تجسمی و فرآیند لیتوگرافی به روند طراحی لوگو اضافه شد. به تدریج در اواخر دهه 1890 راه جدیدتری پیدا کرد و لوگوهای تجاری راه جدید خود را پیدا کرد. یکی از آرمهای تجاری این دوره، لوگوی راک جبل الطارق بود که به عنوان یکی از لوگوهای موفق به شمار میرود. پس از آن لوگوی تجاری RCA نیشتر بود که برای محصولات گرامافون استفاده میشود.
روند تحولات عصر حاضر لوگو چگونه است؟ عصر حاضر از دهه 1950 آغاز شد. در دهه 1960 چرمایف و جیسمار راههای جدیدی را برای طراحی کشف کردند. امروزه طراحان برای طرح لوگو از آخرین فناوریهای گرافیکی استفاده میکنند.
لوگوهایی که اکنون راههای موفقیت را طی کرده اند، از سادگی بیشتری برخوردار هستند. افزایش رقابت موجب پیشرفت در طراحی لوگو شده است. هر کسی که کسب و کاری را راه اندازی میکند، ابتدا به دنبال یک لوگوی مناسب میگردد.
شما نمیتوانند یک کسب و کار راه اندازی کنید اما از طراحی لوگو چشم پوشی کنید. در سالهای اخیر طراحی لوگو اهمیت زیادی پیدا کرده و به عنوان یک راه ساده و موثر برای ارتقا کسب و کار میباشد. طراحان با استفاده از سبکهای مختلف، فونتهای متنوع، جلوههای بصری و … سعی دارند تا بهترین لوگوها را طراحی کنند. تاریخچه طراحی لوگو آینده طراحی لوگو چگونه خواهد بود؟
آنچه تاکنون گفته شد در رابطه با گذشته لوگو بود. اما بخش زیادی از بحث لوگو و علائم تجاری مربوط به زمان حال و آینده است. فناوریهای جدید و تجارب گذشته ایدههای جدیدی را در مقابل طراحان لوگو قرار داده است. به طوری که هر روز شاهد پیشرفت طراحی لوگو هستیم. انتظار میرود که در استراتژی بازاریابی برای سازمانها و شرکتها، طراحی لوگو به یکی از مهمترین قسمتها تبدیل شود. اما اینکه طراحی لوگو به کجا ختم خواهد شد، سوالی است که از سوی بسیاری از سازمانها و شرکتهای تجاری عنوان میشود. شما چه فکر میکنید؟
لیلیت® اولین پلتفرم و هلدینگ برگزارکنندهٔ نمایشگاه با تکنولوژی واقعیت مجازی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که با بیش از ۶۰۰ سالن متنوع شیک و لوکس (چنداتاقه و چندطبقه، با قابلیت شخصیسازی و تغییر محیط، دکوراسیون و اشیاء) و با بیش از ۱۰۰۰ طرح قابمجازی، درحالحاضر درمقایسه با سایر پلتفرمهای مشابه در دنیا، پیشرفتهترین و بزرگترین گالری واقعیتمجازی در کل جهان میباشد، که باتجربهٔ برگزاری بیش از ۲۵۰ نمایشگاه و با میانگین بیش از ۴۰هزار بازدیدشبانهروزی از سراسرجهان، موفقترین و پربازدیدترین گالری واقعیتمجازی نیز است؛ گالری لیلیت همچنین با ابداع کردن اولین گالری با گویندگی هوشمصنوعی و با ابداع و برگزاری اولین نمایشگاه در جهانهای ناممکن و فانتزی؛ پیشروترین و نوآورانهترین گالری در کل جهان نیز میباشد؛ ضمناً پلتفرم لیلیت با دارا بودن بخشهای گوناگون نظیر: دانشنامه هنر و هنرمندان، مجلات آنلاین با موضوعات گوناگون و عمومی، روزنامه آنلاین هنر، تماشاخانه و مدیاکلاب، آموزشگاه هنری مجازی و…؛ هماکنون بزرگترین دانشنامه بیوگرافی هنرمندان ایرانی و بزرگترین رسانه و استارتاپ هنری فارسی زبان در کل جهان نیز میباشد که بهمنظور ارتقای سطح دانش جامعه، بهعنوان دانشنامه عمومی و رسانهٔ فعال در عرصهٔ هنر ایران فعالیت نموده است؛ گالری لیلیت همچنین علاوهبر تمامی این موارد، با امکانات متعدد و بسیار ارزشمندی که در جهت حمایت از هنرمندان گرامی در برگزاری نمایشگاه آثار ایشان ارائه میدهد، توانسته پرامکاناتترین گالری هنری در جهان نیز باشد که با توکل به خداوند متعال، با افتخار درخدمت مخاطبان و اهالی محترم فرهنگ و هنر بوده و میباشد. .: سپاس از توجه و همراهیتان :.