راهنمای جعبه لوازم التحریر

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

از زمان‌های قدیم تا به امروز وسیله‌ها در هر موقع به شکلی خاص بوده‌اند جعبه لوازم التحریر نیز از این دسته محسوب می‌شوند و تنوع خاصی داشته اند. می‌توانیم بگوییم که این جعبه‌ها در اوایل به صورت بسیار ساده و بدون طرح خاصی موجود بودند که تمامی وسایل را به صورت یکجا در آن قرار می‌دادند اما با گذشت زمان و بالا رفتن توقعات برای راحتی از انواع جعبه لوازم التحریر با طرحی خاص و جایگاه ویژه برای هر لوازم مانند مداد و خودکار، لوازم طراحی و… به بازار عرضه شد.

.

کاربرد:

باید در نظر داشته باشید که باید وسیله ای را خریداری کنید که مطابق با نیاز شما می‌باشد. یعنی به راحتی شما در استفاده از آن کمک کند و از آن مهمتر تمام قوانین موجود برای برای استاندارد بودن در آن به کار گرفته شده باشد.

.

جنس جعبه لوازم التحریر:

با توجه به این که امروزه بسیاری از وسایل با جنس‌های مختلف در بازار موجود می‌باشد باید سعی کنید وسیله ای را انتخاب کنید که دارای جنس مرغوبی باشد و بتواند از دوام خوبی برخوردار باشد. انواع مختلفی از جعبه‌های فلزی، چوب و … موجود می‌باشد که به معرفی برخی از آن‌ها برای آشنایی بیشتر شما می‌پردازیم.

.

جعبه لوازم فلزی:

این جعبه‌ها از زمان قدیم تا به امروز مورد استفاده خیلی‌ها بوده است و دیدن آن ممکن است یادآور خیلی از خاطرات مدرسه باشد. طراحی آن به گونه ای است که به صورت کاملاً یک دست بدون آن که جایگاه خاصی برای هر وسیله داشته باشد در اختیار شما قرار می‌گیرد و بدون سختی می‌توانید در آن را باز و بسته کنید.

.

جعبه لوازم چوبی:

این دسته از جعبه‌ها بیشتر برای کسانی که دارای شغل اداری یا به طراحی و نقاشی مشغول هستند توصیه می‌شود. خیلی از افراد که شغل اداری دارند علاقه خاصی به اتودها و یا روان نویس‌های شیک و زیبا دارند و می‌خواهند که همیشه روی میزو در دسترس شان باشد پس می‌توانید از جعبه لوازم‌های چوبی با طرح‌های زیبا استفاده کنید و برخی دیگر نیز که به کار طراحی مشغول هستند احتیاج دارند که قلم موها و دیگر وسایل خود در جعبه ای مناسب قرار دهند که برای این دسته از افراد نیز مناسب می‌باشد. البته این جعبه‌ها برای نگهداری لوازم التحریر‌های شما نیز کاربردی می‌باشد.

.

جعبه لوازم التحریر پلاستیکی:

این سری از جعبه‌ها به علت طرح‌های رنگی و شخصیت برنامه‌های کارتونی دخترانه و پسرانه بیشتر برای بچه هایی که تازه به مدرسه می‌روند جذاب و خواستنی می‌باشد. بچه‌ها هنگام ورود به مدرسه به علت نا آشنا بودن با محیط و ناتوانی در محافظت از وسایل‌های خودشان با مزیتی که این وسیله دارد می‌توانند هر لوازم را در جای مخصوص خود قرار دهند که کمک می‌کند به جلوگیری از گم شدن وسایل .

.

جعبه‌های لوازم مقوایی:

در این زمینه منظور ما مقواهایی نیست که ممکن است خیلی زود دچار خرابی شوند اما باطرح‌های رنگی و ساده و انواع شکل‌های استوانه ای ،مکعبی و… که دارند بیشتر برای نگهداری مدادرنگی‌ها استفاده می‌شود.

و اما نوع چرمی این این جعبه‌ها یا جامدادی بسیار با کلاس تر است به این دلیل که همیشه پارچه‌های چرمی برتری خاصی نسبت به سایرین دارند این یکی از مزیت‌های این جامدادی محسوب می‌شود و به آسانی و وزن سبکی که دارند در هر لحظه قابل حمل هستند.
.

جامدادی پارچه ای:

این نوع نیز از پارچه‌های بسیار مرغوبی ساخته میشوند و پارچه‌ها نیز در انواع و طرح‌های مختلف و زیبا برای تولید این وسیله‌ها در دسترس هستند. یکی از مزایای خاص این وسیله این است که می‌توانید هر چندین بار آن را بدون آن که خراب شوند بشویید و هیچگاه در این فکر نباشید که هنگام کثیف شدن آن مجبورید آن را تعویض کنید.

.

نحوه‌ی باز و بسته شدن جعبه‌های لوازم:

این ویژگی بستگی به نوع خرید شما دارد. جعبه لوازم‌های فلزی رامیتوانید به کمک یک گیره‌ی قفل مانند باز و بسته کنید.

.

جامدادی پارچه ایی:

اما برای پارچه ای‌ها زیپ هایی استفاده می‌شود که در راحتی باز و بسته شدن آن نقش زیادی دارند و در راحتی شما اهمیت بالایی دارند.

.

جامدادی چوبی:

جعبه‌های چوبی که اکثراً روی میزها قرار دارند و دارای نمای خاصی هستند به طور کشویی و بسیار زیبا کنار رفته و دوباره در جای خود قرار می‌گیرد.

بعضی از انها به طور چسبی که دو تکه چسب در دو طرف جامدادی قرار می‌گیرد و در بعضی موارد برای ایمنی بیشتر ممکن است پس از باز شدن چسب به آن یک زیپ نیز متصل می‌کنند.

.

گروه سنی برای خرید:

شما برای خرید یک جعبه لوازم تحریر باید مطمئن باشید که مناسب سن شما می‌باشد. برای ورود به دبستان معمولاً توصیه می‌شود از نوع بچگانه‌ی آن خریداری شود اما برای آن دسته از کسانی که سن بالاتری دارند و ابزار کارشان نیز محسوب می‌شود از نوع خاصشان که دارای طراحی‌های شیک و ساده اما زیبا هستند برای استفاده توصیه می‌شود.

.
منابع :
.https://journal.nobesho.com/

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت