بازی‌هایی برای آموزش اعداد به بچه‌های مهد کودک

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
شمارش اعداد در مهد کودک اگر همراه با بازی‌های سرگرم‌کننده باشد، کاری آسان است. برای آموزش اعداد 1 تا 20 در مهد کودک از روش‌های چالش‌برانگیز و در عین حال هیجان‌انگیز استفاده کنید. تشویق دانش‌آموزان مهد کودک به حفظ کردن اعداد از طریق بازی‌های مختلف و تکنیک‌های یادگیری به عنوان پایه‌های مهم اولیه در مهارت‌های ریاضی پیشرفته‌تر کمک می‌کند.
.

کارهای روزانه

از طریق کارهای روزانه اعداد را به کودکان مهد کودک آموزش دهید. هر زمان که می‌خواهید با تلفن شماره‌گیری کنید، اجازه دهید دانش‌آموز مهد کودک این کار را انجام دهد. گوشی را به آن‌ها بدهید و شماره‌ها را با صدای بلند بخوانید و با انگشت به شماره مذکور اشاره کنید. برای تشخیص اعداد از فعالیت‌های روزانه بهره بگیرید. در حال رانندگی به شماره پلاک منازل اشاره کنید و با تعداد اشیایی را که می‌بینید اعلام کنید. مثلا تعداد سگ‌های پارک و یا ماشین‌های آبی‌رنگ درخیابان.
.

چاپ منابع آموزشی

منابع آموزشی را چاپ کنید و برای آموزش اعداد 1 تا 20 به دانش‌آموزان مهد کودک استفاده کنید. سایت اینترنتی TLSBooks.com کاربرگ‌های پیش‌ریاضی متنوعی  ارائه می‌کند که شامل آموزش تشخیص اعداد، شمارش و رنگ‌آمیزی اعداد 1 تا 10، و رنگ‌آمیزی و نوشتن اعداد 1 تا 20 است. تمرین با این‌گونه منابع آموزشی در مهد کودک می‌تواند به کودکان در تشخیص آسان اعداد کمک کند.
.

استفاده از فلش کارت

برای آموزش کودکان مهد کودک از فلش کارت اعداد 1 تا 20 استفاده کنید. در مهد کودک از بچه‌ها بخواهید با ماژیک و مدادرنگی در یک طرف کارت نماد اعداد را نقاشی کنند و معادل الفبایی آن را در طرف دیگر رسم کنند. مثلا کارتی را که روی آن کلمه «چهار» نوشته شده را بالا بگیرید و از کودکان بخواهید آن را برای شما بخوانند. اگر در خواندن دچار مشکل شوند، کارت را بچرخانید تا مشاهد کنید که آیا قادر به تشخیص معادل عددی آن هستند. بازی فلش کارت را چندین بار در مهد کودک تکرار کنید تا کودکان از درک اعداد و کلمات احساس بهتری داشته باشند.

.
منابع :
. ایرانگان | https://www.irangan.com

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود