راهنمای کامل برای داشتن یک ته ریش مناسب

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

راهنمای کامل برای داشتن یک ته ریش مناسب

1- کریگ آرایشگر از استایلیست‌های معروف ریش می‌گوید “از یک ریش تراش قابل تنظیم استفاده کنید که قابل باز و بسته شدن و تمیز کردن باشد”
2- مویتان را بتراشید و صورت را آماده تمیز کاری کنید.
3- سبیل خودتان را با یک قیچی یا یک ریش تراش مناسب مرتب کنید و موهای اضافه را بتراشید.
4- هر مویی را که زیر چانه روییده را با یک ریش تراش یا موزر بدون محافظ بتراشید.
5- اگر ریش‌تان روی گونه‌ها روییده است آن را بتراشید و یا هر دو طرف را با هم به صورت موازی تنظیم کنید.

نکات مهم برای داشتن ته ریش
1- هر 2 الی 4 روز صورتتان را با ماشین ریش تراش قابل تنظیم اصلاح کنید.
2- انگشت‌هایتان را روی ته ریشتان در صورت لزوم بکشید. یکبار دیگر با همان شماره ریش تراش روی آن بکشید تا از مساوی شدن آن مطمئن شوید.
3- اگر ته ریش‌تان تا روی گونه‌ها آمده حتما آن را با تیغ اصلاح کنید. (هرگز اجازه ندهید ریس بر روی گونه‌هایتان وجود داشته باشد)
.

انتخاب ته ریش بر اساس نوع صورت

اگر صورت شما به اصلاح روزانه حساس است و دچار سوزش، جوش و غیره می‌شود، بهتر است ته‌ریش بگذارید. علاوه بر این ته ریش برای مردانی که بیبی فیس هستند بسیار توصیه می‌شود و آنها را بزرگتر و جذاب تر نشان می‌دهد و خانم‌ها عاشق شان می‌شوند.

مدتی ریش نزنید تا میزان رشد ریش تان دستان بیاید

بعضی از مردان ممکن است فکر کنند که آنها نمی توانند به علت رشد موی صورت کم یا ریزش مو، ته ریش بگذارند. اصلاح هر روز یا دو روزیکبار، برای این دسته افراد که ریششان دیر در می‌آید یا یکنواخت در نمی آید، می‌تواند دشوار باشد زیرا برخی موها ممکن است به آرامی رشد کنند. شما باید زمان طولانی تری صبر کنید، معمولا تا یک هفته اصلاح نکنید، سپس تصمیم می‌گیرید که ته‌ریش مناسب شما هست یا نه.

اگر نمی خواهید وقت زیادی صرف رسیدن به ریش تان کنید، ته ریش نگذارید!

ته‌ریش برعکس خیلی از مدل‌های بلندتر ریش، نیازمند مراقبت و صرف زمان و توجه بیشتری است. چون در معرض رشد سریع است و اگر به آن نرسید، ظاهر شما را ژولیده و کثیف نشان می‌دهد. ته ریش را باید سه بار در هفته مرتب کرد و روند مرتب کردن آن از ریش زدن ساده از ته زمان بر تر است.

دیگر اصلاح نکنید و اجازه بدهید که صورتتان به اندازه کافی ته ریش دربیاورد

همانطور که با یک مدل موی بلندتر، همیشه می‌توانید مدل موهای متنوع تری را از آرایشگرتان بخواهید، پس ریش هم بهتر از کمی بلندتر از طول مطلوب باشد تا مدل دادن به ته ریش آسان تر شود.

چه مدت طول می‌کشد تا ته ریش بگذارم؟

زمان لازم برای ته‌ریش گذاشتن، به طور کامل بر روی رشد ریش شما بستگی دارد. در آمدن ته‌ریش برای برخی از مردان ممکن است سه یا چهار روز طول بکشد، در حالی که برای دیگران ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.

تنظیمات تریمر خود را روی بلندترین طول بگذارید

ماشین ریش تراش مخصوص مرتب کردن ریش یا اصطلاحاً تریمر را روی نمره 4 بگذارید. این تمام موهای شما را به اندازه یکنواخت می‌برد. به خصوص برای مردان با ریشهای ضخیم و تاریک، این تنظیم احتمالا برای مدل ته ریشی که می‌خواهند مناسب است.

برای ته ریش گذاشتن، هر قسمت صورت را با چه نمره ماشین ریش تراش اصلاح کنم؟

گاهی لازم است که طول ته ریش در قسمت‌های مختلف صورت اندازه‌های متفاوتی داشته باشد تا ته ریش شما تمیزتر و جذاب تر به نظر برسد.
برای مرتب کردن ته ریش بهتر است روی خط فک و سبیل را با نمره 3 و روی گونه خود را نمره 2 بزنید تا ته ریش شما به آرامی محو شود. مدل ته ریش رایان گاسلینگ این مدلی است.

برای ته ریش گذاشتن باید خط گونه، خط گردن و روی سبیل خود را تمیز کنید

منظور از لبه‌های ریش، بالای گونه و موی بلند روی سبیل است. می‌توانید از یک شانه مخصوص اصلاح ریش برای روی گونه‌های خود استفاده کنید. بهتر اسن این کار را با یک تیغ ژیلت انجام دهید تا تمیزتر شود.

  اصلاح خط گردن برای آقایانی که ریش می‌گذارند

خیلی آقایان که ریش می‌گذارند برای مرتب کردن ریش، اشتباهاً درست تمام فضای پایین خط فک خود را می‌زنند. این کار چهره را کوچک و زنانه می‌کند و غبغب شما را تابلو می‌کند و باعث می‌شود گردنتان دراز به نظر برسد. دقت کنید.  ابتدا برجستگی روی گلوی خود را پیدا کنید. اصلاح را از ریش روی برجستگی موسوم به سیب آدم از وسط شروع کنید. حال موازی خط فک خود، پایین تر از خط فک از جایی که وسط را زده اید، اصلاح کنید. فاصله بین گوش و ریش را هم تمیز کنید. می‌توانید از شانه مخصوص اصلاح ریش هم استفاده کنید.

اصلاح خط گونه برای آقایانی که ریش می‌گذارند

به زیر لب پایین خود دقت کنید که ریش تا کجا رشد کرده است. از خط ریش خود تا آن نقطه را یک خط فرضی بکشید. هر چه بالاتر از این خط است باید ریش اش را بزنید. هر چه ریش زیر لبتان پایین تر باشد، خط گونه شما هم پایین تر است. این خط می‌تواند صاف یا کمی گرد باشد.

ریش زیر خط گردن خود را از کم به زیاد محو کنید

اگر تصمیم به نگه داشتن کمی ته ریش روی گردن خود دارید، سعی کنید با ریش تراش آن را از کم به زیاد محو کنید. طول را از درجه 1 تا روی خط فک به درجه 2 اطراف سیب آدم خود کوتاه کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا ریش گردن خود را به صورت طبیعی محو کنید بدون اینکه یک کنتراست شدید بین ریش و گردنتانتان ایجاد شود.

داشتن یک ته‌ریش

وقتی‌که ریش‌های شما بلند میشود و به‌اندازه دو یا سه میلی‌متر رسید، یک ریش‌تراش قابل تنظیم را بردارید که بتوانید به صورت عمقی ریش‌های خود را بزنید و آن‌ها را مرتب کنید. البته اگر قیچی با محافظ کوتاه هم دارید می‌توانید با آن نیز به مرتب کردن ته‌ریشتان بپردازید.
مطمئن شوید که دارید همه جا را به دقت آرایش می‌کنید، در جلوی آینه که قرارگرفته‌اید با دقت به نقطه‌هایی که ممکن است حواستان نباشد و ریش‌ها را در آنجا اصلاح نکرده باشید دقت کافی را داشته باشید، نقطه‌هایی مانند گردن، خط ریش، چانه و زیر گوش. باید به این نکته خیلی توجه کنید. چون کسی که سه‌چهارم صورتش را تراشیده و به‌جاهای عمومی می‌رود، ادامه‌اش را خودتان بهتر می‌دانید. پس نهایت دقت را در پیدا کردن نقاط حساس بکنید.
سپس صورت خود را با دقت بشویید تا تکه موهای برجای‌مانده به‌خوبی پاک شود و سپس با یک حوله آن را خشک‌کنید.
سپس اگر یک قیچی مخصوص آرایشگری هم دارید می‌توانید موهایی که نمی‌توان با ریش‌تراش اصلاح کرد را با دقت پیرایش کنید.
باز هم تأکید می‌کنیم که خیلی به موهای اضافه و نقطه‌های ازدست‌رفته خود دقت کنید و با استفاده از قیچی موهایی که ریش‌تراش قادر به اصلاح ان نیست را آرایش کنید، بهترین مکان برای این کار زیر نور ملایم حمام است که می‌توانید تمام این نقاط را پیدا کنید.
خب رشد ریش‌ها بستگی به هر فرد دارد و می‌تواند سریع یا دیر اتفاق بیفتد و اغلب هر  2 یا 4 روز باید ریش‌های خود را مرتب کنید. اگر این کار را نکنید وارد دنیای ریشو خواهید شد که این دیگر بستگی به سلیقه و طرز دید شما خواهد داشت که خوبی یا بدی این اتفاق را بسنجید.
.
منابع:
.https://arayeshik.com
.https://www.banimode.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت