راهنمای بوم نقاشی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

جنس بوم نقاشی از چیست؟

جنس روی بوم، پارچه‌ای با جنس خاص است. جنس بوم نقاشی بسیار مهم است، زیرا اگر شما بومی با کیفیت نامناسب خریداری کنید؛ هم پول شما هدر رفته است و پس از این که نقاشی کردید متوجه می‌شوید که زمان شما نیز به هدر رفته است و همه این‌ها وابسته به جنس بوم نقاشی است؛ پس خیلی باید در خرید یک بوم نقاشی دقت نمایید.

.

نکات مهم در مورد خرید بوم نقاشی

بوم‌های نقاشی انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

1) بوم دیپ: در این نوع از بوم، ضخامت چوب دور بوم زیاد است. معمولا ضخامت چوب در بوم دیپ بیشتر از بوم دور سفید می‌باشد.

2) بوم دور سفید: ضخامت چوب بوم‌های دور سفید معمولی است. در بوم‌های دور سفید برخلاف بوم‌های معمولی، منگنه پشت کار قرار دارد.

3) بوم‌های معمولی: بوم‌های معمولی که بسیار رایج نیز هستند، بوم‌هایی هستند که منگنه آن‌ها کنار بوم قرار دارد (نه پشت آن).

  • در خرید بوم نقاشی، حتما بوم را رو به سمت آفتاب بگیرید و اگر کوچکترین روزنه‌ای را مشاهده کردید، آن را به هیچ وجه نخرید؛ چرا که بوم به خوبی آسترکشی نشده است و بومی نامناسب و نامرغوب است.
  • مورد دیگر این‌ که حتما با ناخن روی پشت بوم بکشید، اگر جای ناخن شما روی بوم ماند، آن بوم نامناسب و نامرغوب است و نباید آن را خریداری کنید.
  • از موارد مهم دیگر در خرید بوم این است که، شما باید قسمتی از لبه پارچه بوم را به پشت تا بزنید و در صورتی که پس از این تا زدن، مواد آسترکشی شده از روی پارچه جدا نشد، یعنی بوم از جنس خوب و مرغوبی برخوردار است؛ در غیر اینصورت به هیچ وجه اقدام به خرید این بوم نکنید.
  • در کل باید بدانید که برای انتخاب یک بوم مرغوب، علاوه بر مواد استفاده شده در آسترکشی، دقت فردی که آسترکشی را انجام داده نیز خیلی خیلی مهم است و در نتیجه باید از برند‌های خوب و ثابت شده استفاده کنید.

.
منابع :
.https://www.chapkhone.info

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت