1- تناوبی استفاده نمودن از اقلام به صورتی که اجناس خیلی قدیمی در اول استفاده شود.
2- چیدمان ایمن اجناس.
3- برنامه ریزی برای چیدمان اجناس برای دسترسی وپیدا نمودن آسان دوباره.
4- ثبت ونقل وانتقال خسارات اجناس در فرم های صحیح.
5- فایل نمودن سریع همه اسناد.
6- برنامه ریزی از قبل چه اجناس، نیروی انسانی و وسایل حمل ونقل را فردا ، هفته دیگر و یا ماه دیگر نیاز خواهیم داشت.
7- نگهداری امن اجناس.
8- نگهداری تمیز انبار: برنامه روزانه ، هفتگی ماهیانه .
9- از رده خارج کردن صحیح وسریع اجناس فاسد شده.
10- ارتباط موثر.
11- ثبت لیست اقلام به طور دائم و پیوسته.
منابع:
.http://hse-me.ir