نکات کوددهی گیاهان زینتی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

کود گلهای آپارتمانی زینتی:

هر بار یک گیاه آبیاری می‌شود، مواد مغذی خاک از گلدان خارج می‌شود. حتی اگر این اتفاق نمی افتاد، گیاهان به سرعت مواد مغذی را در خاک خود خالی می‌کردند.برخلاف گیاهانی که در بیرون زندگی می‌کنند، گیاهان آپارتمانی منبع منظمی از تامین غذای مغذی ندارند مگر اینکه آن‌ها را به طور منظم کود دهی کنید.

ماهی یک بار در زمانی که گیاهان گلدار یا در حال رشد هستند، عالی است.در طول زمستان، زمانی که گیاهان راکد یا به طور کلی زیاد رشد نمی کنند، دادن کودهای شیمیایی را می‌توان متوقف کرد.

اگر گیاهی برگ‌های خود را می‌ریزاند، رشد ضعیف و یا رنگ زرد را نشان می‌دهد، ممکن است به کود بیشتری نیاز داشته باشد.

هم چنین ممکن است به نور بیشتر و یا کم تر آب نیاز داشته باشد، پس زمان را صرف تجزیه و تحلیل تمام شرایط قبل از ریختن غذای گیاهی بیشتر کنید. افزودن کود شیمیایی زمانی که یک گیاه به آن نیاز ندارد، می‌تواند بدتر از انجام هیچ کاری باشد.

نکته:اگر گیاهی پژمرده می‌شود، ابتدا آبیاری را امتحان کنید و سپس کودهی را انجام دهید.

یک کود آلی خاص را برای گیاهان آپارتمانی خود انتخاب کنید و دستورالعملش را به دقت بخوانید. در حالی که کودهای طبیعی به احتمال کمتری باعث سوزاندن یا آسیب زدن به گیاهان شما در مقایسه با کود ترکیبی می‌شود، و مهم است که مقدار صحیح را اعمال کنید.

به طور کلی، گیاهانی که در نور کم رشد می‌کنند، به اندازه گیاهانی که در بیرون یا در نور روشن رشد می‌کنند، کود شیمیایی زیادی نیاز ندارند.برای شروع، از حدود 1 / 4 مقدار کود توصیه شده بر روی برچسب در ماه استفاده کنید.

سپس، اگر رنگ گیاهی روشن تر می‌شود، مصرف کود شیمیایی به هر 2 هفته افزایش می‌یابد.از سوی دیگر، اگر رشد جدید سبز باشد، اما برگ‌ها اندک و فضای بین برگ‌ها بیش از رشد بزرگ تر به نظر می‌رسد، آن‌ها را کم تر بارور می‌کنند.

نکته:نمک‌های حلال از کودهای ترکیبی می‌توانند در طول زمان ایجاد شوند و یک لایه پوسته پوسته از رسوبات نمک در سطح خاک ایجاد کنند.این لایه را بردارید و هر 4 تا 6 هفته خاک را با مقدار سخاوتمندانه آب برای کمک به جلوگیری از ایجاد نمک سمی خارج کنید.

نمک‌های بیش از حد می‌توانند به ریشه‌ها آسیب بزنند و گیاه را در معرض بیماری و حمله حشرات قرار دهند.

.
منابع:

.https://behrooyesh.ir
.http://namnak.com

بخش‌های مرتبط

مجله گل و گیاه

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت