خط گردن آقایان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
هر وقت که روی صندلی آرایشگاه می‌نشینید باید به خیلی موارد فکر کنید. از طول مو تا استایل و مدل آن و خط ریش‌ها و خیلی جزییات دیگر که بعد از درآمدن از آرایشگاه به شما حس خوب خوشتیپ بودن را بدهد. با این مواردی که گفتیم هنوز هم یک سری موارد هستند که از ذهن ما شاید دور باشند و یکی از آن‌ها خط ریش روی گردن است. خط روی گردن از مهمترین چیزهایی است که مدل موی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

انتخاب‌های شما چیست؟ 

کریس سنا آرایشگر معروف آمریکایی در این باره می‌گوید: “شما سه انتخاب دارید. خط انداختن (لبه دار)، دایروی و باریک. خط گردن لبه دار مستقیم روی گردن اعمال می‌شود و خط گردن دایروی هم به همین صورت است البته به غیر از گوشه ها. و خط گردن باریک موی طبیعی شما را دنبال می‌کند و به تدریج کوتاهتر می‌شود. این سه انتخاب روی هر مدل مویی جواب می‌دهد و به سلیقه‌ی خود شما بستگی دارد که کدام را انتخاب کنید.

کدام مدل را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از انتخاب بهترین خط گردن می‌شود دو فاکتور اساسی را باید در نظر بگیرید. اول اینکه طول موی انتخابی شما چقدر است زیرا که تصمیم گیری قبل از کوتاه کردن مو خیلی مهم است. شورتی مانیاس از بهترین آرایشگران سن فرانسیسکو می‌گوید: “هر خط گردنی با خطوط سخت و واضح لبه دار یا دایروی رشد سریع تری دارند و من خودم خط گردن باریک را ترجیح می‌دهم زیرا  رشدش نسبت به آن دو آرام تر است.”
نگرانی دوم شما باید سایز گردن شما باشد. شورتی می‌گوید: ” آیا گردن بلندی دارید؟ اگر این طور است من مدل لبه دار را پیشنهاد می‌کنم. برعکس اگر گردن کوتاهی دارید مدل دایروی بیشتر به شما می‌آید چراکه حالت دایروی پوست بیشتری را در اطراف گردن نشان می‌دهد.”
و در نهایت هر سه مدل به سلیقه‌ی شما باز می‌گردد.

 

انواع خط گردن آقایان

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، خط گردن آقایان به سه دسته کلی تقسیم می‌شود. اگر بخواهیم آن‌ها را توصیف کنیم، کار به شکل زیر پیش می‌رود:

  • محبوب ترین نوع خط گردن آقایان (به دلایلی که در آینده به آن‌ها خواهیم پرداخت)، مدل Faded است. در این روش آرایشگر به مرور از تراکم مو می‌کاهد و در نهایت با شیبی ملایم به گردن شما خواهد رسید. در سمت راست تصویر این مدل خط گردن را مشاهده می‌کنید؛
  • حالت دیگری که طرفداران مخصوص به خود را دارد خط گردن Rounded یا گرد است. در این روش موی قرار گرفته پشت سر، در حد فاصل دو گوش، با قوسی ملایم به هم می‌رسند و ظاهری گرد یا منحنی وار را پدید می‌آورد. در تصویر زیر، عکس میانی همین مدل را نمایندگی می‌کند؛
  • و اما آخرین نوع خط گردن که در نوع خود محبوب به نظر می‌رسد، دور گردن Square است. در این روش در منتهی الیه گردن یک مستطیل تشکیل می‌شود و خطوط به صورت شکسته اجرا می‌شوند.

خط گردن

بررسی مدل Faded خط گردن آقایان

به خصوص در مدل‌های مدرن و کوتاه، این نوع خط گردن فوق العاده زیبا اجرا می‌شود. علاوه بر سازگاری با مدل موهای stylish و امروزی، این خط گردن نیاز به دریافت خدمات آرایشگری را به حداقل می‌رساند. به بیان دقیق تر، زمانی که موها به شکلی طبیعی در پشت گردن کوتاه شوند (با شیب ملایم)، آغاز رویش موهای جدید خیلی به چشم نمی آید و شما می‌توانید با هربار کوتاه کردن موها، خط گردن خود را نیز در وضعیت مناسب قرار دهید (در صورتی که دو مدل دیگر را انتخاب کنید، برای زیبا و بی‌نقص به نظر آمدن، ناچار خواهید بود که در فواصل زمانی بین دو آرایش نیز خط گردن خود را تمیز نگاه دارید).
در ادامه چندین خط گردن از این مدل را مشاهده می‌کنید.
موی گردنپیرایش موی گردنپیرایش موی گردن

بررسی مدل Square خط گردن آقایان

در صورتی که به این مدل خط گردن علاقه پیدا کرده اید باید تاکید کنیم این طرح مخصوص افرادی است که گردن‌های باریکی دارند. در صورتی که گردن شما از نظر ارتفاعی کوتاه است یا حالتی ورزیده و ورزشکاری دارد، شاید بهتر باشد سراغ دو مدل دیگر را بگیرید زیرا با انتخاب این مدل خط گردن، بدون شک ظاهر سر و صورت شما بدون نقص ارزیابی نخواهد شد.
همچنین در نظر داشته باشید که باتوجه به مشخص بودن خطوط آرایش شده، اگر می‌خواهید ظاهر پشت گردن شما همانند روز آرایش باشد، پس از مدتی و در فاصله دو مراجعه به آرایشگاه، نیاز به تمیز کردن این ناحیه پیدا خواهید کرد. اما جای نگرانی نیست، زیرا می‌توانید با یک نصب اپلیکیشن ما، متقاضی دریافت خدمات آرایش در منزل یا محل کار تیپ تیپ چین باشید.
تصویر زیر این مدل خط گردن را نمایش می‌دهد.
 پیرایش موی گردن

بررسی مدل Rounded خط گردن آقایان

این مدل خط گردن تقریبا شبیه به مدل بالا اجرا می‌شود با این تفاوت که کناره‌ها به طور منحنی یا قوس دار اجرا می‌شوند. اما از نظر توصیه‌های کلی، یعنی قطر گردن و نیاز به تمیز نگاه داشتن، تفاوت چندانی متوجه این مدل و مدل Square نیست.
در تصویر زیر، مثالی از اجرای این مدل خط گردن را قرار داده ایم.
 پیرایش موی گردن

چگونه یک خط گردن را تمیز نگاه داریم؟

حال که نوع و مدل خط گردن را یافتیم یک سری هنرهای آرایشی برای تمیز نگاه داشتن آن لازم است. شورتی می‌گوید : ” بگذارید یک آرایشگر یا یک حرفه ای این کار را برایتان انجام دهد. انجام دادن این کار در خانه امکان دارد آن را خراب کند و درست کردنش مشکل باشد.

.
منابع:
.https://chibepoosham.com
.https://tipchin.com
.https://koshaly.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت