صاف کردن موی اقایان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

معمولا آقایان دوست دارند که موهای صاف و لختی داشته باشند و افرادی که موهای حالت دار یا مجعد دارند دائما به دنبال راهی هستند تا موهای خود را صاف کنند تا به راحتی بتوانند موهای خود را شانه کنند و جلوه بهتری داشته باشد. اما صاف و لخت کردن مو با سشوار هر روز می‌تواند آسیب‌های جدی به ساقه و ریشه مو ورد کند. جرا که رمای سشوار بسیار زیاد است و باعث خشک شدن مو میشود. به تازگی روش جدیدی در آرایشگاه‌های مردانه برای صافی مو مورد استفاده قرار میگیرد که مانند کراتین کردن موی خانم‌ها است. در این مقاله به این موض.ع بیشتر پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

صافی مو

اگر به دنبال صافی موهای خود هستید یا هنرجویی از آموزشگاه آرایشگری مردانه هستید. بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید. آموزش صاف کردن مو مردانه از دوره‌های آموزشی آرایشگری است که در حد امکان به صورت تئوری و تکنیکی در این مطلب نکات مهم را بیان می‌کنیم.

آموزش صاف کردن مو مردانه

آموزش صاف کردن مو مردانه

روش‌های زیادی برای صافی مو وجود دارد که بر حسب نوع انتخابمان می‌توانیم مو را آنگونه که دوست داریم صاف کنیم. روش هایی با مواد گیاهی و طبیعی است که به موها درخشانی و سلامت می‌دهد. روش دیگری هم هست که بر پایه مواد شیمیایی و حرارتی است که سریعتر جواب می‌دهدو در این مطلب به هر دو آنها اشاراتی خواهیم داشت.

صاف کردن مو بدون عوارض و با مواد طبیعی

استفاده زیاد و طولانی مدت از مواد شیمیایی باعث آسیب به موها می‌شود. بهتر است برای رفع زبری هایی که در اثر مواد شیمیایی ایجاد می‌شود از مواد طبیعی استفاده کنیم.  در ادامه را‌های طبیعی برای صافی مو را خواهیم گفت.

صافی مو با تخم مرغ و روغن زیتون

تخم مرغ دارای پروتئین است و این عامل با عث تقویت موهای شما می‌شود. موهای شما را نرم و براق می‌کند. ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ برای صافی مو بسیار موثر است. با مخلوط دو عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و گذاشتن آن به مدت یک ساعت بر روی موهایتان، صافی را به مو هدیه می‌دهید. البته بعد از گذشت یک ساعت آن را بشویید و با یک حوله یه آرامی و با هوای محیط موهایتان را خشک کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از آنزیم هایی است که برای صافی و نرمی موهایتان مفید است. با مخلوط نصف فنجان روغن گرم و نصف فنجان آلوئه ورا می‌توانید یک ماسک آبرسان تهیه کنید.

تصویری از قبل و بعد از انجام صافی مو در مردان
روغن کرچک

در  آموزش صاف کردن مو مردانه می‌آموزیم که روغن کرچک برای آبرسانی و صافی مو بسیار مفید و حائز اهمیت است. این روغن موهای شما را ترمیم می‌کند و صافی و درخشانی را به موها می‌دهد. با روغن کرچک گرم و آغشته کردن آن با موهایتان و شستشوی مو پس از 30 دقیقه، موهایتان را تقویت کنید.
این موارد چند نمونه از صافی مو با مواد طبیعی است که در بالا عنوان شد. ولی برای یک صافی خوب و سریع بهترین کار استفاده از مواد کراتینه مو است که در آموزش صاف کردن مو مردانه به آن می‌پردازیم.
در واقع از بهترین و موثرترین راه برای صافی مو  روش‌های صاف کنندگی با مواد است. اگر که با مهارت و مواد خوب و با کیفیت انجام شود، نتیجه بسیار رضایت بخشی را برایتان دارد.
به طور کلی راه حلی اساسی با مدت زمان بیشتر و نتیجه بهتر، کراتینه مو است. با آموزش و یادگیری طرز کراتینه کردن مو در آموزشگاه آرایشگری مردانه می‌توانید این تکنیک صافی مو را یاد بگیرید.
اگر کراتینه مو اصولی و درست انجام شود، نتیجه ای مطلوب را شاهد خواهید بود. این روش هم مثل روش‌های دیگر مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در ادامه به مزایا و معایب در این روش بیشتر می‌پردازیم.

کراتینه مو مردانه

کراتینه در واقع همان پروتئین طبیعی مو است که با کاهش آن در موها، وزی و خشکی در مو ایجاد می‌شود. کراتینه مو مردانه به دو نوع وجود دارد.

  • نوع اول به صافی مو می‌پردازد و هرگونه وزی را از بین می‌برد.
  • نوع دوم باعث لختی و صافی مو می‌شود.

کراتینه مو یک آموزش صاف کردن مو مردانه است که برای شادابی مو و نرمی آن استفاده می‌شود. کراتین درمانی روشی موثر برای صاف کردن مو و لختی موها است.

مراحل طرز کراتینه کردن مو

  • با توجه به اینکه قدرت صاف کنندگی مواد کراتینه به علت وجود ماده ای بنام فرمالدئید است و مصرف بیش از اندازه آن خطرناک است، لذا مهم ترین عامل انتخاب یک نمونه مواد با کیفیت است که دارای حد مجاز و مناسب از ماده فرمالدئید است. بهتر است کراتینه کردن موها با برند مورد اطمینان باشد.
  • پس از انتخاب مواد کراتینه با کیفیت، ابتدا موهای خود را چند مرتبه با یک شامپوی مخصوص کراتین شستشو دهید. این نکته مهم است که تا 3 روز پس از انجام کراتینه مو دیگر نمی توانید موهایتان را بشویید.
  • پس از شستن مو، با یک سشوار موهایتان را خشک کنید. اگر قصدتان کراتینه برای احیاء است بهتر این است که موهایتان کاملا خشک شود، ولی اگر کراتینه برزیلی مد نظرتان است بهتر است مقداری نم روی موها باشد.
  • در مرحله سشوار با توجه به حجم موهایتان، تقسیم بندی مو را انجام دهید.
  • محلول کراتینه را به فاصله یک سانتی متری از ریشه موها به کل موها بمالید. این نکته مهم است که مدت زمان ماندن محلول روی موها به جنس موی شما بستگی دارد. باید هر ده دقیقه موهایتان را شانه کنید. استفاده از یک کلاه نایلونی هم برای اثردهی بیشتر، مناسب است.
  • بدون شستن موها اقدام به خشک کردن آن کنید. موها معمولا نباید شسته شوند. مگر اینکه در دستور کارش آمده باشد.
  • پس از خشک شدن موها با یک اتوی مو با دمای 400 الی 450 درجه فارنهایت شروع به صاف کردن مو کنید. حجم دسته ای که در اتوی مو قرار می‌دهید، زیاد نباشد و هر دسته را 7 الی 8 مرتبه اتو بکشید.
  • پس از اتمام کار با اتو مو به هیچ عنوان موهایتان خیس نشود.

مزایای کراتینه مو مردانه

کراتینه موها دارای مزایا و فوایدی است که به طرز انجام کار و مواد استفاده شده در آن بستگی دارد. هر چه در انجام کار تجربه و مهارت داشته باشید و مواد از یک برند معتبر باشد نتیجه و مزایایی بهتر دارد. از مزایای کراتینه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • رفع آسیب موها
  • رفع خشکی و زبری مو
  • لخت کننده موی مجعد
  • رفع آسیب‌های جدی مو
تصویری از سشوار گرفتن مو مردانه
معایب کراتینه مو

هر ماده شیمیایی در کنار مزایایی که دارد دارای عوارض و معایبی هم هست. بیشتر عوارض کراتینه برای کسی است که کار مراتینه مو را انجام می‌دهد. بهتر است این کار با فاصله در ماه انجام دهد و در طول کار هم از موادی که باعث پاکسازی بدن می‌شود، استفاده کنند. ممکن است که این مواد ایجاد حساسیت و تحریک پوست کند. هرچه درصد فرمالدهید مواد کمتر باشد، ضرر آن برای بدن و پوست هم کمتر است.
.
منابع:
.https://hairacademy.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت