راهنمای ماشین حساب

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

ماشین حساب بعنوان لوازم التحریر پرفروش موجب افزایش دقت و کاهش زمان محاسبه در کارهای روزمره می‌شود که طیف کاربری متنوعی از جمله، تحصیل، تجارت، تحلیل و تحقیق دارد؛ با توجه به انواع کاربری‌های این پردازش‌گر، خرید ماشین حساب به یک نوع ساده محدود نیست و انواع دستگاه ماشین حساب در طراحی‌ها، قابلیت‌‎ها و هزینه‌ها در بازار موجود است.

برخی ماشین حساب‌ها با قابلیت‌های گرافیکی مناسب تحقیق‌های علمی هستند و برخی به دلیل طراحی مناسب و بزرگ‌بودن دکمه‌ها، مناسب کسب‌وکار و فضای تجاری هستند. در ادامه با معرفی انواع ماشین حساب، به راهنمای خرید ماشین حساب برای انواع مصارف کاربری خواهیم پرداخت.

.

انتخاب و خرید ماشین حساب مناسب

جالب است بدانید که صدها نوع ماشین حساب در بازار موجود است و تنوع گسترده‌ای در مورد این محصول دیده می‌شود. هر ماشین حساب می‌تواند دارای قابلیت خاص خود باشد که برای هر کاربر نسبت به دیگر از اولویت بالاتری برخوردار باشد. انواع قابلیت‌ها و خصوصیات مانند پنل انرژی خورشیدی، داشتن دو نمایشگر برای نمایش به مشتری، وجود معادلات پیچیده محاسباتی، زبان‌های در دسترس، میزان مصرف انرژی و نوع منبع تغذیه باید بررسی شود.

دانشجویان و افراد در حال تحصیل ممکن است به انواع توابع و عملیات‌های ریاضی متفاوت برای کلاس‌های آموزشی مختلف نیاز داشته باشند، حتی پیچیده‌‍ترین ماشین حساب‌ها هم ممکن است توابع خاصی را در خود نداشته باشند، پس باید موارد مورد نیاز تمامی کلاس‌های آموزشی بررسی شود.

.

خرید ماشین حساب یا برنامه ماشین حساب

برنامه‌های دیجیتالی ماشین حساب که قابل نصب بر تلفن هوشمند و رایانه هستند، به سادگی بسیاری از قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند اما محدودیت‌هایی دارند که خرید ماشین حساب را به جای استفاده از اپلیکیشن در اولویت قرار می‌دهند. افراد محصل در بیش‌تر مواقع محدودیت ممانعت استفاده از لوازم دیجیتال با قابلیت‌های ارتباطی را دارند و به همین دلیل مجبور به استفاده از نمونه فیزیکی هستند. در تجارت و کسب‌وکار با وجود آزادی در استفاده اما در دسترس بودن همواره ماشین حساب بسیار اهمیت دارد و از طرفی باید نتیجه حساب را به مشتری نشان داد، که در این صورت خرید ماشین حساب فیزیکی برای مغازه و کسب‌وکار انتخاب مناسب‌تری است، چرا که فرایند سریع‌تری دارد و با مصرف بهینه‌تر انرژی، همواره در دسترس است.

.

خرید ماشین حساب با انرژی خورشیدی یا باتری

با این که مصرف انرژی در بیش‌تر ماشین حساب‌ها بهینه است اما اتمام انرژی باتری در یک جلسه مهم یا در حین جواب‌دادن به امتحان زیان‌بار است، از این رو باید با منبع تغدیه و بازده مصرف ماشین حساب آشنا باشید. بسیاری از استادان نمونه تغذیه‌کننده از انرژی خورشیدی را پیشنهاد می‌کنند چرا که بدون دغدغه اتمام باتری به کار خود ادامه می‌دهد و هزینه تعویض باتری را ندارد؛ البته اگر در محیط و فضای تاریک یا شب بخواهید فعالیت کنید، گزینه مجهز به باتری مناسب‌تر است.

.

وجود چندگانه یک تابع در ماشین حساب

ممکن است بخواهید یک نوع تابع را چندبار در یک معادله وارد کنید، برخی ماشین حساب‌ها دارای قابلیت وارد کردن چند تابع شماره‌گذاری‌شده برای کاهش سردرگمی هستند، به طور مثال امکان درج چند تابع سینوس با دکمه‌های «سینوس 1» و «سینوس 2» است.

.

سرعت پردازنده ماشین حساب

در ماشین‌حساب‌های پیش‌رفته به دلیل پیچیدگی معادله‌ها، نیاز به پردازنده قدرتمند برای امکان پردازش اطلاعات بیش‌تر و دستیابی سریع‌تر به نتیجه است. در پردازنده‌های علمی و گرافیکی سرعت پردازنده با مگاهرتز شناخته می‌شود و رقم بالاتر به معنی سرعت بالاتر در پردازش است.

.

اندازه صفحه نمایش ماشین حساب

بیش‌تر ماشین‌حساب‌های ساده دارای نمایش‌گر باریک و تصویر یک خطی هستند، اما برای نمایش معادلات پیچیده‌تر نیاز به صفحه نمایش بزرگ‌تر است، اگر قصد نمایش نتیجه به شخص دیگر را دارید، نمونه با صفحه نمایش بزرگ‌تر برای دید مناسب‌تر اعداد پیشنهاد می‌شود. برخی ماشین‌‎حساب‌های تجاری داری دو صفحه نمایش در دو جهت برای نمایش همزمان به فروشنده و خریدار هستند.

.

خرید ماشین حساب گرافیکی یا علمی

به بسیاری از دانشجویان درس‌های دیفرانسیل و افراد در حوزه مهندسی پیشنهاد می‌شود تا نمونه ماشین حساب گرافیکی یا علمی را خریداری کنند چرا که امکان پیاده‌سازی معادلات پیچیده‌تر را با نمایش دقیق‌تر نتیجه به همراه دارد. واضح است که این قابلیت هزینه بیش‌تری به دنبال دارد، اما بهتر است دروس آتی را هم بررسی کنید تا در صورت نیاز، مجبور به خرید ماشین حساب برای بار دیگر نشوید.

ماشین حساب‌های گرافیکی علاوه بر توانایی محاسبه چند محاسبه در کنار هم، نتیجه را در قالب نمودار گرافیکی نمایش می‌دهد و به همین دلیل از صفحه نمایش بزرگ‌تری برخوردار است. از ماشین حساب‌های گرافیکی برای حل توابع خطی و چندجمله‌ای استفاده می‌شود، قابلیت دیگر این نوع ماشین حساب، توانایی ذخیره نتایج برای مراجعه مجدد در وقت دیگر است. به دلیل توانایی رسم و چندوظیفگی، دانشجویان حوزه فیزیک، شیمی و ریاضی علاقه به استفاده از این نوع دستگاه محاسبه دارند.

توجه داشته باشید که به دلیل قابلیت افزودن یادداشت به ماشین حساب‌‌های گرافیکی، برخی استادان استفاده از این نوع ابزار محاسبه را ممنوع می‌کنند.

ماشین حساب علمی با وجود شباهت بسیار به نمونه گرافیکی در پیچیدگی توابع اما بیش‌تر بر حل مسائل تمرکز دارد. در نمونه گرافیکی توانایی بیش‌تری برای حل مسائل حاوی «سینوس،» «کسینوس» و «تانژانت» می‌بینیم در حالی که در نمونه علمی توجه بیش‌تری به توابع لگاریتمی شده‌است. ماشین حساب علمی بسته به طراحی برای دانش‌آموزان یا دانشجویان دارای سطوح پیچیدگی متنوع است اما به طور کل نمونه گرافیکی دارای قابلیت‌ها و ساختار پیچیده‌تر است که به همین دلیل در بیش‌تر مواقع قیمت بالاتری دارد.

.

ماشین حساب ساده یا دارای چند عملکرد

اگر تنها به عملیات‌های اصلی ریاضی مانند چهار عملکرد جمع، تفریق، ضرب و تقسیم در کنار چند مورد دیگر مانند درصدگیری نیاز دارید، نمونه‌های ساده کفایت می‌کنند، اما در صورتی که توابع و متغیرهای متعدد در یک معادله جای می‌گیرند،  برای دوری از سردرگمی و دستیابی به نتیجه دقیق، نمونه‌های چند عملکردی و با عملکردهای بیش‌تر را پیشنهاد می‌کنیم. نمونه‌های چند عملکردی به پیچیدگی نمونه گرافیکی نیستند اما امکان آوردن آن‌ها در بیش‌تر امتحان‌های تحصیلی امکان‌پذیر است و بیش‌تر نیازهای محاسباتی کاربران را تامین می‌کنند.

.
منابع :
.https://www.chapkhone.info

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت