سختی‌های کار مربی مهد کودک چیست؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
تدریس در مهد کودک به نظر مثل سرگرمی و بازی است، اما به دست گرفتن یک کلاس پر از کودک سختی‌هایی دارد. قبل از تصمیم‌گیری در خصوص این‌که آیا این گروه سنی برای شما مناسب است یا نه،‌ جوانب مثبت و منفی آن را بسنجید. شاید تصمیم‌ بگیرید که به کودکان ابتدایی تدریس کنید و یا حتی به مدرسه متوسطه یا بالاتر بروید.
.

سطوح مختلف توانایی

قابلیت‌های دانش‌آموزان در مقطع مهد کودک به دلیل استعداد‌های ذاتی،‌ نقش والدین و پیش زمینه‌های آموزشی بسیار متفاوت است. تدریس در کلاس مهد کودک که برخی از کودکان قادر به خواندن و نوشتن هستند و برخی این توانایی را ندارند می‌تواند مشکل باشد. خصوصیات اخلاقی کودکان در مهد کودک نیز متفاوت خواهد بود، بنابراین مجبور به سر و کله زدن با کودکانی خواهید بود که در کلاس کج‌خلقی می‌کنند یا کودکان دیگر را می‌زنند. آزمون‌های استاندارد هم به دانش‌آموز و هم به معلمان فشار وارد می‌سازد،‌ به ویژه اگر از نمرات برای تخصیص بودجه در سال آینده استفاده شود.
.

نیازهای ویژه

ممکن است در مهد کودک برای اولین بار متوجه نیازهای ویژه‌ی کودک شوید. ناتوانی‌های یادگیری باید خیلی سریع تشخیص داده شده و رسیدگی شوند تا کودک بیش از حد از بقیه‌ی کلاس عقب نماند. مسائل رفتاری، اختلال ADHD یا بیماری‌های روحی کودکان می‌توانند کلاس مهد کودک را مختل کرده شما را مجبور کنند برای آن‌ها برنامه‌های آموزشی خاص در نظر بگیرید. به عنوان یک معلم مهد کودک، اگر متوجه علائم احتمالی آزار و اذیت جسمی شدید، نیاز به تماس با یک مددکار اجتماعی هم دارید.
.

منابع مالی

حقوق معلمان مهد کودک اغلب پایین است زیرا مناطق آموزش و پرورش در مضیقه‌ی مالی هستند. کاهش بودجه، عدم تامین، کاهش سود و افزایش تعداد دانش‌آموزان کلاس مهد کودک می‌تواند تدریس را تبدیل به یک شغل با جذابیت اندک کند. هم‌چنین ممکن است در خانه برای تهیه‌ی برنامه‌ی کلاس مهد کودک زمان صرف کنید اما هیچ پرداخت اضافی صورت نگیرد.
.

وابستگی

دانش‌آموزان مهد کودک هنوز برای انجام فعالیت‌های پایه‌ی روزانه ‌مثل پوشیدن لباس، پیدا کردن راهروهای مدرسه، پیدا کردن سرویس بهداشتی و یا گره زدن بند کفش کوچک هستند و نیاز به کمک دارند. زمانی که صرف این وظایف می‌کنید، ساعاتی را که می‌توانید صرف یاد دادن موضوعات دیگر بکنید کاهش می‌دهد. بسیاری از کودکان در آن سن هنوز در یک محیط ساختار یافته قرار نگرفته‌اند و هیچ ایده‌ای برای درست رفتار کردن ندارند.
.

مسائل مربوط به والدین

ممکن است کلاس شما در مهد کودک اولین کلاسی باشد که بسیاری از والدین تجربه‌ی فرستادن کودک‌شان به مدرسه را کسب می‌کنند. این مسئله می‌تواند منجر به انتظارات غیرمنطقی یا از سوی دیگر افراط برخی والدین شود که به کودک در انجام تکالیف مدرسه یا خانه کمکی نخواهند کرد. اگر والدین اجازه‌ی حضور در کلاس مهد کودک را داشته باشند، نباید اجازه دهید برای فرزندان‌شان تبعیض قائل شوند.

.
منابع :
. ایرانگان | https://www.irangan.com

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت