روش‌های نگهداری از مو آقایان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

بیشتر مردان از موهایشان گله دارند، شاید بخش اعظمی از آن مربوط به ژنتیک باشد اما روش‌های نگهداری از مو آقایان نیز تاثیر زیادی در خوش فرم ماندن موها دارد.

بیش از حد شستن موها، ممنوع!

یکی از اشتباهاتی که بیشتتر آقایان اون رو انجام میدن اینه که موهاشون رو خیلی زیاد می‌شورن. اگر احساس می‌کنید موهاتون خیلی خشک و خشن هست بهتره که فقط 2 بار در هفته موهاتون رو با شامپو بشویید و حتما از یک نرم کننده باکیفیت برای داشتن موهایی نرم و صاف استفاده کنید.

موها رو به خوبی خشک کنید

بسیاری از آقایان به جای اینکه با روش درست موهاشون رو خشک کنند،  با سابیدن یا مالش دادن موها این کار رو انجام میدن. مالش دادن موها ممکنه خیلی زود باعث خشک شدن مو بشه اما آسیب زیادی رو هم به موها وارد میکنه. بهترین توصیه اینکه آب اضافی موها رو به آرومی با استفاده از یک حوله بگیرید و سپس با استفاده از حرارت ملایم سشوار، موهاتون رو خشک کنید.

مراقبت از موها با تخم مرغ

اگر تخم مرغ برای موهای خانوم‌ها مفید هست پس برای موهای آقایون هم میتونه مفید و موثر باشه. تخم مرغ حاوی پروتئین هایی هست که موها رو تقویت میکنه و باعث میشه تا موهایی سالم تر و درخشان تر داشته باشید. تنها کاری که باید انجام بدید اینه که یک تخم مرغ رو در ظرف مناسبی بریزید و بعد به آرومی اون رو به موها آغشته کنید. اجازه بدید 10 دقیقه روی موها بمونه و بعد با روش معمول موهاتون رو شست و شو بدید.

محافظت از موها در هنگام شنا کردن

کلر موجود در آب استخر یکی از مواردی هست که میتونه به موها آسیب جدی وارد کنه. این ترکیب شیمیایی به سادگی با پروتئین‌های مو ارتباط برقرار می‌کنه و باعث خشک و شکننده شدن موها میشه. ساده ترین کار برای محافطت از موها در برابر کلر اینه که قبل از شنا کردن موهاتون رو با کلاه مخصوص شنا بپوشونید و بعد از شنا کردن هم به طور کامل موها رو شست و شو بدید تا باقی مونده کلر از روی موها پاک بشه.

استفاده کمتر از محصولات مو

یکی از اشتباهاتی که بیشتر آقایون انجام میدن اینه که از محصولات مختلفی برای موهاشون استفاده می‌کنند. ژل، اسپری مو، واکس مو و … همگی دارای ترکیباتی شیمیایی و بیش از حد سنگین هستند و میتونن آسیب‌های خیلی زیادی رو برای موها ایجاد کنند. پس بهترین کار اینه که استفاده از این محصولات رو به حداقل برسونید.

موها رو با حرارت و گرمای زیاد خشک نکنید!

بهترین پیشنهاد اینه که اجازه بدید موهاتون به طور طبیعی خشک بشه و به هیچ عنوان از گرمای زیاد سشوار برای خشک شدن موها استفاده کنید. البته استفاده از سایر ابزارهای حالت دهنده مو که با گرما زیاد کار میکنند هم برای موهای اقایان مناسب نیست. اگر مجبور به استفاده از سشوار هستید بهتره که گرمای سشوار رو بر روی کمترین میزان تنطیم کنید. با این کار ممکنه خشک کردن موها کمی طول بکشه اما آسیبی به موها وارد نمیشه.

اصلاح کردن موها هر 4 یا 6 هفته یکبار

اگر می‌خواهید ظاهر موهاتون همیشه به بهترین شکل ممکن دیده بشه حتما هر 4 یا 6 هفته یک بار موهاتون ور اصلاح کنید. یک توصیه خوب که در این زمینه وجود داره اینه که همیشه صبح‌ها برای کوتاه کردن موهاتون به آرایشگاه مراجعه کنید. چرا که در این زمان معمولا آرایشگاه‌ها خلوت هستند و فرصت کافی برای مرتب کردن موهای شما در اختیار آرایشگر وجود داره.

  • چنگ زدن کف سر هنگام شستن موها

شما با این کار به جنگ با فولیکول‌های مو می‌روید و آنها را ضعیف می‌کنید.
چنگ زدن کف سر سبب خشکی کف سر و شوره زدن موها می‌شود.

  • شستشوی بیش از حد موها

در هفته باید بین یک یا دوبار موها را شامپو بزنید.
می توانید روزانه استحمام کنید و موها را با آب یا شامپوهای بسیار ملایم مانند شامپو کودکان بشویید
. زیرا شامپو کردن بیش از حد موها سبب خشک شدن آنها می‌شود.
طراوت و درخشانی موها از بین می‌رود.

  • استفاده از شامپوهای حالت دهنده

برخی اوقات شامپوهایی می‌خریم که داخل آن‌ها کاندیشنر و حالت دهنده هایی نیز دارد و گمان می‌بریم با یک تیر دو نشان زده ایم.
حالت دهنده‌های مو را سعی کنید روی ساقه‌های مو بزنید و به ریشه مو و کف سر برخورد نداشته باشد.
هم چنین استفاده زیاد از حالت دهنده‌ها منافذ پوست سر و موها را بسته و بعد از یک مدت دچار ریزش مو می‌شوید.

  • استفاده از محصولات مو: ژل، اسپری و … روی موهای خیس

این کار می‌تواند باعث انسداد منافذ موها و سایر اثرات نامطلوب شود.
قبل از استفاده از هر محصول موهای خود را خشک کنید.

  • حالت دادن و درست کردن بیش از حد موها

با موها باید بسیار محافظه کارانه برخورد کرد.
سشوار کشیدن موها با دمای زیاد ، شانه زدن خشن موها ، ژل زدن‌های طولانی مدت و … همه سبب تخریب موها می‌شوند.

  • مدل موهای اشتباه

برخی روندهای مد مو شما را مجبور می‌کنند که موهای خود را به گونه ای خاص درست کنید که شاید این مدل مو مناسب سن، جایگاه اجتماعی و یا حتی حالت موهای شما نباشد.
با خودتان صادق باشید و از آرایشگر حرفه ای بخواهید متناسب با مدل صورت شما بهترین انتخاب مدل را برای شما داشته باشد.

  • رنگ کردن اشتباه موها

برخی از مردان با مشاهده تارهای موی سفید به فکر رنگ کردن خانگی آنها میافتند.
اگر در این کار ناشی باشید می‌تواند سبب سوختن یا ریزش موهای شما شود و یا حتی مواردی مشاهده شده است که برخی از آقایان به مواد موجود در رنگ مو حساسیت داشته و باعث حساسیت‌های شدید پوستی شده است.

.
منابع:
.https://www.zibamoon.com
.https://www.banimode.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت