چند پیشنهاد عالی برای تبدیل شدن به یک عکاس بهتر

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

چند پیشنهاد عالی برای تبدیل شدن به یک عکاس بهتر
تقریبا تمامی کسانی که به عکاسی علاقه مندند در تلاش هستند تا عکس‌های زیباتر و پر مفهوم تری بگیرند و در نهایت به یک عکاس بهتر تبدیل شوند. برای این منظور، به سایت‌های مختلف سر می‌زنند، کتاب آموزشی می‌خوانند که گاهی اثربخش‌اند و گاهی کمکی به پیشرفت نمی‌کنند و باعث دلزدگی و ناامیدی می‌شوند. در این مقاله برای شما سه پیشنهاد ساده داریم که تاثیر زیادی در افزایش زیبایی شناسی هنری و خلاقیت شما در عکاسی خواهند داشت.

1. با جامعه و مردم بیشتر تعامل کنید
یکی از بهترین کارها برای پروزش خلاقیت در عکاسی تعامل بیشتر با جامعه و مردم است. شما وقتی با دقت بیشتری به اطراف نگاه کنید چیزهای بیشتری برای ایده گرفتن می‌بینید. بهترین عکس‌های مینیمال از همین دقت‌های کوچک و ایده‌های ناگهانی بوجود آمده‌اند.
وقتی شما بیشتر به مردم نگاه کنید و بیشتر با آن‌ها صحبت کنید از حرف‌ها و رفتارهای آن‌ها ایده‌های بیشتری می‌گیرید و ذهن شما به طور ناخودآگاه خلاقیت بیشتر برای بیان ایدههای‌تان در عکس پیدا می‌کند.
کارهای مختلقی انجام دهید؛ مثلا به رفتگرها نگاه کنید که با آرامش کارشان را انجام می‌دهند یا به یک کارمند که هراسان به محل کارش می‌رود. ذهن حود را درگیر کنید و سعی کنید خود را جای این افراد بگذارید اینکار به طرز عجیبی خلاقیت ذهن شما را افزایش می‌دهد.

2. عکس خوب ببینید
به جرات می‌توان گفت که بهترین راه حل بعد از تمرین برای پرورش عکاسی دیدن عکس‌های خوب از عکاسان بزرگ است.
این کار باعث می‌شود که زیبایی شناسی هنری شما افزایش یابد و به شما کمک می‌کند که بیشتر با قوانین کادربندی و خلاقیت‌ها و ترفند‌هایی که عکاسان حرفه‌ای استفاده می‌کنند، آشنا شوید. دیدن عکس‌های عکاسان نامی چون توماس لوتارد، تیم مانتونی، استیو مک کوری و عکاسان دیگر ذهن شما را به اصول هنر عکاسی عادت می‌دهد و ناخودآگاه این توانایی هنگام عکاسی کردن در خودتان بروز می‌کند.

3. کتاب بخوانید
شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد که چگونه کتاب خواندن باعث افرایش خلاقیت در عکاسی می‌شود اما باید این را بگویم که اینکار یکی از بهترین راه‌ها برای پرورش خلاقیت شماست! اما چطور؟
وقتی شما کتاب می‌خوانید ناخودآگاه توانایی داستان سرایی و بیان ارزش‌هایتان افزایش می‌یابد و از طرفی دیگر هنگام خواندن یک کتاب شما در ذهن‌تان تخیل می‌کنید و آن کتاب را به صورت تصویر در می‌آورید، این کار به طور معجزه آسایی خلاقیت شما را در بیان تصویری حرف‌هایتان بالا می‌برد و این توانایی هنگام عکس گرفتن در شما نمایان می‌شود و به شما کمک می‌کند که عکس‌های زیباتری بگیرید.
همانطور که بهترین کارگردان‌های دنیا به کمک کتاب بهتر داستان گویی می‌کنند عکاسان نیز با این کار بهتر داستان‌ها و ارزش‌های خود را در عکس‌هایشان بیان می‌کنند.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت