راهنمای تمیز کردن پارکینگ

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

در چند گام باید به نظافت پارکینگ پرداخته شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. مسئله‌ای که باید توجه کنید در قدم اول تخلیه کل پارکینگ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به وسیله‌ها و همینطور نظافت کردن کل فضا است.

در خالی کردن اشیا داخل پارکینگ دقت کنید که هرچیزی که در مسیر آب قرار ندارد میتواند سرجای خود باقی بماند و نیاز نیست همه چیز را تخلیه کنید. اگر پایین دیوار پارکینگ گچی است با استفاده از نوارهای پلاستیکی بلند تا یک متر دیوار را بپوشانید تا دیوار به وسیله رطوبت خراب نشود.

• جارو کردن کف پارکینگ

در نظافت پارکینگ و فضاهایی که سطح دارند اولین کار جارو زدن و یا گردگیری است. با استفاده از یک جاروی دسته بلند کامل سطح پارکینگ را جارو کنید اما توجه کنید نقاطی که روغن ریخته و یا چیزی به سطح چسبیده بیهوده با جارو تلاش نکنید و پرزهای جارو را خراب نکنید چون راه حل‌های به خصوصی برای این مشکل داریم!

.

چگونه لکه‌های مختلف مثل روغن را از روی کف پارکینگ پاک کنم؟

نظافت پارکینگ زمانی میتواند کامل شود که وقتی کف آن را نگاه میکنید هیچ لکه و چیز اضافه‌ای در نگاهتان نباشد. برای پاک کردن لکه‌های روغنی مثل روغن ترمز و روغن موتور باید از یک ترکیب اسیدی استفاده کنید. پیشنهاد ما در مرحله اول استفاده از آبلیمو و یا سرکه است، مقداری سرکه یا آبلیمو روی لکه بریزید تا کل آن را پوشش دهد. 5 دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک برس لکه را پاک کنید و با آب به خوبی جای آن را بشویید. اگر با این کار نتوانستید لکه را از بین ببرید احتمالا به اسیدهای قوی تری نیاز دارید که میتوانید از ابزارفروشی‌ها و یا فروشگاه‌ها تهیه کنید.

.

• شست و شوی پارکینگ

اگر مدت زیادی از آخرین نظافت پارکینگ شما میگذرد بهتر است از شست و شو با فشار آب استفاده کنید چون قدرت خیلی بیشتری به شما میدهد. البته قرار نیست آب زیادی هدر دهید! فقط از سری‌های مخصوص شلنگ آب برای شست و شو با فشار استفاده کنید که در تمام ابزارفروشی‌ها موجود هستند. توجه کنید که قبل از شست و شو با آب باید کل کف را با تی شست و شو کفی کنید و در آخر از آب و تی خشک کن برای شستن کف‌ها و جمع کردن آنها استفاده کنید. اما خیلی وقت‌ها ما با آلودگی‌های عمیق‌تر و در فضای بیشتری برخورد میکنیم، برای نظافت پارکینگی با همچین ویژگی‌هایی باید چه کرد؟

⇠ کفسابی

کف ساختمان‌ها از جنس‌های مختلفی مانند سنگ، چوب و… ساختها میشوند. کف ساختمان‌ها باید همواره تمیز بماند و از طرفی باید اقداماتی را انجام داد تا بتوان عمر آن افزایش یابد چون کف از هر جنسی هم که باشد باز هزینه تعویض و تمیز آن زیاد است. در کفسابی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص اقدام به شست و شوی کف به روش مخصوص میکنند. در این عمل برای هر نوع جنس کف از یک فرچه مخصوص استفاده میکنند، فرچه‌های این دستگاه میتواند سیمی، پلاستیکی و فلزی باشد.

.

⇠ مزایای استفاده از کفسابی برای شست و شوی پارکینگ

به طور کلی کفسابی باعث میشود عمر جنس سنگ افزایش پیدا کند و همینطور شست و شوی پارکینگ در دفعات مشخص خیلی راحت تر انجام شود. در کنار این موضوع عمر سنگ کف را افزایش میدهد که باعث میشود سنگ در برابر نفوذ آب مقاومت بیشتری داشته باشد و پس از گذشت چند سال از ساخت خانه در طبقات زیرین آب نفوذ نکند و نیاز به کف سازی مجدد نباشد.

علاوه بر نکات گفته شده سنگ بر اثر عبور و مرور به خود میکروب جذب میکند و در خیلی از موارد شفافیت و رنگ اولیه خود را از دست میدهد، برای جلوگیری از ماندگار شدن این موضوع کفسابی میتواند یک اقدام کاربردی باشد، البته کفسابی عملیاتی با ماندگاری دراز مدت است و بسته به میزان عبور و مرور بین یک تا چند سال یکبار انجام میشود. البته گاهی اوقات نیاز داریم تا راهی برای بهتر انجام شدن شست و شوهای کوتاه مدت پیدا کنیم، شست و شو تحت فشار میتواند روش مناسبی باشد که به آن خواهیم پرداخت.

.

⇠ شست و شوی پارکینگ با واترجت کف

برای شست و شوی پارکینگ‌هایی که باید با دقت بیشتری نظافت شوند و بیشتر کثیف شده‌اند میتوان از واترجت کف استفاده کرد. واترجت در واقع یک روش شست و شوی کف با فشار آب است. در این روش یک دستگاه آب را با فشار زیادی پمپاژ میکند و این آب از طریق نازلی که بر سر یک شلنگ متصل به دستگاه به زمین پاشیده میشود، البته از این دستگاه برای شستن چیزهای دیگری هم استفاده میشود. برای مثال از واترجت برای شستن خودرو در کارواش و شستن کشتی و بدنه هواپیما استفاده میشود. فشار این دستگاه به اندازه قابل قبولی است و با آن میتوان خیلی از لکه‌ها و چیزهایی که به زمین چسبیده‌اند را پاک کرد.

.

⇠ مزایای شست و شوی پارکینگ با واترجت کف

اولین مزیت شست و شوی پارکینگ با واترجت کف نسبت به شست و شو با آب و جارو این است که شما در حداقل زمان ممکن، حداکثر کار را انجام میدهید و نیاز نیست زمان زیادی را صرف شست و شوی آن کنید. اما مزیت بعدی مهم‌تر است، با استفاده از واترجت شما میتوانید به میزان تمیزی بیشتری دست پیدا کنید و نیازی نیست انرژی زیادی صرف پاک کردن یک نقطه کنید. فشار آب باعث میشود که آب با ضرب خیلی زیادی به کف برخورد کند و علاوه بر اینکه آن را تمیز کند کمترین ضرری به جنس کف پارکینگ نرساند.

.

منابع:

.https://ostadkar.pro

بخش‌های مرتبط

مجله شستشو و نظافت

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت