راهنمای آهن‌ربا

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

در ابتدای کار باید حتما این را بگویم که در حین تولید این محتوا، اصلا فکر نمی‌کردم که آهن‌ربا نیز اینقدر تنوع و جذابیت داشته باشد و در یک جمله باید بگویم که خرید آهن‌ربا خودش یک دنیا است. خب بگذریم و به موضوع اصلی خودمان، یعنی خرید آهن ربا بپردازیم.

آهن‌ربا‌ها بسیار متنوع هستند و برای انتخاب آهن‌ربای مناسب باید انواع آن‌ها و انواع کاربردهای آن‌ها را بدانید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از آن‌ها برای شما کاربرد دارد و به درد شما میخورد.

.

انواع آهن‌ربا

انواع آهن‌ربا‌های مهم عبارتند از:

آهن‌ربا سرامیکی یا فریت

زیاد قوی نیستند و نهایت آهن‌ربایی آن‌ها سی کیلوژول بر متر مربع است.

آهن‌ربا نئودیمیوم

خاصیت مغناطیسی بسیار بالایی دارند و همچنین جز قوی‌ترین آهن‌ربا‌ها هستند.

آهن‌ربا لیفترمغناطیسی

نوعی بالابر بسیار قوی مغناطیسی است که در ساخت آن از مگنت‌های نئودیوم استفاده می‌شود. جذب قطعه فلزی بدین صورت انجام می‌شود که دستگاه را بر روی آن قرار داده و با تغییرحالت اهرم به حالت روشن به صورت دستی میدان مغناطیسی را برقرار میکنیم و قطعه جذب مگنت می‌شود و پس از اتمام جابجایی، اهرم را به حالت اولیه خود باز میگردانیم تا قطعه از مگنت جدا شود.

آهن‌ربا رولی (لاستیکی)

خاصیت مغناطیسی ضعیفی دارند و بیشتر کاربرد آن‌ها در صنعت چاپ است.

آهن‌ربا ورقه‌ای (لاستیکی)

بیشتر کاربرد این نوع از آهن‌ربا‌ها در صنعت چاپ مگنتی و کارت ویزیت مگنتی و شاسی عکس و تقویم‌های مگنتی و تبلیغات روی خودرو‌ها میباشد.

آهن‌ربا نواری

از مخلوط کردن پودر آهن‌ربای فریت و لاستیک و از طریق نورد دادن و یا شارژ تولید می‌شود. بیشتر کاربرد آن در درب و پنجره‌های توری است.

.
منابع :
.https://www.chapkhone.info

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت