نکات انتخاب آموزشگاه آرایشگری مردانه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

در اینجا سوالاتی که دغدغه بسیاری از کارآموزان و علاقمندان به آرایشگری هست را برایتان پاسخ داده‌ایم تا شما هم از بین پاسخ‌ها، به درستی بتوانید آموزشگاه مناسبی را بیابید.

1. آیا قبل از انتخاب آموزشگاه، باید آن را از نزدیک ببینم؟

اگر امکان چنین کاری وجود دارد، بله حتما و در این بازدید، بهتر است به نکات زیر اقدام کنید:
1. با مربیان آموزشی آشنا شوید و از نحوه آموزش و طرز برخورد با کارآموزان اطلاع پیدا کنید.
2. از برنامه‌های آموزشی در خصوص مو، پوست و… کاملا پرس‌ و جو کنید.
3. از کارآموزان درباره میزان رضایتمندی از آموزشگاه سوال کنید.
4. درباره اعطای مدرک هم مطمئن شوید و مجوز آموزشگاه را مورد بررسی قرار دهید تا در دام آموزشگاه‌های غیرمجاز و تقلبی نیفتید.

2. مربی آموزشی خود را چگونه ارزیابی کنم؟

پاسخ این سوال خیلی مهم است زیرا به احتمال زیاد، شما در شغل آینده خود شبیه به کسی می‌شوید که از او کار آموخته‌اید. اخلاق و نحوه برخورد مربی با کارآموزان خیلی مهم است، زیرا این همان برخوردی است که شما با مشتریان خود خواهید داشت.
مربی‌ای که در حین آموزشش به شما درباره خواست مشتری و تطبیق دادن کار آرایشگری با خواست مشتری آموزش دهد، مسلما کارآموز بهتری تربیت می‌کند. دانستن دغدغه فردی که به شما مراجعه کرده است، باعث می‌شود مشتریان شما بیشتر شود.
یک نکته دیگر اینکه به نحوه آموزش مربی دقت کنید. اگر دیدید که با یک بار آموزش، می‌توانید کاری که او انجام می‌دهد را تقریبا به راحتی بیاموزید و انجام دهید، احتمالا روش آموزش آن مربی بهتر است، بعضی از مربی‌ها با اینکه مهارت بسیار خوبی دارند، اما نمی‌توانند آن را به دیگران به خوبی بیاموزند!

3. آیا باید به آموزشگاه نزدیک به محل زندگی‌ام اعتماد کنم؟

لزوما نه! خب اگر آموزشگاه نزدیک منزلتان باشد خیلی عالی است ولی اگر آموزشگاهی با استانداردها و کیفیت ذلخواهتان را نیافتید، خب کمی دورتر از محل زندگیتان را انتخاب کنید ولی در عوض، مطمئن هستید که بعد از طی مرحله آموزشی، موفقیتتان در رسیدن به اهدافتان بسیار حتمی شده است.

4. بین دو آموزشگاهی که تقریبا یکسان هستند، کدام را انتخاب کنم؟

گاهی اوقات بین دو یا چند آموزشگاه دچار تردید هستید و از نظر شما کیفیت کار هر دو تقریبا یکسان است، پس کدام یک را باید انتخاب کنید؟ در این مورد به آموزشگاهی که مدل‌های جدید و به‌روز را آموزش می‌دهد اعتماد کنید.
برای مشتریان شما در آینده، خیلی مهم است که آرایش و مدل‌های جدید را بدانید.

5. درباره هزینه‌ها چطور؟

در انتخاب آموزشگاه دقت کنید که هرجا که قیمت بالاتری را از شما درخواست کردند، لزوما آموزشگاه بهتری نیستند، شما باید تمام موارد و نکات انتخاب یک آموزشگاه مناسب را مدنظر قرار دهید و در انتها به قیمت بیندیشید.
اگر احساس کردید که آموزشگاهی می‌تواند شما را به یک آرایشگر مردانه کاربلد و آزموده تبدیل کند، خب صرف هزینه بیشتر منطقی به نظر می‌رسد، ولی این احساس را از روی تعریف‌های دیگران و آدرس آموزشگاه پیدا نکنید، بلکه در بررسی‌های دقیقتان!

.
منابع:
.https://www.zibamoon.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت