کایروپراکتیک درمانی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

کایروپرکتیک درمانی نوعی روش از طریق دستکاری کردن بدن است که برای حفظ تندرستی ستون فقرات و نظام عصبی بدن آدمی بدون استفاده از جراحی و دارو طراحی شده است.

.

کایروپرکتیک درمانی چگونه عمل می‌کند؟

هدف اصلی این روش آن است که با دستکاری آن عضلات و مفاصل که آثار مخرب بر نظام عصبی بدن گذاشته‌اند و با هدایت بیمار به سوی درست زیستن و تغذیه طبیعی و حرکات معقول، سلامت طبیعی و عملکرد طبیعی بدن بیمار را به او بازگرداند. روش چگونگی اجرای کایروپرکتیک درمانی بستگی به وضع بدن و شرایط بیماری دارد. درمانگر کایروپرکتیک معمولا و اساسا می‌کوشد سه کار انجام دهد:

  • حالات بدن شخص بیمار را اصلاح کند.
  • عملکرد عادی ستون فقرات و گردن و شانه‌ها و لگن خاصره را به آنها بازگرداند.
  • هر گونه کج روی و دخالت استخوان‌ها و عضلات را در شبکه عصبی که علت تولید درد و اخلال در عملکرد طبیعی بدن است اصلاح یا رفع کند.

.

کایروپرکتیک درمانی چیست؟

این روش متکی به اصلی هست که می‌گوید زندگی نوین شهری از طریق آسیب‌ها یا ضایعات یا حوادث تلخ، سواستفاده از بدن (بد نشستن و بد ایستادن و بد راه رفتن و غیره)، عادات و حرکات غیر معقول و غیر طبیعی، و فشارهای اجتماعی و جسمی و روانی به تدریج در طول سال‌ها مجموعه ای حالات غیر طبیعی در عضلات و مفاصل بدن آدمی تولید می‌کند که بازتاب‌های آن‌ها دردها و بیماری‌های گوناگون و کاهش یا تلف شدن انرژی‌های اساسی و حیاتی بدن آدمی هستند. برخی اصول این روش شبیه اصول روش الكساندر هستند.

.

کایروپرکتیک درمانی چه کاربردی دارد؟

کایروپرکتیک درمانی بیشتر برای بهبود بخشیدن به درد پشت، مهره ستون فقرات که جابجا شده، درد گردن، درد شانه، درد بازو، درد پا، سردردهای گوناگون، و انواع دیگر دردهای استخوانی – عضلانی به کار گرفته می‌شود. اما به علت آثار مفید این روش بر شبکه عصبی بدن بسیاری دیگر ناراحتی‌ها و بیماری‌ها نیز از کاربرد آن بهبود می‌یابند. به عنوان مثال، بیشتر انواع میگرن، دردهای آرتروز، سوهاضمه، دردهای عضلات، افسردگی‌های روانی، ناراحتی‌ها و آشفتگی‌های ذهنی – جسمی و روان تنی( برخی گونه‌های آسم، سرگیجه، برخی انواع مشکلات خاص عاطفی – روانی، فشار زیاد خون، خستگی پایدار و کمبود انرژی) و انواع گوناگون استرس و فشارها و تنش‌های اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی، روانی را می‌توان با کایروپرکتیک درمانی بهبود بخشید.

.

چه انتقاداتی به این روش وارد است؟

کایروپرکتیک درمانی هنگامیکه که درمانگری ماهر آن را اجرا کند و بکار گیرد برای گروهی دردها و بیماری‌ها مسلما بهبودبخش و ارزشمند است. زیان آور است که نظام پزشکی متعارف نمی کوشد از اصول صحیح کایروپرکتیک بیشتر از آنچه تاکنون به کار گرفته شده است استفاده کند.

.
منابع: https://aydana.com

بخش‌های مرتبط

مجله عطاری و طب سنتی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت