درس‌هایی از دوران مهد کودک که می‌توانند خانه‌های شما را تمیز نگه دارند

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
روزهای بی‌خیالی مهد کودک را به یاد دارید؟ زمانی برای بازی، داستان خوانی و حتی زمانی برای چرت زدن داشتید. البته فعالیت‌های بسیار زیادی در دوران مهد کودک انجام می‌شود که در زندگی فرد در آینده مفید واقع خواهند شد. بسیاری از مهارت‌هایی که در مهد کودک یاد گرفته‌اید را می‌توان در تمیز نگه داشتن خانه به کار برد.
 در ادامه‌ی این مطلب چهار دستورالعمل مفید و باارزشی که در دوران مهد کودک یاد می‌گیرید و بعدها در تمیز نگه داشتن خانه به بهترین شکل به شما کمک خواهند کرد را ارائه خواهیم داد.
.

همیشه دست‌های‌تان را بشویید

دست‌های چرب و کثیف که به دستگیره درب‌ها، سینک ظرفشویی و کابینت‌ها می‌زنید می‌توانند عاملی برای انتقال میکروب‌ها و دیگر عوامل بیماری‌زا باشند که به عفونت در بدن و بیماری‌های مختلف منجر خواهند شد. شستن دست‌ها به طور مرتب از انتشار میکروب‌ها به میزان زیادی جلوگیری کرده و خانه را نیز تمیز نگه می‌دارد.
.

وسایل خود را همیشه مرتب کنید

یک درس بزرگ که در دوران مهد کودک یاد می‌گیرید این است که همیشه مرتب باشید. وقتی بزرگ می‌شوید نیز این درس هم‌چنان مهم و با ارزش خواهد بود. تمیز کردن و شستن وسایل کثیف و ظروف، مرتب کردن لباس‌ها و شستن لباس‌های کثیف و مرتب کردن لوازم آرایش همگی از مهم‌ترین روش‌ها برای داشتن یک خانه‌ی تمیز و مرتب به شمار می‌روند.
.

با وسایل‌تان با احتیاط رفتار کنید

در مهد کودک همیشه به کودکان گفته می‌شود که مواظب لوازم شخصی و وسایل داخل مهد کودک بوده و با احتیاط از آن‌ها استفاده کنند. در دوران بزرگسالی اگر با وسایل شخصی خود با احتیاط برخورد کنیم احتمال شکستن یا استهلاک آن‌ها یا هر مشکل دیگری در این مورد کاهش خواهد یافت. وقتی که وسایل و مبلمان خانه را به خوبی حفظ کرده و از آن‌ها مراقبت کنیم، خانه‌های‌مان نیز تمیز و دلنشین به نظر خواهند آمد.
.

کاری کنید که همه چیز با شادی همراه بوده و لذت‌بخش باشد

در دوران مهد کودک برای هر رفتار خوبی از جانب کودکان یک جایزه اختصاص پیدا می‌کرد و این جایزه ‌می‌توانست یک برچسب دوست داشتنی، پیتزا یا اختصاص زمان بیشتری برای بازی باشد. در دوران بلوغ نیز جایزه دادن به خود انگیزه‌ی شما را بالا خواهد برد. در این دوران نیز اگر بعد از تمیز و مرتب کردن خانه به خود جایزه‌ای مانند یک فنجان قهوه‌ی داغ یا تماشای یک فیلم جذاب را بدهیم و در کل زمانی را به یک تفریح خاص بعد از اتمام کار اختصاص بدهیم، انجام دادن وظایف برای‌مان لذت‌بخش خواهد بود.

.
منابع :
. ایرانگان | https://www.irangan.com

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت