اسپا (راهنما)

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

این روزها مشغله‌های کاری و استرس‌های زندگی به حدی زیاد شده که در زندگی کاری و شخصی همه ما جای خالی استراحت و کمی آرامش به چشم می‌خورد که طراحی یک اسپا می‌تواند ما را کمی از این دغدغه‌ها دور کند. احتمالا همه ما بارها کلمه اسپا یا ماساژ اسپا را در فضاهای مختلف به خصوص فضای مجازی دیده و شنیده ایم و اغلب تصورمان از اسپا عمدتا ماساژ یا ماساژ درمانی است اما این تصور به هیچ عنوان صحیح نیست اسپا در گذشته به درمان‌های از طریق آب اطلاق می‌شد که سرچشمه آن مربوط به خواص درمانی آب‌های معدنی است و مهم‌ترین عاملی که اسپا را از ماساژ متمایز می‌کند، استفاده از خواص طبی و درمانی اسپا با قرار دادن ماسک‌های گیاهی بر روی پوست و قرار گرفتن در فضایی معطر همراه با موسیقی گوش ‌نواز و درگیر شدن حواس پنجگانه تا رسیدن به آرامش و رفع خستگی است. اما اسپا از کجا بیشتر بسط و گسترش پیدا کرد؟ منشا استفاده و بکارگیری اسپا یا درمان و سلامت از طریق آب به کشورهایی همچون ژاپن و کشورهای اروپایی بر می‌گردد و البته نا گفته نماند که برخی معتقدند که کلمه اسپا نشات گرفته از شهری در بلژیک به همین نام است که در زمان روم باستان به آکوئا اسپادانا معروف بود.

فواید اسپا برای بدن

اسپا که عمدتا برای تمدد اعصاب و درد عضلانی و اسکلتی کاربرد بیشتری پیدا می‌کند کاربردهای دیگری هم برای زیبایی پوست صورت و بدن دارد و به هیدراته شدن پوست هم کمک می‌کند که در ادامه می‌خواهیم به فواید بیشتر آن اشاره کنیم.

 

از حدود 10 سال پیش تا کنون اسپا در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است و این نشان می‌دهد میزان استرس در زندگی‌های امروزی  بیشتر از قبل شده است که یکی از راه حل‌ها برای کاهش این استرس و ایجاد آرامش روانی و عضلانی که کمک به بهبود جالت کلی روحی در افراد می‌کند اسپا است.

 

  • استرس را کم می‌کند

زمانی که شما به اسپا طبیعی مثل یک چشمه آب معدنی یا اسپا غیر طبیعی می‌روید بازدید از آن به شما در ایجاد آرامش و کاهش استرس کمک می‌کند و تا زمانی که از آب برای آرامشتان استفاده می‌کنید می‌توانید یک استراحت با کیفیت را تجربه کنید.

  • خواب با کیفیتی را تجربه می‌کنید

همانطور که اشاره کردیم استفاده از اسپا حتی اسپای خانگی و استفاده از گیاهان آرامش بخش در این روند کمک می‌کند تا اگر دچار اختلالات خواب یا بی‌خوابی هستید راحت‌تر خوابیده و به مرور خواب شما تنظیم شود. این موضوع به این دلیل است که گرمای آب و استفاده از گیاهان آرامش بخش موجب آرام شدن ماهیچه‌ها و کاهش فشار خون شده و ضربان قلب شما را تنظیم می‌کند و همین به بهبود کیفیت خواب شما منجر می‌شود.

  • دردهای عضلانی تسکین می‌یابد

هدف بسیاری از افراد برای طراحی اسپا و استفاده از آن کمک به بهبود دردهای عضلانی و بیماری‌های استخوانی است. یا حتی گاهی ورزشکاران در اثر تمرینات نامناسب و یا خوابیدن بر روی تشک‌های غیر استاندارد یا کارمندان به دنبال نشستن‌های طولانی پشت میز دچار مشکلات و دردهای عضلانی می‌شوند که از طریق اسپا قابل درمان است.

  • پوست را جوان سازی می‌کند

اغلب تکنیک‌هایی که در اسپا به کار می‌روند و گیاهان آرامش بخش به کار رفته در آنها کمک می‌کنند تا از پیری زودرس در پوست جلوگیری کنند. اسپا فیشال روندی است که در آن با کمک تکنیک‌های به کار رفته و استفاده از گیاهان آرامش بخش از ایجاد چین و چروک بر روی پوست شما را به تاخیر می‌اندازد و با آبرسانی بهتر به سلول‌ها از پیری زودرس آن جلوگیری می‌کند.

  • جریان خون به گردش می‌افتد

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دچار فشار خون هستید اسپا برای شما بهترین گزینه است در واقع اسپا برای شما زمانی مفید خواهد بود که به صورت مستمر آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا با بهبود گردش خون فشار خون شما تنظیم شود.

اسپای مردانه چگونه است

مراقبت از پوست و موی آقایان از آرایشگاه‌ها فراتر رفته و امروزه در اسپاها نیز به صورت کامل و عالی ارائه می‌شود. اسپا رفتن آقایان با خانم‌ها کاملا متفاوت است، چیزی که آقایان دوست دارند ببینند، محیطی باکلاس، شیک و خاص است که به آن‌ها انرژی مثبت دهد. با توجه به خدماتی که در اسپا ارائه داده‌ می‌شود، برای آقایان محیطی بیزنس طور و ورزشی است.

اسپا درمانی برای آقایان

به طور کلی اسپا برای آقایان باید آسان ( E.A.S.Y ) باشد، حالا این آسانی به چه معنی است؟

تاثیر گذار ( Effective ): قابل سنجش بودن، موثر از نظر جسمی. وقتی که آقایان در اسپا هستند، دوست دارند که بدانند و احساس کنند که پوستشان بهتر از قبل شده است، یا ماهیچه‌هایشان احساس آرامش و راحتی داشته باشند.

فعال ( Active ): اسپا برای آقایان باید به ایشان حس تفریح و متفاوت بودن را بدهد. درصد بسیار بزرگی از آقایان عاشق ورزش هستند و ورزشکار آماتور می‌باشند. بنابراین خیلی جای تعجب ندارد که آقایان با انجام حرکات ورزشی در اسپا حس خیلی بهتری نسب به یک جا نشستن داشته باشند.

حس‌های نفسانی ( Sensuous ): درمان‌ها و مراقبت‌هایی که در اسپا صورت می‌گیرند نه تنها ارزان نیستند، بلکه خیلی لاکژری هستند. بنابراین آقایان دوست دارند که پول خوبی نیز برای آن خرج کنند و این موضوع به آن‌ها حس بسیار خوبی می‌دهد.

جوانی ( Youthful ): محیط یک سلمانی قدیمی هم خوب و هم دلنشین است، اما بیشتر آقایان دوست ندارند که استایلی مانند پدربزرگ خود داشته باشند! اسپای آقایان باید به آن‌ها حس جوانی و تازگی بدهد و از طرفی انرژی ایشان را نیز کامل کند.

اسپای پوست و مو آقایان

پوست صورت ( Facials ): مراقبت از پوست بهترین قسمت برای آقایانی است که خیلی عصبی و نگران هستند. این مراقبت از پوست بسیار آرامش‌بخش، گوناگون و بسیار موثر است. دلیل این امر این است که آقایان از محصولات مراقبت از پوست خیلی کمتری نسبت به خانم‌ها استفاده می‌کنند و به طور کلی اکثر آقایان روتین روزانه مراقبت از پوست ندارند، در نتیجه اثر بخشی ناگهانی را روی پوستشان می‌بینند.

ماساژ عمیق یا ماساژ ورزشی: ماساژ چیزی است که همه‌ی آقایان واقعا عاشق آن هستند و یکی از درمان‌های رایج برای ایشان است. یک ماساژ خیلی خوب می‌تواند تمام مشکلات جسمی، بی‌خوابی و دردهای بدن را متوقف کند. در واقع هرچه درمان‌هایی که در اسپا برای آقایان صورت می‌گیرد خشن‌تر و سخت‌تر باشد، آرامش بعدی بیشتری دارند.

سونا و اتاق بخار: چه چیزی لاکژری‌تر از اتاقی پر از بخار آب و گرما است؟ یکی دیگر از رایج‌ترین درمان‌ها برای آقایان که البته دلایل خیلی زیادی نیز پشت آن نهفته است. اتاق‌های سونا پیشینه‌ی تاریخی دارند، از حمام‌های ترکی تا اتاق‌های بخار بومیان آمریکایی، یکی از بهترین راه‌های برای احساس رضایت درونی آقایان است.

دریا درمانی و آب درمانی ( Thalassotherapy and Hydrotherapy ):

این درمان‌های وابسته به آب برای آرامش بدن بسیار مناسب هستند. وقتی که پوست بدن در برابر فشار آب قرار بگیرد، منافذ آن باز شده و گردش خون در آن تسریع می‌شود. درمانی که در انتها حس و حالی پر از نشاط را برایتان باقی خواهد گذاشت.

.
منابع:

.https://www.zibamoon.com
.https://kilid.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت