برای بچه‌های مهد کودک چه کادویی بخریم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
◉ والدین معمولا وقتی فرزندان‌شان دوران متوسطه یا دانشگاه را پشت سر می‌گذارند و فارغ التحصیل می‌شوند، برای آن‌ها کادو می‌خرند یا جشن می‌گیرند. اما تمام کردن مهد کودک اولین دستاورد آموزشی کودک محسوب می‌شود و گذراندن اولین سال کامل در کلاس درس را باید با یک کادوی جالب به کودکان تبریک گفت. به هر حال، یاد گرفتن الفبا و حل کردن معادلات ریاضی ساده برای کودکان دستاوردهای کمی نیستند.

◉ نوع کادویی که می‌خواهید به کودک‌تان بدهید را مشخص کنید. قصد دارید کادویی به او بدهید که نشان دهنده فارغ التحصیل شدن او از مهد کودک باشد، یا دوست دارید چیزی سرگرم‌کننده برای او بخرید. کادویی را انتخاب کنید که کودک به آن علاقه داشته باشد و به‌عنوان جایزه‌ی تلاشی که کرده بپذیرد.

◉ به کادویی فکر کنید که فقط متعلق به کودک شما باشد. آلبومی از بریده‌های روزنامه‌ و کتاب‌ها، دفترچه خاطرات مصور و قاب عکس‌هایی که خودتان درست کرده‌اید می‌توانند منعکس‌کننده‌ی دستاوردهای کودک و اهمیت او به‌عنوان یک فرد باشند.

◉ کادویی‌هایی که برای سن کودک مناسب نیستند نخرید. برای مثال، یک مجسمه‌ی خرس پورسلین یا قاب کردن لوح تقدیر مهد کودک برای فرزندتان هیجان انگیز نیست. اما یادگاری‌هایی شبیه این برای والدین مهم هستند. پس سعی کنید کادویی این‌چنینی را در کنار یک کادوی مناسب برای بچه‌های 5 تا 6 ساله قرار دهید.

◉ یک تی‌شرت یا سویشرت ساده بخرید و روی آن جمله‌ی «مهد کودک را تمام کردم» یا جملاتی که فکر می‌کنید ممکن است کودکان را خوشحال کند چاپ کنید. کودکان معمولا از پوشیدن لباس‌هایی که هویتی خاص به آن‌ها می‌دهد و نشان دهنده‌ی دستاوردهای‌شان است خوشحال می‌شوند.

◉ در خصوص هزینه‌ای که برای کادوی کودک می‌کنید، تعادل را رعایت کنید. گرفتن جشن برای کودکان مهد کودک این روزها رواج بیشتری پیدا کرده است، اما هنوز هم جشن‌های فارغ التحصیلی دانشگاه در الویت قرار دارند. والدین معمولا از آشنایان و دوستان فرزاندشان توقع ندارند کادوهای گران‌قیمت خریداری کنند. یک کادوی کوچک که نشان دهنده‌ی دستاورد کودک باشد کاملا قابل قبول است.

.

نکات

◉ با این‌که ممکن است هیجان‌انگیز نباشد، پول و حساب‌ پس انداز هم می‌تواند کادویی مناسب برای کودک باشد. یک غلک با کلی سکه هم می‌تواند کادویی جالب باشد.

◉ هنگام دادن کادو، دم دمی بودن کودکان را مد نظر قرار دهید. اگر از کادویی که به آن‌ها دادید هیجان زده نشدند ناراحت نشوید.

.
منابع :
. ایرانگان | https://www.irangan.com

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت