نکات مراقبت از پوست آقایان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
اگر به پوست خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید با نگاه کردن به آن احساس خوبی داشته باشید، محصولات کاملا طبیعی پوست را تهیه کنید. این کار ساده ترین راه برای داشتن پوستی شگفت انگیز است.

مراحل مقدماتی

  1. شستن صورت
  2. استفاده از ماسک روی صورت
  3. لایه برداری
  4. سرم چشم
  5. محافظت از پوست
  6. مرطوب کننده
  7. ضد آفتاب

شروع : مراحل اولیه

قبل از شروع کار، چند مرحله اساسی وجود دارد که باید قبل از ایجاد یک برنامه مراقبت از پوست در مردان، انجام دهید.
این مراحل به شما کمک می‌کنند تا هنگام شروع کار ابزار مناسبی داشته باشید.
قبل از دست زدن به صورت، حتما دستان خود را بشویید. ابتدا دستان خود را بشویید. این کار خود به تنهایی بیانگر همه چیز است. در دستان شما تقریبا 1500 باکتری در هر سانتی متر مربع جمع می‌شود. ناخن‌ها به مراتب حتی بدتر هستند. نوک هر انگشت پناهگاه صدها هزار باکتری است.
آقایان دستان خود را بشویید. این کار ایمن ترین راه برای تضمین این است که تعداد زیادی میکروب در صورت خود مشاهده نکنید. از محصولات کاملا طبیعی استفاده کنید.
از شستن صورت خود با استفاده از شامپوی بدن جدا خودداری کنید. این کار یک دلیل بیولوژیک دارد. پوست صورت (لایه شاخی) حساسیت بیش تری نسبت به بقیه اندام‌های بدن دارد.
تعداد سلول‌های پوست صورت شما نیز کم تر از تعداد سلول‌های بدنتان است و در نتیجه آسیب پذیرتر می‌باشند. مواد شست و شو دهنده بدن باعث خشن تر شدن جنس پوست صورت شما می‌شوند.
به دنبال مواد طبیعی مانند گزینه‌های زیر باشید:

  • عصاره برگ چای سفید
  • فندق افسونگر
  • آب آلوئه ورا

هر کدام از موارد بالا دارای خواص درمانی هستند که شامل اثرات ضد التهاب، پیشگیری از آکنه و ترمیم زخم‌های پوستی می‌باشد.

نوع پوست خود را بشناسید

این امر در مورد روند موثر مراقبت از پوست برای مردان ضروری است.

  • پوست Eudermic (یودرمیک) (طبیعی): برای داشتن این نوع پوست به صورت روزانه از ویتامین C استفاده کنید. برای داشتن پوستی صاف از محصولات دارای اسید آلفا-هیدروکسی سنگین استفاده کنید.
  • پوست خشک: یک روال معمول با تمرکز روی مرطوب کنندگی پوست خود را در پیش بگیرید. محصولات حاوی آلوئه ورا، گلیسیرین و اسیدهای هیالورونیک را تهیه کنید. این کار کمک می‌کند تا خشکی و خسارت ناشی از آن بر روی پوست صورت شما خنثی شود.
  • پوست چرب: از مواد شست و شو دهنده با لایه بردارهای ملایم و اسید سالیسیلیک استفاده کنید. اگر بعد از هر بار شست و شو کمی سرم صورت هم استفاده کنید، پوست خود را فریب می‌دهید تا سبوم و چربی کم تری تولید کند.
  • پوست ترکیبی (چرب و خشک): پاک کننده‌های مبتنی بر لوسیون و سرم‌های هیالورونیک را در اولویت قرار دهید.
  • پوست حساس: پاک کننده‌های کرم یا شیر را انتخاب کنید. از هرگونه عطر و بوی شیمیایی خودداری کنید. به دنبال عصاره‌های بر پایه چای باشید که واکنش و حساسیت ایجاد نکنند.
  • پوست فرد بزرگسال (چروک شده): با مرطوب کننده‌های روزانه شروع کنید. از پاک کننده‌های مبتنی بر لوسیون استفاده کنید.

هرگز از آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده نکنید. حفظ اعتدال نکته کلیدی است.

استفاده از آب با دمای مناسب

آب گرم باعث تحریک و خشکی پوست می‌شود. از طرف دیگر، آب سرد نیز منافذ پوست را بسته و برای شما هیچ گونه نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت.
با آب گرم شروع کنید. صورت خود را با آب دارای دمای 100 درجه فارنهایت (40درجه سلسیوس) بشویید تا منافذ صورتتان باز شوند.
در نهایت صورت خود را با آب سرد 60 درجه فارنهایت (15درجه سلسیوس) بشویید تا پس از اتمام کارتان تمام منافذ بسته شوند.
متوجه شدید؟ خوب است. اکنون می‌توانیم به ادامه روند مراقبت از پوست بپردازیم.

1- شستن صورت

باید صورت خود را روزی دو بار بشویید. صبح یک بار برای از بین بردن هر گونه چربی و عرقی که هنگام خواب بر روی صورت شما نشسته است. البته اگر صبح‌ها به باشگاه می‌روید، منتظر بمانید تا ورزشتان تمام شود و سپس صورت خود را بشویید.
برای از بین بردن هر گونه کثیفی، تعریق و آلودگی جمع شده در طول روز، بار دوم را قبل از خواب انجام دهید.
صورت خود را با آب گرم مرطوب کنید. به اندازه یک سکه یک قطره مایع شست و شو را روی انگشتان خود بریزید، سپس دستانتان را به هم بمالید تا خوب کف کند، و در نهایت صورت خود را بشویید.
هنگام شستن صورت خود، دست‌ها را با حرکات دورانی به سمت بالا حرکت دهید. این کار از کشیدگی و افتادگی ناشی از پایین کشیدن پوستتان جلوگیری می‌کند.
هم چنین این کار باعث گردش خون در صورت و کاهش قرمزی آن می‌شود و درخشندگی بیش تری به پوست صورت شما می‌بخشد.
بعد از حدود 2 ثانیه صورت خود را با آب گرم بشویید و آن را با حوله خشک کنید. از همان حوله ای که برای بدن خود استفاده می‌کنید، استفاده نکنید، زیرا این کار بسیار ناخوشایند است.
اطمینان حاصل کنید که با حوله صورت خود را مالش نمی دهید. زیرا این کار باعث کشش پوست شما می‌شود و می‌تواند به مرور زمان در صورت شما چین و چروک ایجاد کند!
این اولین مرحله از برنامه‌های مراقبت از پوست مردان است.

2- استفاده از ماسک صورت

می خواهید به مرحله بعدی بروید؟ با استفاده از ماسک‌های صورت پاکسازی عمیق تری داشته باشید.
ممکن است این کار زنانه به نظر برسد، اما به شما کمک می‌کند تا به حفره‌ها و منافذ عمیق دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را به خوبی بشوید.
نه تنها با این کار منافذ پوست شما از بین نمی رود، بلکه ماسک‌های حاوی آلوئه ورا و روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت و جوان سازی پوست صورت شما می‌شوند. بعلاوه این محصولات هیچ گونه تداخلی با سایر محصولاتی که مصرف می‌کنید، ندارند.
هفته ای یک یا دو بار ماسک بزنید. ماسک را با لایه ای یکنواخت روی صورت خود (و در صورت تمایل گردن) پهن کنید. آرام باشید. بگذارید ماسک 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان بماند.
چگونه آن را از روی صورتتان پاک کنید؟ به سادگی. دستان خود را خیس کرده و با ماساژ ماسک را روی صورت خود شروع کنید. هنگامی که به بافت خامه ای رسیدید، می‌توانید به راحتی آن را آبکشی کنید.

3- لایه برداری

لایه برداری به معنای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است – اغلب با یک ماده گرانوله. به همین دلیل است که لایه بردارها معمولا دارای بافت شنی هستند.
این فرآیند سلول‌های مرده پوست را به طور کامل از بین می‌برد، این در حالی است که با از باز کردن منافذ پوست، جذب رطوبت نیز افزایش پیدا می‌کند. لایه برداری منظم می‌تواند تولید کلاژن را بهبود بخشد – که به درخشش پوست کمک می‌کند. بعلاوه قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد.

این کار چگونه انجام می‌شود؟

این کار را دو بار در هفته انجام دهید. لایه برداری بیش از دو بار می‌تواند به پوست آسیب برساند. بعلاوه، این کار را در همان روزی که ماسک روی صورت خود می‌گذارید، انجام ندهید.
در هنگام شست و شو، صورت خود را با آب گرم مرطوب کنید و مقدار کافی اسکراب (لایه بردار) را به کف دست خود بمالید. درست همان طور که دست هایتان را می‌شوید، باید آن‌ها را به هم بمالید و سپس اسکراب را روی صورت خود مالش دهید.
از ضربه ‌های ملایم و دایره ‌ای مانند شست و شوی قبل از شستن با آب خنک استفاده بکنید و صورت خود را خشک کنید. هرگز این جنبه مهم از برنامه مراقبت از پوست خود را فراموش نکنید.

4- استفاده از سرم چشم

اگر از سیاهی دور چشم، خطوط پا کلاغی دور چشم یا چروکیدگی آن رنج می‌برید، این کار برای شما مناسب است.
سرم‌ها به اکسیژن رسانی بیش تر به رگ‌های خونی اطراف چشم کمک می‌کنند. پوست در این منطقه به طور ویژه ای حساس است و باعث قابلیت پذیرش بیش تر آن در برابر اثرات سرم می‌شود.
آن‌‌ها به عمق پوست صورت نفوذ می‌‌کنند و به همین دلیل است که عملکرد گردش خون شما بهبود می‌‌یابد.
پوست اطراف چشم نسبت به بقیه صورت حساسیت و قابلیت پذیرش بیش تری دارد.

  • روغن پوست گریپ فروت: یک ماده طبیعی رایج است که بوی خوبی دارد و از آکنه جلوگیری می‌کند.
  • روغن بذر گل محمدی: دارای ویتامین A قوی است، که موجب بازسازی پوست می‌شود.
  • عصاره میوه زغال اخته: منبع خوبی از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر تحریکات محافظت می‌کند.

قطره ای به اندازه یک نخود را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و قبل از شست و شو آن را به آرامی دور چشم بمالید.
هرگز آن را روی پلکتان قرار ندهید، سعی کنید با تمرکز این کار را انجام دهید.
نیازی به زیاد مالیدن آن ندارید، زیرا پوست اطراف چشمان شما رطوبت را به راحتی جذب می‌کند.

5- از محافظ پوست استفاده کنید.

محافظ‌های ضد پیری پوست در چندین سطح با چین و چروک مبارزه می‌کنند. آن‌ها با فعال کردن مداوم سلول‌های جدید پوست و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، افزایش سن پوست صورت را کند می‌کنند.
نتیجه این کار پوستی فعال با حالت کشسانی بالا است. بعلاوه این ماده پوست شما را برای مرطوب کننده آماده می‌کند و جذب آن را تسهیل می‌کند. به حالت یک اسفنج فکر کنید. اسفنج خشک لک را جذب نمی کند اما یک اسفنج مرطوب این قابلیت را دارد.
اطمینان حاصل کنید که محافظ پوست شما دارای ویتامین C است. در صورت امکان، به دنبال آلوی کاکادو باشید – یک آنتی اکسیدان طبیعی که ویتامین C بیش تری نسبت به سایر مواد غذایی دارد.

6-از ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش آسیب زیادی به سلول‌های پوست می‌رساند، البته باید گفت که ما نمی توانیم این آسیب‌ها را ببینیم.
آن‌ها به DNA سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند که به نوبه خود باعث جهش و نقص می‌شود. که در نهایت می‌تواند منجر به پیری زودرس و سرطان شود.
به همین دلیل هر روز صبح استفاده از ضد آفتاب بسیار مهم است.
از چه چیزهایی باید خودداری کرد؟ مواد شیمیایی مانند اکسی بنزون، رتینیل پالمیتات و پارابن ها.
آکادمی پوست کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر را توصیه می‌کند.
در عوض به دنبال این مواد باشید:

  • روغن نارگیل: برای بهبود زخم ها، کاهش التهاب و محافظت از پوست در برابر باکتری‌ها بسیار مناسب است.
  • شی باتر: به لطف تعداد زیاد اسیدهای چرب پوست را نرم می‌کند.
  • روغن بذر هویج: خط دفاعی اصلی در برابر اشعه UV می‌باشد و به داشتن پوست صاف، خنثی کننده آسیب‌های ناشی از خورشید و متراکم کردن ویتامین‌ها کمک می‌کند.

صبح قبل از بیرون رفتن آن را سخاوتمندانه به صورت خود بمالید. حتما این کار را بعد از خشک شدن مرطوب کننده انجام دهید.
به آن فرصت دهید تا فعالیتش روی صورت شما آغاز شود! قبل از بیرون رفتن حدود 15 دقیقه صبر کنید.

خلاصه: روند مراقبت از پوست در مردان

مواد تشکیل دهنده، برنامه‌های معمول و محصولات مختلف – به نظر می‌رسد استفاده از آن‌ها زیاد باشد. همه این‌ها به دو عامل بر می‌گردد: مواد طبیعی و نظم.
تحقیق خود را در مورد برندها و محصولات مختلف انجام دهید. نوع پوست خود را بشناسید و طبق آن رفتار کنید. با انجام این کارها در عرض یک یا دو ماه، شما یک انسان کاملا جدید خواهید بود.
اگر به پوست خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید زیبا و سالم به نظر برسید، محصولات کاملا طبیعی پوست را برای خود تهیه کنید. کاملا جدی می‌گویم – این ساده ترین راه برای داشتن پوستی شگفت انگیز است.

.
منابع:
.https://honarfardi.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت