راهنمای دفتر مشق

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

عوامل مهمی در خرید یک دفتر مشق مهم هستند که عبارتند از:

.

تعداد برگه‌های دفتر مشق

در خرید دفتر مشق یکی از مهم ترین عوامل تعداد برگ‌های آن است. هر چقدر تعداد برگه‌های آن بیشتر باشد به نفع شماست چرا که برای مثال شما به جای خرید دو دفتر صد برگ بیست هزار تومانی،می‌توانید یک دفتر دویست برگ سی و پنج هزار تومانی بخرید و از این لحاظ به نفع شماست که دفتر دویست برگ را خریداری کنید.

.

سیمی بودن دفتر مشق

یکی از موارد مهم دیگر این است که دفتر سیمی باشد. درست است که قیمت دفتر سیمی بالاتر است اما استفاده از آن بسیار راحت تر است و نسبت به قیمت بالاترش، باز هم ارزش خرید را دارد.

.

جنس جلد دفتر مشق

بهتر است که دفتری را خریداری کنید که جنس جلد آن محکم باشد تا از برگه‌ها به خوبی نگهداری کند.همچنین اگر شما  دنبال یک دفتر بادوام به عنوان دفتر مشق هستید، دفترهای با جلد پلاستیکی انتخاب کنید. چرا که پاره نمی شود و در صورت کثیف شدن با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌شود و دوام بسیار بالایی نیز دارد.

.

تعداد خط‌های هر صفحه دفتر مشق

تعداد خط‌های صفحات یک دفتر خیلی مهم است. حتما دقت کنید که دفتری را خریداری کنید که تعداد خط‌های آن استاندارد باشد.

.

نوع صحافی دفتر مشق

نوع صحافی تاثیر بسیاری در دوام و ماندگاری دفتر و راحت بودن گردش و حرکت دست هنگام نوشتن دارد.برای مثال خوبی دفتر‌های سیمی این است که به راحتی ورق می‌خوردند و در حین ورق زدن، کاغذ پاره نمی‌شود.

عوامل بالا از مهم ترین عوامل خرید یک دفتر بودند که به آن‌ها اشاره کردیم.اما خب برای کودکان طرح روی جلد دفتر نیز مهم هست که از آن نیز نباید غافل شویم. همیشه باید اجازه دهیم خود آن‌ها طرح دفتر خود را انتخاب کنند که بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و راغب باشند تا از آن استفاده کنند.

.
منابع :
.https://www.chapkhone.info

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت