طرز تهیه محلول خانگی مخصوص شستن سبزیجات

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

سبزیجات و میوه‌های تابستانی به دلیل آلودگی‌های فراوانی که دارند باید حتما قبل از مصرف ضدعفونی شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از ضدعفونی کننده‌های شیمیایی با یک محلول خانگی سبزیجات را ضدعفونی کنید.

آب سرد پاک کننده اکثر حشره کش ها

یکی از مراکز علمی آمریکا عنوان کرده که بیش از سه چهارم مواد حشره کش توسط آب سرد از بین خواهند رفت. بنابراین برای شستشوی میوه و سبزیجات یکی از اولین عناصری که نیاز دارید آب سرد می‌باشد.

سرکه سفید و ضدعفونی میوه و سبزی

اگر تمایل به استفاده از سرکه سفید دارید باید مقداری از سرکه داخل آب سرد ریخته و اجازه دهید تا میوه و سبزیجات حدود نیم ساعت داخل آن بماند. اسیدی که داخل سرکه وجود دارد باقیمانده سموم حشره کش‌ها را از بین خواهد برد، همچنین این ماده به سادگی می‌تواند تا 90 درصد از باکتری‌های موجود در این مواد خوراکی را نیز از بین ببرد، به علاوه اینکه سرکه سفید می‌تواند منجر به تازگی میوه و سبزی شود.

محلول جوش شیرین با آبلیمو

جوش شیرین و آب لیمو هر دو خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و در تماس با یکدیگر واکنش‌های از خود نشان می‌دهند که منجر به از بین بردن آلودگی‌ها خواهند شد. از این رو یک قاشق آب لیمو ترش را همراه با 2 قاشق جوش شیرین مخلوط کرده و داخل ظرف آب سرد بریزید و اجازه دهید بر روی مواد خوراکی شما باقی بمانند. .
منابع:
.https://portal.hoonel.com

بخش‌های مرتبط

مجله آشپزی و پخت و پز

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت