نکات مهم سشوار کشیدن موی آقایان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

آموزش سشوار کشیدن موی مردانه

به هر صورت قدم اول برای آموزش سشوار کشیدن موی مردانه این است که یک فرم موی ماندگار داشته باشید. مدلی که متناسب با صورت شما انتخاب شده است و حالا قرار است با سشوار کشیدن‌های پی در پی، موها را برای ماندن در آن فرم ایده ‌آل عادت بدهید. اگر یک مدل موی مشخص داشته باشید، بسیار راحت تر و سریعتر می‌توانید نحوه سشوار کشیدن مو را انجام دهید. حالا که تکلیفتان روشن است و ظاهرا می‌‌دانید که می‌‌خواهید چه شکلی باشید، می‌توانیم وارد نکات کلیدی در اصول سشوار کشیدن بشویم.

چند گام ساده برای آموزش سشوار کشیدن موی مردانه

سشوار کشیدن یک راه سریع برای صاف کردن موهای وز و بلند است. از این رو هر آقایی که صاحب موهای تقریباً بلندی است، باید روش پرداختن به نحوه سشوار کشیدن اصولی و سریع را بداند. این اصول را در چند گام ساده مطرح می‌ کنیم:

  • گام اول:

  • همه چیز برای سشوار کشیدن موی مردانه از حمام شروع می‌شود. اینکه در مقدمات سشوار کشیدن، موهای شما نرم و فرم پذیر باشند، شرط کلیدی است. پس باید دست به کار باشید و چند دقیقه قبل از آن در فضای حمام موهای خود را نرم و انعطاف پذیر کنید. لذا انتخاب یک شامپوی مناسب نقش کلیدی در فرم پذیری موهای شما دارد.

هر مویی شرایط خاص خودش را دارد. اینکه موی شما خشک و یا چرب است، نیاز به شامپوی مناسب را جدی تر خواهد کرد. شامپوی نامناسب باعث شکننده شدن موهای شما می‌شود. موهایی که خشک و شکننده باشند، هرگز فرم مناسبی نمی ‌گیرند. از طرفی لازم است تا پس از آغشته کردن موها با انواع شامپوها آنها را در اندک زمانی بشویید. ماندن بیش از حد موها در مواد شیمیایی انواع شامپوها باعث تخریب آنها خواهد شد. در ضمن لازم است تا موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. استفاده از آب داغ موها را تخریب می‌‌کند.

  • گام دوم:

  • از حوله استفاده کنید. حوله را ساخته‌اند تا آب موهای شما را بگیرد. یک اشتباه ساده در نحوه سشوار کشیدن موی مردانه آن است که برخی می‌‌خواهند با هوای داغ این وسیله موهای خیس خود را خشک کنند. گویا حوصله استفاده از حوله را ندارند. انگار هوای داغ سشوار را جدا از فرم دهی به عنوان یک ابزار آبگیری در نظر می‌ گیرند. سشوار برای فرم دهی موهای شما است. استفاده بیش از حد برای اهدافی مانند خشک کردن مو، باعث تخریب بافت مو خواهد شد.
  • گام سوم:

  • یک حالت مقدماتی برای موهایتان درست کنید. استفاده از یک شانه دندانه بلند که انبوه موهای شما را در یک حالت منظم و مقدماتی بچیند، تاثیر مثبتی در نحوه سشوار کشیدن موی مردانه دارد. اگر در همان ابتدای کار پس از خشک شدن مو با حوله به سراغ انواع برس‌های ظریف و پر دندانه باشید، موهای آشفته سر شما مقاومت زیادی در آشفته ماندن خواهند کرد. یک شانه دندانه بلند کمک مناسبی برای رسیدن به یک فرم مقدماتی و البته ایده ‌آل است.
  • گام چهارم:

  • از برس گرد در سایز مناسب استفاده کنید. ابزار مناسب برای سشوار کشیدن موی مردانه، برس ‌های گرد هستند. آنها موها را به طور کامل در خود پیچیده و در معرض جریان هوای گرم سشوار قرار می‌‌دهند. البته انتخاب سایز درست برس گرد نیز اهمیت دارد. هر چه موهای شما بلندتر باشند، باید از یک برس گرد قطورتر نیز استفاده کنید. البته این موضوع در ارتباط مستقیم با مدل موی انتخاب شده شما قرار دارد.

ممکن است مویی بلند داشته باشید؛ اما الگوی استفاده از برس گرد با قطر کم برای فرم دهی مدل موی مردانه شما مناسب تر باشد. غالبا انتخاب، برس گرد مناسب یک تصمیم با انجام روش‌های آزمون و خطایی است. اما اگر به دست آرایشگر شخصی خودتان دقت کنید، احتمالاً بتوانید سایز برس گرد مناسب را پیدا کنید. استفاده از برس گرد نیز بسیار ساده است. کافی است موهای خود را به‌ دور برس گرد بپیچید و در مقابل جریان باد گرم سشوار بگیرید و سپس به آرامی موها را از دور برس باز کنید. در این هنگام موهای صاف و یکدست شده‌ی شما در فرم ایده آلی که می‌خواهید آماده هستند.

  • گام پنجم:

  • بهتر است مهارت کار با هر دو دست را در سشوار کشیدن موی مردانه یاد بگیرید. اینکه بتوانید با یک دست برس گرد را در لای موهای خود بپیچید و با دستی دیگر همراه با تسلطی کافی سشوار را بر موهای درگیر شده با برس هدایت کنید. هرگز سر داغ سشوار را در تماس با موهایتان قرار ندهید. یک فاصله 10 سانتیمتری برای تکمیل روش سشوار کشیدن مو شما کفایت می‌کند. البته لازم است تا تمام فضای بالای سرتان را سشوار بکشید. موهای شما در تمام اطراف سر شما حالت وز پیدا کرده اند. پس تنها به آن بخش هایی که می‌بینید اکتفا نکنید.
  • گام ششم:

  • حالا که سشوار کشیدن مو شما تمام شده است و از حضور یک موی یکدست و حجیم شده در بالای سر خود لذت می‌برید، شاید بخواهید تا این زیبایی را برای مدتی ماندگار کنید. استفاده از یک تافت مو و یا اسپری‌های مخصوص موهای حالت گرفته شما را استوار می‌کند. تافت زدن نیاز به دقت بالایی دارد. مراقب باشید که قسمت نازل تافت را به سمت چشم‌های خود نگه ندارید. تافت باید از فاصله 15 سانتیمتری اسپری شود. اگر فکر می‌کنید که به خوبی توانایی این کار را ندارید، حتما از کسی بخواهید که اندک اسپری بر موهای شما بزند.

احتمالا همگی شما کم و بیش این گام‌ها را می‌دانید و کم و بیش هم آنها را رعایت می‌کنید. هدف ما هم قصد تشریح ساده ای در تدوین مراحل روش سشوار کشیدن موی مردانه بوده است. البته در این بین توصیه می‌کنیم که از موهای خود در برابر حرارت بالای سشوار محافظت کنید. لازم به ذکر است که حرارات بالاتر لزوما به یک سشوار بهتر ختم نمی شود. بلکه ممکن است باعث آسیب دیدن موهای شما بشود. انتخاب درست حرارت و یا درجه قدرت هوای گرم خارج شده از سشوار ارتباط مستقیم با حجم موی شما دارد.

توجه کنید:

قطعا می‌دانید که سشوار را برای استفاده بانوان نیز طراحی کرده اند. حرارت بالا و یا قدرت تولید هوای پرفشار در خروجی سشوار برای فرم دهی موی پرپشت بانوان تدارک دیده شده است. این حرارت قطعا باعث آسیب موی کوتاه آقایان خواهد شد. لذا در سشوار کشیدن موی مردانه دست به احتیاط باشید و یک حرارت ملایم را در خروجی هوای داغ سشوار انتخاب کنید.

چند نکته درباره سشوار کشیدن موی مردانه

  • همه چیز برای سشوار کشیدن موی مردانه از حمام آغاز می‌شود. اینکه در ابتدای کار با سشوار، موهای شما نرم و فرم پذیر باشند، شرط اساسی است. پس باید دست به کار باشید و قبل از سشوار کشیدن در داخل حمام موهای خود را نرم و انعطاف پذیر کنید. پس انتخاب یک شامپوی مناسب نقش کلیدی در فرم پذیری موهایتان خواهد داشت.
  • هنگام سشوار کشیدن، سشوار را با یک زاویه مناسب به موها نزدیک کنید.
  • از تافت برای فیکس کردن موهایتان استفاده کنید. اگر از اسپری استفاده می‌کنید، از فاصله 15 سانتی متری اسپری کنید و بعد تا اسپری خشک نشده مو درحالتی که میخواهید نگه دارید تا خشک شود وبه همان حالت بماند.
  • خیلی از سرم مو و موس مو استفاده نکنید مخصوصا کف سر. زیرا حالتی چرب به موهایتان می‌دهد.
  • بهترین برس برای خشک کردن موها، برسی بزرگ و گرد است. این برس بهترین حجم و حالت را به موهایتان خواهد بخشید.
  • استفاده از کرم محافظ برای جلوگیری از آسیب مو در برابر حرارت سشوار
  • موها برای کشیدن سشوار باید مرطوب باشد. اگر سشوار را روی موهای کاملا خیس بکشید باعث وز شدن مو و اگر موهایتان کاملا خشک باشد نمی‌توانید به راحتی حالت دهید.
  • سشوار را روی موهایتان متمرکز و بی‌حرکت زیرا این کار باعث سوختن موهایتان می‌شود.
  • اگر دوست دارید موهایتان حجیم شود بر خلاف رویش مو سشوار کنید.

.
منابع:
.https://asremoo.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت