نحوه تمیز کردن برگ گیاهان خانگی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

روش‌های تمیز کردن برگ‌های گیاهی

1. آب به عنوان مواد اولیه

البته ، دانستن این مطلب که آّب منبع مناسبی برای پاک کردن گیاهان است نیاز به تخصص ندارد و همه میدانیم.میتوانید گیاه را زیر آب بگذارید و آرامی و با آب ملایم آن را شستشو دهید. با انجام این کار ، گیاه میتواند به جای جریان شدید آب، قطره‌های ملایم که به برگ‌ها آسیب نمی رساند، را دریافت کند. همچنین میتوانید با استفاده از یک شلنگ یا اسپری نیز این کار را انجام دهید.اگر گیاه بسیار کثیف است ، میتوانید کمی ژل دوش و ا یک لیتر آب مخلوط کرده و به کمک آن برگ‌ها را پاک کنید.

2. براق کننده‌ی طبیعی

استفاده از یک براق کننده‌ی طبیعی موثر است ، به جز گیاهانی که برگ و موهای کوچک دارند. از استفاده‌ی برای این گیاهان خودداری شود.از یک اسفنج و آب و صابون نیز میتوانید استفاده کنید و آن رابه آرامی روی برگ‌ها بکشید.و نیز میتوانید از روغن زیتون نیز برای براق کردن گیاهانتان استفاده کنید.

3. برگ‌های گیاهانتان را با شیر تمیز کنید.

همانقدر باورنکردنی است که میبینید ، شیر برای چهره‌ی سالم گیاه مفید است. ساده است ، یک پارچه را در شیر فروبرده و سپس برگ هایی که میخواهید را تمیز کنید.نتایج بالافاصله قابل رویت خواهند بود.

4. پوست موز برای تمیز کردن برگ گیاهان

برگ‌های گیاهان زینتی در منزل با پوست موز بسیار تمیز خواهند شد، درست مثل شیر، شاهد تغییرات شگفت انگیز در ظاهر گیاه و درخشندگی و رشد گیاه خواهید بود.

5.گیاهان را با مسواک تمیز کنید

برای تمیز کردن گیاهان مخملی با موهای ریز میتوانید از مسواک کمک بگیرید. کار سختی نیست ؛ یک مسواک قدیمی برداشته و سپس برگ‌ها را در دستانتان بگیرید و به آرامی تمیز کنید. از پایین شروع کنید و به آرامی تا نوک برگ بکشید.به یاد داشته باشید مسواک را هر بارپس از استفاده بشویید و تا قبل از استفاده بعدی آن را خشک کرده باشید. شی دیگری که میتوان از آن جهت تمیز کردن گیاهان استفاده کرد، برس‌های نرم هستند همچنین میتوانید از برگ‌های خود گیاه برای تمیزکردن برگ‌های دیگر کمک گرفت.
.

شستشوی گیاهان آپارتمانی

شست‌وشوی برگ‌ها با آب ولرم بهترین روش پاک کردن برگ‌های آلوده است. حواس‌تان باشد که آب سرد باعث ایجاد لکه روی برگ شده و ریشه را نیز دچار شوک می‌کند. می‌توانید چند وقت یک‌بار گیاه‌تان را به حمام ببرید و آن را زیر دوش بگیرید. قطرات ریز آب که از دوش خارج می‌شوند، باعث می‌شوند اگر حشرات کوچکی در گیاه شما لانه کرده‌اند، از بین بروند و رطوبت مورد نیاز گیاه خانگی تأمین شود، اما اجازه دهید قبل از برگشت به درون خانه به‌خوبی خشک شوند.

برای اینکه گیاهان کوچک را بشویید آنها را داخل سینک ظرفشویی قرار دهید و شیر آب را به شکل دوش و با پاشش قطرات ریز باز کنید. بعد از اینکه گیاه را شستید، آن را به آهستگی تکان دهید تا قطرات اضافی آب جدا شود. فراموش نکنید قبل از اینکه گیاه‌تان به طور کامل خشک شود، آن را در آفتاب قرار ندهید. اگر روی برگ کرک‌دار مدت زمان زیادی آب بماند، دچار آسیب می‌شود.

.

پیشنهادات دیگر

⇠ برای تمیز نگه داشتن برگ‌های گیاهان باید از راه‌های دیگر نیز از آن‌ها مراقبت کرد ، بعنوان مثال و نمونه ای که شاید بسار حائز اهمیت است؛از بین بردن قسمت‌های خراب شده‌ی گیاه است.
⇠ اگر گیاه دارای برگ‌های خشک شده ، زرد یا ضعیف است ، باید آن‌ها را حذف کنید. از بین بردن آن‌ها گیاه را قادر می‌سازد تمام منابع خود را به حفظ و رشد بخش‌های سالم تر اختصاص دهد.
⇠ از ویژگی‌های گیاه آگاه باشید تا قادر به مراقبت از آن باشید. به عنوان مثال ، نباید برگ‌های برخی گیاهان را مرطوب کرد.مثل گیاه کاکاتی و ساکولنت این گیاهان را باید بدون آب تمیز کرد.
⇠ تمیز کردن برگ‌ها تنها چند دقیقه زمان لازم است اما اثرات فوق العاده ای برای سلامتی گیاه خواهد داشت.اگر از گیاهان برای دکوراسیون منزل استفاده میکنید، گیاهان براق و سالم به طور چشمگیری فضا را تغییر خواهند داد.
.

منابع:

.https://www.chidaneh.com
.http://namnak.com

بخش‌های مرتبط

مجله گل و گیاه

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت